ممکن است در ابتدا تصورتان این باشد که طراحی اینفوگرافیک کار ساده ای است، اما باید بدانید که ایجاد یک کار تاثیرگذار از داده های تصویری کاریست بسیار خاص و حساس؛ سوالی که در اینجا پیش می آید این است که پس چرا طراحی اینفوگرافی انجام می دهیم؟ پاسخ این است که هر تصویر برای خود گویای یک داستان است، اما گاهی ما نیازمند یک ترکیب هوشمندانه از کلمات و تصاویر هستیم تا پیام اصلی را هر چه سریع تر، دقیق تر و البته جذاب تر به مخاطب برسانیم. از همه مهم تر اینکه یک طراحی های اینفوگرافیک قوی و خوب، قادر است داده های پیچیده را به صورتی که هر کسی توانایی فهم و درک آن را داشته باشد، تفسیر نماید.

چگونگی طراحی یک اینفوگرافی

قوانین سختی برای شروع یک طراحی اینفوگرافیک وجود ندارد؛ با این وجود چندین ابزار قوی نیز برای طراحی اینفوگرافی وجود دارد که می تواند برای شروع کار طراحی به شما کمک کند.

طراحی های اینفوگرافیک

بیشتر بخوانید :

طراحی اینفوگرافیک (Infographic design)

ضرورت و کاربرد اینفوگرافی

چند نمونه از  بهترین طراحی های اینفوگرافیک

اینفوگرافیک تعاملی

یکی از نمونه های طراحی های اینفوگرافیک ، اینفوگرافی تعاملی است. به طور کلی تصاویر متحرک در تمام اشکال خود اعم از فیلم ها، GIF ها و …. وجود تعامل را به اثبات رسانده  است که این بالاترین میزان ارتباط با مخاطب را ایجاد می کنند. به طور طبیعی، اینفوگرافیک رسانه های بازاریابی هستند که به راحتی می توانند توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب کنند، اما زمانی که حرکت در آن وجود دارد، قدرت آنها در برقراری ارتباط افزایش می یابد. یکی از پیشروترین انواع طراحی های طراحی Infographic در سال 2018 دقیقا همین ایجاد حرکت در اینفوگرافی های تعاملی است.

InfoGIFs

اینفوگیف ها، یک جایگزین برای اینفوگرافیک استاتیک است. پویایی این نوع طراحی ها، آن ها را بسیار جذاب کرده است به طوری که تقریبا می توان گفت باعث هیپنوتیزم کاربر می شود. (در یک راه خوب!) بر خلاف Infographics تعاملی، آنها مانند وب سایت های جداگانه عمل نمی کنند به علاوه، قابل اشتراک گذاری برای این نوع اینفوگرافی ها بسیار وجود دارد!

اینفوگرافی با نمایش سه بعدی

D3 یک تکنیک طراحی است که در چند سال گذشته در تاریکی بوده است اما به نظر می رسد که راه برگشت خود را مجددا یافته است. در سال 2018، بسیاری از اینفوگرافی های  3D به دنبال نمونه های گرافیکی مدرن می بوده اند. نکته ی جالب در مورد اضافه کردن ابعاد سوم، این است که احساس عمیقی در مخاطب ایجاد می کند می دهد. این تقریبا باعث می شود که طراحی واقعی باشد. برای اینفوگرافیک این به معنای یک چیز است و آن هم این است که فهم مطلب را بسیار آسان تر می کند.

اینفوگرافی با به کاربردن تایپوگرافی

ایجاد تایپوگرافی خلاقانه در طول چندین سال گذشته تا کنون یک روند اصلی بوده است و مطمئنا در سال 2018 ادامه خواهد یافت. تایپوگرافی هنر نقاشی متن است و مانند هر هنر دیگری، در بسیاری از اشکال و طرح ها وجود دارد. در حال حاضر، مهم ترین قاعده ای که در تایپوگرافی در طراحی های infographic در سال 2018 وجود دارد این است که : تا جایی که به خوانایی متن لطمه ای وارد نکرده ای، خلاق باش.

طراحی های اینفوگرافیک

اینفوگرافی فضای منفی

اینفوگرافی با به کارگیری تکنیک فضای منفی یکی از تکنیک های برجسته سال 2018 است. که در قالب تایپوگرافی فضای منفی و یا عناصر گرافیکی فضای منفی می باشد. به کارگیری این تکنیک در هر دو طرح، یک قطعه هنری چشمگیر ایجاد خواهد کرد.

اینفوگرافی رنگ های روشن

یکی از رویکردهای اصلی در چند سال گذشته، که در سال 2018 وب را تحت کنترل گرفت، اینفوگرافی رنگ های روشن است. رنگ های روشن سرگرم کننده و جذاب هستند و به راحتی توجه کاربر را جلب می کنند و این دقیقا همان چیزی است که هر سازنده Infographic برای آن تلاش می کند.

اینفوگرافی طراحی فلت

نمونه ی دیگری از انواع طراحی های اینفوگرافیک ، سبک فلت است. سبک فلت، پادشاه سبک اینفوگرافی است که دلیل آن سادگی تجسم داده های پیچیده می باشد که این بوع طراحی اینفوگرافی ایجاد می کند. شما هرگز نمی توانید با رفتن به مسافتی اشتباه کنید. ما می توان گفت این انتخاب، مطمئن ترین انتخاب برای یک طراحی infographic است.

نمایش هنر سفارشی

این روزها شما به سختی می توانید اطلاعاتی را پیدا کنید که فاقد تصاویر است. علاوه بر این، این روش، بسیار خلاقانه، نوآورانه و منحصر به فرد است. Infographics تخت به دلیل سادگی آن، یک رویکرد عالی است، اما به نظر برخی از طراحان آنها، این نوع طراحی بسیار یکواخت است. به این ترتیب افق دید طراحان infographic در سال 2018 گسترش یافت و خلاقیت و تخیل بیشتری در طراحی های آن ها وارد شد.