برای موفقیت در کمپین های دیجیتال مارکتینگ باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. به عبارت دیگر استفاده از کلمات و تصاویر جذاب تنها بخشی از مسیر موفقیت شما را تشکل می دهد نه همه آن را! در این مقاله ما نکات مهم دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی می کنیم. البته با استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ می توانید در مورد هر کدام اطلاعات دقیق تر و متناسب با کسب و کار خود پیدا کنید.

شرکت مهندسی مکعب با توجه به این که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد، سعی می کند با استفاده از این مقاله ها مسیر موفقیت را برای شما هموار تر کند. پس اگر دقت کنید به راحتی می توانید بهترین استراتژی را برای خود تعیین کنید.

بریا این که متوجه اهمیت نکات مهم دیجیتال مارکتینگ شوید باید نگاه دقیقی به تاثیر این مفهوم در انواع کسب و کارها داشته باشید. در تمام زمینه های مختلفی که از بازاریابی آنلاین استفاده می شود، هدف اصلی این است که به تعداد بیشتری از افراد که در واقع مخاطب هدف ما هستند راحت تر دسترسی پیدا کنیم. اگر شما یک اینفلوئنسر هستید و یا یک کمپانی که قصد معرفی برند خود را دارد باید بتوانید به خوبی از ابزار دیجیتال مارکتینگ برای شناساندن خود استفاده کنید.

معرفی نکات مهم دیجیتال مارکتینگ :

تمرکز روی بهینه سازی سرعت سایت

اولین فاکتوری که هنگام طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید این است که سرعت بارگذاری سایت خود  را تا حد امکان بهینه کنید. این سرعت نقش تعیین کننده ای روی موفقیت کسب و کار شما در فضای آنلاین دارد. از طرف دیگر چون این روزها بیشتر افراد برای انجام کارهای خود از تلفن همراهشان استفاده می کنند باید حواستان به سرعت سایت در سایر دستگاه های الکترونیکی نیز باشد.

 نکات مهم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بر اساس آماری که وجود دارد اگر در سرعت بارگذاری صفحات سایت شما 1 ثانیه تاخیر وجود داشته باشد، 11 درصد بازدید سایت شما کاهش پیدا می کند، 7 درصد کاهش فروش خواهید داشت و بد تر از همه 16 درصد میزان نا رضایتی افراد افزایش پیدا می کند. برای آگاهی از میزان سرعت سایت می توانید از ابزار سنجش سرعت گوگل استفاده کنید. در این قسمت من مهمترین نکات برای رسیدن به هدف افزایش سرعت سایت را به صورت خلاصه معرفی می کنم :

  • استفاده از CDN برای دانلود منابع
  • کم کردن حجم فایل های JS، HTML و CSS
  • اجتناب از به کار بردن لینک های ری دایرکت یا همان غیر مستقیم
  • فشرده سازی فایل های HTML، CSS

تمرکز روی افزایش میزان فروش

ممکن است که وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد و میزان بازدید سایت نیز بالا باشد اما با این وجود شما میزان فروش دلخواه خود را نداشته باشید. این مسئله به این معنا است که شما نتوانسته اید به خوبی کاربر به مشتری تبدیل کنید و او را قانع کنید که از خدمات و یا محصولات شما استفاده کند. برای این که در این زمینه موفق باشید می توانید از نکات مهم دیجیتال مارکتینگ جهت افزایش فروش زیر استفاده کنید :

  • کاربری آسان
  • پرهزی از استفاده از رمز برای هر بار ورود به سایت
  • استفاده از تیتیر های پر طرفدار برای صفحات لندینگ
  • با استفاده از یک فرم بازخورد، از نظر کاربران آگاه شوید
  • استفاده از فیلم های ویدئویی می تواند میزان فروش محصولات شما را تا 144 برابر افزایش دهد.

راهنمایی جانبی : با استفاده از ابزار گوگل آنالایتیکس یا Google Analytics می توانید متوجه رفتار کاربران در وب سایت خود شوید.

تولید محتوای بهینه شده

برای این که شما بتوانید استراتژی درستی داشته باشید باید بتوانید به الگوریتم های رتبه دهی گوگل توجه داشته باشید. گوگل همواره به دنبال این است که یک تجربه کاربری عالی در اختیار افرادی قرار دهد که به دنبال پاسخ سوالات خود هستند. پس از محتوایی که ارتباطی به سایت شما ندارد جدا پرهیز نمایید. پس به نکات زیر توجه کنید :

  • تولید محتوا را با هدف پاسخ به سوال و نیاز کاربر انجام دهید.
  • استفاده درست از کلمات کلیدی را فراموش نکنید.
  • برای افزایش بازدید مقاله خود بهتر است که از ساختار پرسش و پاسخ استفاده کنید.
  • استفاده درست و به ترتیب از تیتر های 1 و 2 و … .

 نکات مهم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 برندسازی را درست انجام دهید

آمار نشان می دهد که حدود 99 درصد از کسانی که برای بار اول از وب سایت شما دیدن می کنند، خرید انجام نمی دهند. اولین باری که فرد با وب سایت شما آشنا می شود سعی می کند که از برند و خدمات شما آگاهی لازم را پیدا کند. در دفعات دوم و سوم سعی می کند که از طریق روش های مختلف مانند گوگل، نظرهای کاربران، شبکه های اجتماعی و … اعتبار شما را بررسی کند. در این قسمت است که شما می توانید کاربر را به مشتری بالقوه تبدیل کنید.

  • برند خود را در جاهای معتبر ثبت و معرفی کنید.
  • از مشتریان خود بخواهید نظرشان را در مورد خدمات شما اعلام کنند.
  • در شبکه های اجتماعی با یک استراتژی هدفمند ظاهر شوید.
  • با استفاده از بازاریابی محتوا و تبلیغات موثر خود را به دیگران معرفی کنید.

راهنمایی جانبی : با استفاده از ابزاری مانند Google Alerts می توانید زا جایگاه برند خود آگاهی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : 

محل تبلیغات خود را درست انتخاب کنید

یکی دیگر از نکات مهم دیجیتال مارکتینگ انتخاب کمپین تبلغیاتی شما است. برای اینکه شما کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید باید ابتدا تحقیق کنید کدام یک شما را به هدف مورد نظرتان نزدیک می کند. به عنوان مثال اگر می خواهید خیلی سریع فروش داشته باشید می توانید از تبلیغات گوگل استفاده کنید. اگر می خواهید تنها برند خود را به دیگران معرفی کنید استفاده از تبلیغات فیسبوک پینشهاد می شود. البته با توجه به این که ما در ایران هستیم استفاده از این روش چندان منطقی به نظر نمی رسد. پس بهتر است که از اینستاگرام استفاده کنید.

همراهان عزیز آگاهی از نکات مهم دیجیتال مارکتینگ به شما این فرصت را می دهد که با دید بهتری در مورد روند پیشرفت خود تصمیم پیری کنید.