برند و نام تجاری شما به نوعی به لباسی که می پوشیدف شباهت دارد. هر از چند گاهی باید بررسی کنید که آیا این لباس همچنان هم به تن شما زیبا است، و نیازهای شما را برطرف می سازد یا نیاز به تغییراتی دارد؟ ریبرندینگ یکی از سرماهی گذاری هایی بلند مدت است که شما با انجام آن می توانید فرصت های مالی جدیدی را برای خود ایجاد کنید چرا که به مشتریان جدید دسترسی خواهید داشت. اما چه زمانی باید انجام ریبرندینگ را در برنامه خود قرار داد؟

چه زمانی باید ریبرندینگ را انجام داد؟

یکی از کارهایی که هنگام پیاده سازی هر استراتژی در زندگی باید انجام داد این است که روند انجام کار را مورد بررسی قرار داد تا ببینیم همه چیز آنطور که می خواهیم پیش می رود یا نه. به عنوان مثال تصور کنید که خدمات و محصولات شما رد سطح خوبی قرار دارند و مشتریان نیز از آنها راضی هستند. اما فروش شما چیز دیگری را نشان می دهد که بیانگر تناقضی در برنامه و عمل است.

مسئله بعدی که وجود دارد این است که شما متوجه شوید که به ریبرندینگ نیاز دارید، اما مطمئن نیستید که انجام این کار کمکی به شما می کند یا نه. حتی اگر تصمیم به انجام ریبرندینگ بگیرید، چالش بعدی این است که از کجا و چگونه باید این کار را آغاز کنید. بهترین کاری که شما می توانید انجام دهید این است که از متخصصان انجام به این کار استفاده کنید. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم، که برای شناسایی شرایط که در آن هستید از شرکت های برندیگ استفاده نمایید.

نشان های زمان انجام ریبرندینگ

اما اگر خودتان نیز می خواهید با نشانه های انجام ریبرندینگ آشنا شوید می توانید از موارد زیر استفاده نمایید :

در مورد آدرس سایت و کارت ویزیت خود احساس خوشایندی ندارید.

معمولا زمانی که افراد قصد حضور در فضای آنلاین را دارند و می خواهند برند خود را به دیگران معرفی کنند،بودجه زیادی نداشته و می خواهند همه چیز را کمترین قیمت انجام دهند. طراحی سایت و ست اداری یکی از همین موارد است که معمولا در ابتدا صاحبان کسب و کار از اهمیت آنها خبر ندارند. به مرور زمان، وقتی که کسب و کار آنها رونق پیدا کردند، از نمایش سایت خود به دیگران و دادن کارت ویزیت به مشتریان حس خوبی ندارند. در این زمان است که شما حتما باید به انجام ریبرندینگ فکر کنید.

هنگامی که نام تجاری شما در بین رقبایتان فراموش شده است.

برای اینکه شما در فروش خود موفق باشید، باید در میدان رقابت با دیگران استراتژی هدفمندی داشته باشید. پس اگر احساس می کنید برند شما در میان سایر برندها توجه زیادی را به خود جلب نمی کند، پس زمان آن رسیده است که انجام ریبرندینگ را مد نظر داشته باشید و استراتژی برندینگ خود را تغییر دهید. بنابراین برنامه خود را به گونه ای تغییر هید که از ایده های خلاقانه استفاده نموده تا توجه افرادی که به دنبال تجربه کردن چیزهای جدید هستند را به خود جلب نمایید.

هنگامی که نام تجاری شما پیچیدگی زیادی دارد!

آیا برند شما در زمینه های مختلفی در حال فعالیت است یا تنها روی یک مورد خاص تمرکز کرده است؟ اگر شما می خواهید با نام تجاری خود موارد مختلفی را پوشش دهید احتمالا مشتری خود را گیج خواهید کرد. پس زمان انجام ریبرندینگ است تا بتوانید با یک تصویر سازی ساده، رسالت کسب و کار خود را بیان کنید. معمولا این حالت زمانی پیش می آید که کمپانی شما رو به توسعه بوده و خدمات خود را در کانال های مختلف افزایش داده است.

نشان های زمان انجام ریبرندینگ

وقتی که مدل تجاری شما تغییر کرده است اما نام تجاریتان همان قبلی است.

معمولا هر 5 سال یک بار ارزشها و اهداف کمپانی تغییر می کنید و نیاز است که نام تجاری شما که معرف شما است نیز تغییر کند. چرا که برند شما اکنون باید از استراتژی های جدید برای دستیابی به اهداف جدید استفاده کند.

هنگامی که در حال ادغام یا تقسیم شرکت هستید.

احتمال این که شرکت ها به مروز زمان روش مدیریتی خود را تغییر دهند و تصمیم به برقراری ارتباط با سایر کمپانی ها بگیرند وجود دارد. بنابراین اگر شما هم تصمیم به انجام این کار دارید، انجام ریبرندینگ نیاز است تا این تغییرات را نشان دهد. البته نحوه انجام این کار به نوع همکاری شما بستگی دارد.

هنگامی که به نوسازی برای تاثی مثبت نیاز دارید.

احتمال اشتباه کردن و یا یک رویداد نا امید کننده در هر کسب و کاری وجود دارد. که با توجه به گستردگی شبکه های اجتماعی، احتمال مطلع شدن افراد زیادی از آن وجود دارد. بنابراین قبل از اینکه همه چیز به ضرر شما تمام شود، شما می توانید با انجام ریبرندینگ از این تاثیرات منفی جلوگیری کنید.

همراهان عزیز، انجام ریبرندینگ نیاز به تخصص دارد چرا که شما سرمایه گذاری مجدد انجام می دهید و این بار می خواهید همه چیز مطابق با میل شما پیش برود. پس بهتر است که حتما با افراد متخصص به انجام این امور مشورت کنید.