طراحی لوگو برای یک کسب و کار باعث می شود که شما اولین تاثیر مثبت یا منفی را روی مشتریان خود بگذارید و نگرش آنها را نسبت به خرید از شما و اعتماد کردن به شما تغییر دهید. به همین دلیل است که شما هنگام طراحی مونوگرام برند خود باید به عواملی مانند رنگ، سایز، فونت و … توجه داشته باشید.

شرکت مکعب به عنوان یک آژانس دیجیتال مارکتینگ که در زمینه های مختلف طراحی گرافیکی، طراحی آرم و … فعالیت دارد، در این مقاله با آموزش طراحی مونوگرام در خدمت شماست.

مونوگرام چیست؟

مونوگرام به عنوان نشانه ای از نماد و برند شرکت شماست. در واقع شما باید با استفاده از تایپوگرافی مناسب مونوگرامی طراحی کنید که بتوایند با استفده از آن توجه مخاطب هدف خود را به خود جلب نمایید.

تاریخچه طراحی مونوگرام :

در یونان باستان برای نشان دادن نماد و اسامی بازرگانان مختلف از مونوگرام استفاده می شده است. از این طراحی در امضاها و سایر صنایع مختلف استفاده می شده است. یکی از دلایل محبوبیت این نوع طراحی این بوده است که افراد می توانستند به راحتی از آنها در هرجایی که می خواستند استفاده کنند.

طراحی مونوگرام

طراحی مونوگرام چگونه انجام می شود؟

برای طراحی این نماد شما باید از طراحان حرفه ای استفاده کنید چرا که استفاده از طرحی برای هر کسب و کاری مناسب نیست و ممکن است اثرات منفی روی برندینگ آنها داشته باشد. برای طراحی مونوگرام ، طراح شما باید موارد زیر را مد نظر داشته باشد :

درک درست از برند :

اجرای این مرحله در اولویت است چرا که اگر طراح درک درستی از ابعاد مختلف کمپانی و برند و آنچه که انجام می دهند داشته باشد به راحتی می تواند در رابطه با قسمت های مختلف طراحی خود تصمیم بگیرد.

تحقیقات اولیه :

بعد از اینکه طراح با صاحب کمپانی اولین قرار را گذاشتند، باید خود طراح به انجام تحقیقاتی بپردازد که بتواند با استفاده از اطلاعات بدست آمده پاسخ سوالات خود را در تمامی مراحل طراحی بدهد. به عنوان مثال، رنگی که باید انتخاب شود، کمپانی روی کدام محصول خود حساس است و تمرکز دارد و … .

طراحی انعطاف پذیر :

در طول تمام مراحل طراحی شما باید به خوبی روی طراحی ساده و رسمی تمرکز داشته باشید. هرچه که این طراحی ساده تر باشد شما می توانید خیلی راحت تر از آن در قسمت های مختلف برندینگ خود استفاده کنید. این طراحی باید دارای تعادل باشد. به این معنا که باید قسمت های مختلف طراحی مونوگرام دارای تقارن باشند. به عنوان مثال نحوه استفاده از فضاهای خالی، رنگی که انتخاب می کنید و … .

طراحی مونوگرام

منحصر به فرد بودن :

بسیاری از افراد برای طراحی مونوگرام از ابزار اینترنتی استفاده می کنند و سپس برای منحصر به فرد کردن آن از تغییرات کوچکی استفاده می کنند که البته توصیه نمی شود. در نظر داشته باشید که بسیاری از افراد مشابه با شما از این ابزار استفاده می کنند و به احتمال زیاد همه شما دارای یک طرح یکسان خواهید شد. پس از طراحی استفاده کنید که بتواند با استفاده از تحقیقاتی که انجام داده است، طراحی برای شما انجام دهید که شبیه به هیچ کدام از مونوگرام های رقبای شما نباشد. برای اینکه شما به عنوان صاحب کمپانی به طراح خود در این زمینه کمک کنید می توانید طرح هایی که مد نظر دارید را به او نمایش دهید تا هم متوجه شود که باید چه طراحی را انجام دهد و چه کاری را انجام ندهد.

انتخاب رنگ بندی :

برای طراحی مونوگرام باید از اساسا از 2 رنگ پایه استفاده کنید. در انتخاب این دو رنگ باید دقت زیاد داشته باشید چرا که در آِنده خیلی سخت می توانید لوگوی خود را تغییر دهید. هر رنگی که شما دوست دارید نمی تواند همان رنگی باشد که برای مونوگرام شما مناسب است. پس در انتخاب رنگ واقع بینانه عمل کنید.

فونت مناسب :

شما هنگام طراحی باید به این نکته دقت داشته باشید که مخاطب شما از زوایای مختلف از مونوگرام شما دیدن می کند. پس باید فونتی را انتخاب کنید که با طراحی شما همخوانی داشته باشد. اینتخاب این فونت نیز ارتباط مستقیمی با کسب و کار شما دارد. به عنوان مثال اگر شما شرکتی هستید که در زمینه ارائه خدمات عروسی کار می کنید بهتر است که از یک فونت ظریف و نازک برای طراحی مونوگرام خود استفاده کنید. در مقابل اگر یک شرکت ساختمانی هستید استفاده از این فونت به شما توصیه نمی شود چرا که باید جالت جسورانه شما را به نمایش بگذارد.

همراهان عزیز اگر شما تمایل دارید تا با انواع طراحی مونوگرام شرکت مکعب آشنا شوید می توانید با استفاده از شماره 09138347634 با ما در ارتباط باشید.