برندها می بایست به قدری از یکدیگر متفاوت و قابل تشخیص باشند و دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند به طوری که این ویژگی ها برای آن ها قابلیت اطمینان و اعتبار را به ارمغان آورد. برندهای برتر و معروف، لزوما هزینه ی زیادی را برای برندینگ صرف نمی کنند، بلکه از مدیریت برند استراتژیک استفاده می کنند تا برند خود را به شکل پایدار ارتقا بخشند. ارزش برند یک عامل تعیین کننده  برای تصمیم گیری های خریداران در بازار دیجیتال فعلی محسوب می شود. طیف گسترده ای از محصولات و خدمات برای مشتریان در بازار قابل دسترسی است، و به همین دلیل است که مدیریت برند یک زمینه ی رشد و یک الزام برای صاحبان کسب و کار محسوب می شود. برای این منظور در این مقاله قصد داریم تا برای شما عزیزان اصول ساده اما موثری را در مورد مدیریت برند مطرح نموده تا در این زمینه آگاهی های لازم را کسب نمائید و بتوانید در میان رقبای خود در زمینه ی کسب و کار خودتان موفق شوید.

حتما بخوانید :

شرکت برندینگ در اصفهان

مدیریت برند چیست؟

در ابتدا لازم ایت تا بحث را با تعریف مدیریت برند آغاز نمائیم. مدیریت برند، عبارتست از توسعه ادراک نام تجاری در بازار. به طور کلی ایجاد رابطه ی مثبت با بازار هدف برای مدیریت برند مسئله ای حیاتی است. مدیریت برند یکی از مهم ترین جنبه های بازاریابی است که از تکنیک های پیشرفته برای افزایش ارزش یک محصول استفاده می کند. بسته به استراتژی بازاریابی اجرا شده، مدیریت برند می تواند ارزش محصولات را افزایش دهد و مشتریان متعهد را با استفاده از تاییدیه های نام تجاری با تصاویر یا پیام های کلیدی ایجاد کند.

اصول ساده اما موثر مدیریت برند

گزاره ی منحصر به فرد فروش خود را قدرت بخشید

گزاره فروش منحصر به فرد شما (USP) شما را از رقبا جدا می کند. یک مثال معروف و همیشگی ما در این زمینه ، M & M اس که بسیار منحصر به فرد و قابل درک است. این گزاره، M & M را از سایرین قابل  تشخیص و متمایز خواهد کرد. این تمایز نام تجاری کلید موفقیت M & M بوده است. برای ایجاد گزاره فروش منحصر به فرد خود، باید بدانید که محصول و شرکت شما برای چه بخشی از بازار مناسب است. چه چیزی محصول را از رقابتش متفاوت می کند؟ آیا محصول شما با دوام تر و مقرون به صرفه تر است؟ و چگونه شرکت شما از دیگران متفاوت شده است؟ آیا در خدمات و محصولات شما  نوآوری یا دیده می شود ؟ هر چه باشد، آن را تعریف کنید. و آن را بنویس به عنوان مثال: “شرکت ما خلاق ترین است و محصول ما شیک ترین است”.

مدیریت برند

بیشتر بخوانید:

مشاوره پرسونال برندینگ

اصول اولیه برندینگ (branding) و برندسازی چیست؟

از  Marketing Communication) Marcom) برای شناساندن نام تجاری خود به مخاطبان استفاده کنید

پیام های کلیدی خود را با استفاده از USP خود و نیز برای تبلیغ نام تجاری خود استفاده کنید. هر فعالیت بازاریابی،  به صورت ضمنی یا صریح،  باید منجر به شناخت شدن هر چه بیشتر نام تجاری شما شود. این مسئله برای مدیریت برند ضروری است.شما می بایست اطمینان حاصل کنید که با انجام ارزیابی عملکرد چنین فعالیت های بازاریابی، برند شما به طور موثر و کارآمد مطرح می شود. نام تجاری خود را به طور مطلوب با انتخاب ابزاری مناسب به بازار معرفی کنید. اگر نام تجاری شما خلاقانه و جدید و نو است، نام تجاری خود را از طریق بازاریابی محتوا تبلیغ کنید. افزایش فروش از طریق Marcom ، مسئله ای حیاتی در استراتژی مدیریت نام تجاری است.

نام تجاری خود را توسعه داخلی دهید توسعه نام تجاری خود را در داخل

این مسئله خیلی مهم است که نام تجاری خود را از درون توسعه و تحول دهید. دریافت سفارش از سایر ادارات و شرکت های خارجی نیز به شما کمک خواهد کرد تا ایده ها، نظرات و سایر دیدگاه ها را در برند خود لحاظ نموده و بتوانید نام تجاری خود  را متحول کنید.

از اینفلوئنسرها برای گردش برند خود استفاده کنید

یکی از بهترین راه ها برای بازاریابی برند خود این است که این کاررا توسط افراد انجام دهید و چه کسی برای این کار بهتر از اینفلوئنسرها؛ به این اشخاص می گویند اثر سوم شخص. کسی که قابل اعتمادتر و معتبرتر است.

مدیریت برند

ایجاد حفظ رابطه با مخاطبان، توسط اینفلوئنسرها خود جای بسی تامل دارد، اما با ایجاد یک رابطه ی صحیح، می توان یک ارتباط دوطرفه و موثر داشت. این رابطه، حکم یک کلید اصلی را دارد. این روابط می تواند از طریق رسانه های اجتماعی صورت گیرد.

از یک نرم افزار مدیریت برند استفاده کنید

مردم می آیند و می روند، فرایندها و محصولات تغییر می کنند، اما نام تجاری شماست که پا بر جاست. ایجاد و تکامل یک برند با ثبات، مهم است، نام تجاری اصلی هرگز تغییری نمی کند، اما به منظور تسهل پیشرفت نام تجاری با مدیریت عناصر بصری که نشان دهنده نام تجاری است؛ در قالب طرح های رنگی باید در نرم افزار نام تجاری ذخیره شود.

همراهان همیشگی مکعب، از توجه شما تا پایان این مقاله، سپاسگزاریم. لطفا سوالات و اشکالات خود را با ما در میان بگذارید.