برندینگ مانند مفاهیمی همچون “برابری” یا “عدالت” یا “موفقیت” است که به سختی می توان آن را توضیح داد! پس اگر شما از 100 کمپانی دیجیتال مارکتینگ که در زمینه برندینگ نیز فعالیت می کنند در مورد یک استراتژی برندینگ سوال کنید، احتمالا با 100 تعریف مختلف رو به رو می شوید. چرا که برای موفقیت در این زمینه هزاران روش مختلف وجود دارد که می توانید استفاده کنید کنید تا موفقیت خود را در زمینه بازاریابی و تبلیغات اینترنتی موفق شوید.

برای داشتن یک استراتژی برندینگ قوی شما باید به المان های مختلف مانند طراحی لوگو، طراحی سایت، طراحی ست اداری و … توجه داشته باشید. شرکت مکعب در اصفهان، در زمینه طراحی این استراتژی می تواند راهنما و البته همراه شما در طی کردن مسیر موفقیت باشد.

برندینگ چیست؟

همان طور که گفته شد برای این اسم مفاهیم زیادی تعریف شده است که یکی از بهترین آنها را می توان تعریف زیر در نظر گرفت :

      به نام، طراحی، آرم، نماد و یا هر چیز دیگری که شما برای معرفی محصولات خود به مشتری از آن استفاده می کنید، می توان لقب برندینگ را اختصاص داد.

استراتژی برندینگ

استراتژی برندینگ چیست؟

به استراتژی که به شما کمک می کند تا در زمینه برقراری ارتباط با مشتریان موفق باشید تا بتوانید نیازهای آنها را به درستی درک کرده و مهمتر از همه برای آنها پاسخ درستی داشته باشید تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کرده و سپس آنها را به خود و کمپانی خود وفادار نمایید. پس زمانی شما موفق هستید که بتوانید این ارتباط درست را برقرار نمایید.

برای داشتن یک استراتژی برندینگ موفق باید به چه نکاتی توجه کرد؟

شرکت های مختلف برای معرفی برند خود از استراتژی های مختلفی استفاده می کنند. به عنوان مثال استفاده از تکنیک های سئو، استفاده از تبلیغات پولی، کمپین های تبلیغاتی موجود در شبکه های اجتماعی و …

یک دید کلی از نام تجاری خود داشته باشید.

معمولا واضح ترین جواب برای این این است که می خواهید پولدار شوید! اما واقعا دلیل دیگری وجود ندارد؟ به عنوان مثال شما نمی خواهید با ارائه خدمتی ویژه به مشتریان خود احساس خوش آیندی در آنها ایجاد کنید تا با شنیدن نظرات مثبت آنها احساس رضایت داشته باشید. وقتی شما هدف برندینگ خود را بدانید می توانید دقیقا هر آنچه که احساس می کنید را به کارمندان و مشتریان خود القا کنید.

استراتژی برندینگ

پیام برندینگ خود را در تمام زمینه هایی که از ابزار دیجیتال مارکتینگ و … استفاده می کنید، پیاده سازی کنید.

زمانی که شما هدف استراتژی برندینگ خود را تعیین کردید می توانید پیامی را تعیین کنید که با استفاده از آن اهداف تجاری خود را به اطلاع مشتریانتان برسانید.

بریا اسرال این پیم نیازی نیست که از یک جمله استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که از یک طراح خوب استفاده کنید تا بتوانید مونوگرام منحصر به خود را طراحی کنید.

یک ارتباط احساسی با برند خود برقرار کنید.

جالب است بدانید که بسیری از افراد هنگامی که از شما خرید انجام می دهند بیشتر به این دلیل است که شما احساسات آنها را در زمینه خاصی تحریک کرده اید و آنها را قانع کرده اید تا خرید کنند. به عنوان مثال چیزی از گذشته به یاد آنها آورده اید و … . پس سعی کنید در تبلیغاتی که برای معرفی برند خود استفاده می کنید سعی کنیدد تاثیر مثبتی روی احساسات افراد داشته باشید.

به نام تجاری خود وفادار باشید!

بر اساس آماری که وجود دارد 15 درصد از کمپانی ها چیزی حدود 70 درصد از درآمد خود را از طریق مشتریان وفادار خود کسب می کنند. شما می توانید با استفاده از استراتژی برندینگ موفق ایده هایی مانند تخفیف، هدیه ویژه برای مشتریان خود در نظر بگیرید تا آن ها را به استفاده از محصولات خود ترغیب نمایید.

معمولا زمانی که از شما در مورد بهترین دوستانتان سوال می شود، شما دلایلی مانند اینکه خوشتیپ است، سطح تحصیلات بالایی دارد، پولدار است و … نمی آورید. دلیل اینکه فردی برای شما به بهترین تبدیل می شود این است که شما می توانید همیشه روی او حساب کنید چرا که همیشه در دسترس بوده و برای شما شنونده خوبی است. پس زمانی افراد از کمپانی شما خرید می کنند که بتوانید برای آنها امکانات جدید به همراه راحتی فراهم کنید.

همراهن عزیز شما می توانید با استفاده از استراتژی برندینگ تعیین شده توسط شرکت مکعب شما می توانید به اهداف تجاری خود چه در کوتاه مدت و چه در بلند مدت برسید.