قطعا در زندگی روزمره شما با محصولات مختلفی رو به رو می شودیو که بسیاری از آن ها را توسط لوگو و آرم آنها می شناسید. اما آیا می دانید که تفاوت لوگو و آرم چیست؟ هر کمپانی برای این که بتواند با مشتریان و مخاطبان خود به صورت موثر و البته درست ارتباط برقرار کنید نیاز دارد که از ابزار مخصوصی استفاده نماید.

شرکت مهندسی مکعب در زمینه طراحی گرافیکی در حال فعالیت است. با توجه به این که شناخت درستی در رابطه با تفاوت لوگو و آرم وجود ندارد، در این مقاله اطلاعات مفیدی را در رابطه با این موضوع در اختیار شما قرار می دهد.

بهتر است قبل از هر چیز تعریفی از لوگو و آرم در اختیار شما قرار بدهیم.

لوگو چیست؟

بسیاری از کمپانی های مختلف در که در زمینه های مختلف در حال فعالیت هستند، برای این که شناختی از خود در اختیار دیگران قرار دهند معمولا از لوگو استفاده می کنند. هر تیم ورزشی، هر موسسه ای، هر محصولی و … می تواند لوگوی منحصر به فرد خود را داشته باشد تا بتواند برند سازی اختصاصی خود را انجام دهد. برای طراجی لوگو شما می توانید از نام کامل و یا خلاصه شده خود به همراه عناصر گرافیکی استفاده کنید تا در نهایت یک تصویر کامل از برند خود ایجاد نمایید. در طراحی لوگو ممکن است که شما از نام خود استفاده کنید اما قسمت اصلی را تصاویر طراحی شده اشغال می کنند.

تفاوت لوگو و آرم

طراحی لوگو تنها قسمتی از برندینگ شماست که باید به بهترین نحو در قسمت دیجیتال مارکتینگ نیز استفاده شود. در طراحی لوگو چیزی که از بیشترین اهمیت برخودار است این است که لوگوی شما باید معرفی از برند شما باشد.

آرم چیست؟

با استفاده از آرم تلاش می شود تا یک مفهوم انتزاعی از محصولی که مربوط به یک برند است را را مخاطب انتقال داد. با استفاده از آرم است که مخاطب ارتباط خود را به آن صورتی که کمپانی می خواهد با محصول برقرار می کند.

تفاوت لوگو و آرم چیست؟

در بسیاری از موارد نمی توان تفاوت لوگو و آرم را انحصارا مشخص کرد. اما اساسی ترین تفاوت لوگو و آرم در این است که شما در طراحی لوگو، از تصویری استفاده می کنید که مرتبط با نام برند یا محصول شماست. در حالی که طراحی آرم، تصویر طراحی شده ارتباط مستقیمی با کمپانی و محصول دارد.

دومین تفاوت لوگو و آرم این است که در طراحی آرم تنها از تصاویر استفاده می شود و نه کلمه. در حالی که در طراحی لوگو امکان استفاده از نام برند و یا هر کلمه دیگری وجود دارد.

سومین تفاوت لوگو و آرم در معنای آنهاست. شما با استفاده از لوگو خودتان و برندتان را به دیگران معرفی می کنید تا همواره با آن شما را به خاطر بیاورند. پس در واقع می توان گفت لوگو نمایش کلی شماست. در حالی که طراحی آرم تنها نشان دهنده قسمتی از برند شماست. به عنوان مثال یکی از محصولات و یا خدماتی که شما به مشتریان خود ارائه می دهید. پس محصول شما بعد از آن با این آرم شناخته می شود. پس می توان نتیجه گرفت آرم را می توان به عنوان یکی از بخش ها کوچک لوگو دانست.

چهارمین تفاوت لوگو و آرم در میزان خلاقیتی است که برای طراحی آن استفاده می شود. چون لوگو حالت کلی تر است بنابراین نیاز به خلاقیت 100 درصد دارد. به این معنا که لوگوی شما نباید به هیچ کدام از رقبای شما شباهات داشته باشد. اما در مورد طراحی آرم سخت گیری کمی کمتر است. نیاز به استفاده از خلاقیت 100 درصد نیست و کمی شباهت مشکلی برای شما مشکلی به وجود نمی آورد. به همین دلیل است که طراحی آرم ارزان تر از طراحی لوگو است.

مخاطبان عزیز امیدواریم که با استفاده از این مطلب که در رابطه با تفاوت لوگو و آرم بود، متوجه شده باشید که برند شما به کدام یک نیاز دارد. اگر سوالی دارید با استفاده از شماره 09138347634  با ما در میان بگذارید.