شما تا چه حد با برندینگ آشنایی دارید و استراتژی های آن را می شناسید؟ آیا می دانید اصول برندینگ چیست و چگونه باید آن را مدیریت کنید؟ اصلا آیا شما هم یک کار آفرین هستید؟ منظور از کار آفرین در اینجا شخصی است که شروع به ایجاد یک نام تجاری و رقابت با دیگر رقیبان می کند. برای رقابت با رقیبان تجاری خود چه چاره ای اندیشیده اید؟ برای برندینگ و ایجاد نام تجاری خود تا به حال از یک متخصص طراحی کمک گرفته اید؟ جهت اطلاع بیشتر در مورد برندینگ استارت آپ و ایجاد نام تجاری با مکعب همراه باشید.

آشنایی با نام تجاری

قبل از اینکه مردم از محصول شما استفاده کنند با برند تجاری ­تان ارتباط برقرار می­سازند. محصولات خود را چگونه متمایز می­کنید؟ آیا برای ایجاد تمایز و نام تجاری خود از یک متخصص کمک می گیرید؟ برای پاسخ به سوالات پرسیده شده باید گفت که برندینگ اغلب نادیده گرفته می شود؛ چرا که حتی با ارزشمند­ ترین جزء شرکت، ارتباط با مشتریان و در نهایت نیروی محرک در فروش محصولات است. اما پیدا کردن یک طراح خبره برای برندینگ شرکت کار راحتی نیست و به میزان بودجه، صنعت، حوزه کاری و همچنین خدمات آژانس­ های تبلیغاتی مرتبط است.

برندینگ استارت آپ

 طراح برندینگ کسی است که به بی نظمی ها، رونق سریع محیط استارتاپ و همچنین افزایش مشتریان کمک شایانی می کند.

نام تجاری برخلاف آنچه اکثر مردم فکر می کنند بیش از یک لوگو و نام برای شرکت است. از این رو  نام تجاری شامل نام، گرافیک، بازاریابی، صدا، استوری، USP ، سایت اینترنتی و موارد بیشمار دیگر می باشد.

استراتژی برندینگ استارت آپ ها

در این مرحله، شما باید اطلاعات زیادی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید استراتژی تجاری خود را انجام دهید. برای انجام این مرحله نیاز به یک متخصص در طراحی و دیجیتال مارکتینگ است. در ادامه به معرفی مراحل مختلف در استراتژی برندینگ خواهیم پرداخت.

داستان : نام تجاری یک استارتاپ همیشه باید با یک داستان آغاز شود؛ چرا که باید هدف کار شما و چرایی ایجاد شرکت و محصولات مختلف را در بر داشته باشد.

تعیین هویت استارتاپ : کلمات مناسب و به کار بردن عبارات کلیدی ارزش های محصول یا خدمات را به مشتریان القا می کند.

به اشتراک گذاری روایت نام تجاری: در این مرحله نیاز به مشاوره و کمک گرفتن از یک آژانس تبلیغاتی جهت کمک به شما در کشف آنچه که باید برای جلب توجه و رقابت با دیگر برندهای موجود در نظر گرفت.

نحوه برندینگ استارت آپ

برای راه اندازی یک شرکت و رقابت با دیگر رقبا باید علاوه بر خلاقیت، روشن سازی هدف و پیگیری آن، مراحل ارائه شده در ادامه مطلب را نیز دنبال کنید:

شناسایی بازار هدف : برای شناسایی بازار هدف باید به یک متخصص رجوع کرد؛ چرا که یک طراح برندینگ حرفه­ای ابتدا سعی در شناخت مشتریان بالقوه و بافعل موجود در بازار دارد تا بتوانید رضایت آنها را کسب کند و در گام بعدی به مقایسه دیگر رقیبان بپردازد و مشتریان آنها را جذب کند.

شناسایی رقبا: در این گام باید به شناسایی و بررسی رفتار رقبا پرداخت. این کار نه تنها شکاف های موجود در بازار کار بلکه موفقیت نام تجاری استارتاپ شما را نیز به همراه خواهد داشت.

تمایز : پس از شناسایی رقبا باید شروع به نمایش وجه تمایز محصول خود با دیگر محصولات بپردازید. این کار باعث خاص شدن برند شما خواهد شد؛ چرا که تفاوت، نشان دهنده­ی تمایز و ارتباط نداشتن با محصولات فعلی موجود در بازار است.

انتخاب نام : پس از وجه تمایز به دنبال انتخاب بهترین نام و لوگو برای برند خود باشید، زیرا همانطور که گفته شد نام یک برند نشان دهنده­ی هویت، خدمات و محصولات شما است و لوگو نشان دهنده­ی هویت بصری و تصور مردم از برند شما است. علاوه بر این باید به دنبال نامی باشید که در کشورهای مختلف یا فرهنگ های دیگر غلط و بی معنی نباشد.

برندینگ استارت آپ

خلق تصویر : در آخر به دنبال ساخت تصویری درست و بی همتا از برند خود باشید، این کار را با انتخاب درست عکس­ های موجود در سایت، انتخاب درست لوگو و برنامه­ ها و طرح هایی باشید که قصد پخش کردن آنها در رسانه های مختلف را دارید.

مراحل گفته شده نیاز به یک متخصص ماهر و محقق در زمینه­ های گرافیک، بازاریابی، طراحی سایت و از همه مهمتر تجربه دارد. از این رو برای رسیدن به موفقیت و رقابت با دیگر برندها باید به متخصصان خبره­ی موجود در بازار دیجیتال مارکتینگ اعتماد کنید.

خدمت شرکت مهندسی مکعب در زمینه برندینگ استارت آپ

شرکت فنی مهندسی مکعب با طراحی برندینگ و پوشش نام تجاری، به کار گیری بهترین  طراحان و  خدمات فراوان در این عرصه میزبان شما بنیانگذاران در تمامی زمینه­ های موجود می باشد. متخصصان ما درهمه­ی زمینه­ ها اعم از بصری سازی هویت نام تجاری، طراحی  UX / UI و استراتژی نام تجاری مهارت دارند.

بصری سازی هویت نام تجاری : ایجاد لوگو، گرافیک، تایپوگرافی و سایر عناصر بصری

طراحی  UX / UI : طراحی چگونگی نام تجاری شرکت از طریق تجربه کاربر و عناصر رابط کاربری مانند رنگ ها، اشکال، فونت ها، تصاویر و آیکون ها

استراتژی نام تجاری : طراحی، ایجاد و ساخت یک برنامه ای جامع برای ارتباط بهتر با مشتریان

دوستان و همراهان همیشگی مکعب از این که تا پایان این مقاله نیز با ما همراه بودید از شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. در صورتی که در زمینه ی برندینگ استارت آپ خود نیازمند کمک هستید، با ما تماس بگیرید. همکاران مجرب ما در تیم مکعب آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان هستند.