هنگامی که صحبت از برندینگ به میان می آید، به ذهن بیشتر افراد، مطالبی در مورد لوگو ها و ترکیب رنگی و ویژگی های بصری خطور می کند، در صورتی که برندینگ بسیار فرا تر این موارد است. در واقع این ها مربوط به بخش دیداری برندینگ است و بخش دیگر این قضیه مربوط می شود به میزان تاثیرگذاری برند شما بر بازدیدکنندگان و توصیف شما به عنوان یک ارائه کننده ی محصول و خدمت و نیز بیان ارزش های شما. ما با چندین تن از صاحبان کسب و کار مصاحبه هایی در مورد برندینگ به عمل آورده ایم و از جمع بندی صحبت های آن ها به نکاتی دست پیدا کرده ایم که در این مقاله آن ها را تحت عنوان ” نکات کلیدی برندینگ (branding)  و روش و اصول برای کسب موفقیت، برای شما آورده ایم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمائید.

نکات کلیدی برندینگ (branding)

نکته کلیدی اول : هویت خود را به طور واضح مشخص نمائید.

با انتخاب یک نام گیرا و جذاب و ویژگی های بصری فوق العاده، شما به راحتی خود را به مشتریان معرفی کرده و تقریبا نصف راه را رفته اید. نام شرکت شما، لوگو و شعار تبلیغاتی شما، می تواند بینشی صحیح و جالب در ذهن مشتریان به وجود آورد و این اولین فرصت و بهترین فرصت است تا شما و خدمت شما توسط بازدیدکنندگان به خوبی دیده شوید. در غیر این صورت شما می بایست وقت و هزینه ی زیادی را صرف معرفی و توضیحات ابتدائی در مورد خود نمائید. پس از این فرصت خوب برای ایجاد یک رابطه ی خوب استفاده نموده و از مزایای آن نیز بهره مند شوید.

نکته ی کلیدی دوم : کسب و کار خود را مشتریان ساده و قابل فهم بیان کنید تا به راحتی درک صحیحی از شما داشته باشند.

اجازه دهید تا مشتریان به راحتی متوجه شوند که شما قرار است چه خدمتی برای آن ها انجام دهید. استفاده از واژگان سخت و که دارای ابهام در معنا هستند اصلا مناسب نمی باشد. همچنین برند خود را طوری انتخاب کنید که به تبلیغ برند شما و عمومی کردن نام تجاری شما کمک کند. این یعنی برند به سادگی شناخته و بتواند معروف شود.

نکات کلیدی برندینگ (branding)

نکته ی کلیدی سوم : برند شما باید بتواند، داستان کسب و کار شما را  به راحتی انتقال دهد

اگر در پسِ کسب و کار اصلی شما، یک پیام اصلی و مهم وجود داشته باشد، مشتریان به سرعت و به آسانی چارچوب کاری شما را درک خواهند کرد.

نکته ی کلیدی چهارم : به آنچه در ذهن مشتریان است توجه کنید

این اشتباه است که شما بدون در نظر گرفتن مشتریان خود به طراحی لوگو و شعار تبلیغاتی بپردازید. در واقع صاحبان کسب و کاری که در طراحی برند خود مشتریان را در نظر نمی گیرند بسیار دچار اشتباه هستندو این باعث عدم موفقیت آن ها خواهد شد. از جانب افراد موفق، توصیه اکید بر این مسئله شده است که ابتدا مشتریان خود را تعریف کنید، آن ها را بشناسید که از چه دسته و گروهی خواهند بود، سپس بر اساس اندیشه و ذهنیت ان ها برند خود را طراحی کنید.

نکته ی کلیدی پنجم : از خودتان بپرسید که چرا می خواهید چنین کسب و کاری را راه اندازی کنید.

پاسخ این سوال ممکن است در مرحله ی اول این باشد که، خوب قطعا برای کسب درآمد کار می کنیم. اما تنها با این هدف شما قادر نخواهید بود که مشتریان را به خود جذب کنید. شما می بایست از خودتان بپرسید که آنچه من را از دیگران متمایز می سازد چیست که باعث می شود مشتریمن را انتخاب کند؟ این مسئله بسیار مهم و البته تاثیر گذار است.

نکته ی کلیدی ششم : خلاق، قابل درک و دست یافتنی باشید

برترین نام های تجاری، ترکیبی از خلاقیت و دسترسی پذیری هستند. زمانی که در فکر ایجاد یک نام مناسب ، و یک لوگوی زیبا برای نام تجاری خود هستید همان قدر که به جنبه های بصری برند خود فکر می کنید، به همان میزان به مشتریان خود و آنچه در ذهن آن ها  می گذر هم توجه داشته باشید. آن ها باید بتوانند برند شما و در واقع کسب و کار شما را درک کنند و شما هم می بایست در طراحی برند خود انتظارات آن ها را برآورده کنید.

نکته ی کلیدی هفتم : برندینگ را طوری انجام دهید که در طولانی مدت برایتان کارآیی داشته باشد.

به این فکر کنید که چگونه می توانید برند خود را در طول زمان نگه دارید. که این خود جای بحث دارد.

نکات کلیدی برندینگ (branding)

نکته ی کلیدی هشتم : اصول استاندارد ROI را رعایت کنید.( relevant, original and impactful) یعنی : برند شما می بایست، مرتبط، اصیل و تاثیر گذار باشد.

چنانچه موفق شوید اصول این استاندارد را رعایت کنید، در بدو ورود خود به بازار، قطعا قادر خواهید بود تا مشتری را به خود جذب کنید. در کنار آن استفاده از رسانه های اجتماعی بسیار به موفقیت برند شما کمک خواهد کرد.

نکته ی کلیدی نهم : به قابلیت توسعه یا توسعه پذیری بیاندیشید.

ارزش های شما، تصورات اولیه را در ذهن مشتری در مورد شما ایجاد خواهد کرد. اما آنچه باعث افزایش فروش شما خواهد شد این است که مشتری در کسب و کار شما یک جامعیت و یکپارچگی را حس کند. بنابراین باید سعی کنید که در برندینگ، جامع و منحصر به فرد عمل کنید. اما آن چه در اینجا باید به آن توجه کافی داشته باشید این است که برند شما حتما قابلیت توسعه دادن داشته باشد، و به عبارتی توسعه پذیر باشد تا بسته به نیازهای آینده، بتوانید در آن تغییراتی ایجاد کنید که سال ها پاسخ گوی نیازهای آتی شما نیز باشد.

همراهان عزیز، از توجه شما بسیار قدردانی می کنیم. امید است مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

بیشتر بخوانید :

قرارداد برندینگ (branding) چیست؟

قوانین برندینگ (branding)

تفاوت برندینگ (branding) و برندسازی