در مقاله ای تحت عنوان اینفوگرافی چیست مطالبی را در مورد اینفوگرافی که یک روش فوق العاده برای ایجاد داده های ترکیبی از متن و طراحی گرافیکی است، برای شما عزیزان بیان کردیم و در این مقاله قصد داریم تا برخی از مهم ترین و جذاب ترین ابزارهای اینفوگرافی را برای شما معرفی کنیم.

یک اینفوگرافی خوب و قوی، به راحتی به بازدیدکننده پیامی را در قالب ترکیبی از متن و گرافیک، انتقال می دهد. تنها مسئله ای که وجود دارد این است که آیا طراحی یک اینفوگرافی خوب، کارآسانی است یا نه؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که با رونمائی از ابزارهای مختلف طراحی اینفوگرافیک، خلق آثار اینفوگرافی زیبا و جذاب کار چندان سختی نخواهد بود.

در اینجا ما از میان ابزارهای طراحی اینفوگرافی، چند ابزار برتر را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

معرفی بهترین ابزارهای اینفوگرافی

ابزار Visme

این ابزار به شما کمک می کند تا به راحتی، با استفاده از تصویر، حرف بزنید و منظور خود را به بینندگان برسانید. شما همچنین از این ابزار می توانید برای جلسات ارائه مطلب و تهیه پرزنتیشن، استفاده کنید. اما در کل این ابزار مخصوص ایجاد اینفوگرافی است. این ابزار رایگان، شامل بیش از 100 فونت رایگان، میلیون ها عکس رایگان و هزاران آیکون با کیفیت و جذاب می باشد. به علاوه گزینه های فراوانی از فایل های صوتی و تصویری در خود دارد. این ابزار حتی به شما این امکان را می دهد تا با ایجا تصاویر متحرک، همه چیز را به طور واضح برای بینندگان به نمایش بگذارید.

ابزار Snappa

ابزار فوق، یک نوع ابزار طراحی گرافیک است که، شامل یک سازنده ی اینفوگرافیک مجانی می باشید. هدف اصلی این ابزار، طرتحی اینفوگرافی، بدون نیاز به طراح می باشد به طوری که این امکان را برای شما فراهم می کند تا در مدت زمانی حدود 10 دقیقه، یک اینفوگرافی جذاب تهیه کنید.

ابزار Canva Infographic Maker

این ابزار، یک ابزار قوی و با استفاده ی آسان به صورت آنلاین می باشد که برای هر نوع طراحی، قابل استفاده می باشد از بروشور گرفته تا ایجاد پرزنتیشن و مواردی دیگر. ابزار فوق همچنین یک کتابخانه ی بزرگ از عکس ، آیکون و فونت و دیگر ویژگی ها برای شما ارائه می دهد.

ابزارهای اینفوگرافی

ابزار Google Charts

ابزار Google Charts کاملا رایگان است و شامل تعداد زیادی چارت و نمودار و دیگر گزینه های فوق العاده که با وب سایت شما سازگار خواهد بود می باشد. این ابزار، ابزاری بسیار فوق العاده برای تولید اینفوگرافی برای وب سایت شما خواهد بود.

ابزار Piktochart

ابزار فوق یک ابزار اینفوگرافی و نیز ابزار پرزنتیشن است که این امکان را برای شما فراهم می سازد تا داده های کسل کننده که برای بینندگان هیچ گونه جذابیتی ندارد، فقط با چند کلیک به داده های جذاب و زیبا تبدیل شوند. ادیتور فوق العاده ی این ابزار به شما این اجازه را می دهد تا پالت های رنگی را تغییر دهید، فونت های را عوض کنید و همچنین، اشکال و عکس های مختلف رل آپلود نمائید.

ابزار Infogram

ابزار Infogram یک ابزار فوق العاده ی رایگان است که شامل انواع مختلف گراف ها، چارت ها و نقشه ها می باشد. به همین ترتیب به شما اجازه می دهد تا عکس و ویدئو آپلود کنید و اینفوگرافی های جذابی ایجاد نمائید.

ابزار Venngage

ابزار فوق یک ابزار فوق العاده است، چرا که استفاده از آن بسیار آسان و راحت می باشد. برای طراحی اینفوگرافی خود با استفاده از این ابزار شما می توانید قالب ها، تم ها و هزاران عکس و نمودار و ایکون را دانلود نموده و همچنین هر آنچه که نیاز است، آپلود نمائید.

ابزار Animaker

این ابزار اندکی متفات است. اگر شما از اینفوگرافی های آماری خسته شده اید، ابزار Animaker به کمک شما آمده است.  با استفاده از این ابزار،  شما قادر به ایجاد ویدئو های اینفوگرافیکی خواهید بود. این ابزار 10 برابر از سایر ابزارهای آنلاینی که برای ایجاد اینفوگرافی های ویدئویی استفاده می کنید بهتر و کارا تر خواهد بود. این ابزار منابع بسیاری را برای شما ارائه داده است، ابزار هایی از قبیل : چارت ها، آیکون ها و نقشه ها. این ابزاربه شما کمک خواهد کرد تا اینفوگرافی های جذاب تر و با کیفیت تری ایجاد کنید.

ابزار Easel.ly

این ابزار به بر پایه ی وب می باشد و به شما این امکان را می دهد تا از میان قالب های آماده ای که پیشنهاد داده است، به راحتی به انتخاب بپردازید. همه ی این قالب ها قابلیت خصوصی سازی دارند و شما می توانید بر اساس نیاز و سلیقه ی خود در آن ها تغییراتی ایجاد نمائید.

در کل اینفوگرافی تبدیل شده است به یک وسیله ی قوی برای تحلیل حجم بزرگی از داده ها و انتقال اطلاعات. در گذشته، ایجاد یک اینفوگرافی کار چندان آسانی نبود و طراح اینفوگرافی می بایست ازمیان معدود ابزارهای ارائه شده، به انتخاب می پرداخت و نیز برای آن هزینه ی گزافی را پرداخت می کرد. اما امروزه با به وجود آمدن ابزارهای قوی و البته رایگان، کار طراحان اینفوگرافی بسیار آسان تر از گذشته شده است. این ابزارهای به شما کمک می کنند تا زمان زیادی رابرای طراحی اینفوگرافی صرف ننمائید و در کم ترین زمان ممکن جذاب ترین و زیبا ترین اینفوگراtی ها را طراحی نمائید.