آیا اخیرا تست سرعت سایت برای بارگذاری در تلفن های همراه انجام داده اید؟ با توجه به این که اخیرا میزان افزایش استفاده افراد از تلفن های همراه افزایش یافته است، می توان به راحتی متوجه اهمیت این موضوع شد که اگر سرعت بارگذاری سایت شما در تلفن های همراه بهینه سازی نشده باشد، کاربر از بازدید محتوای شما صرف نظر می کند. در این صورت نه تنها شما یک مشتری احتمالی را از دست داده اید بلکه گوگل به مرور زمان متوجه این مشکل سایت شما می شود، چرا که کاربران مدت زمان کمی در سایت شما می مانند و در نتیجه رتبه شما را کاهش می دهد! پس اگر شما بهترین محتوا را روی سایت خود قرار دهید اما به فکر بهینه سازی سرعت بارگذاری آن خصوصا در تلفن های همراه نباشید، تمام هزینه و زمان خود را به هدر داده اید. به منظور آشنایی با روش های افزایش سرعت سایت با مکعب همراه شوید.

شرکت مهندسی مکعب، کلیه ی خدمات دیجیتال مارکتینک ، سئو و بهینه سازی سایت، برندینگ، طراحی وب سایت، تامین و تولید محتوای تخصصی را برای شما عزیزان بر عهده خواهد گرفت. به علاوه کلاس های خصوصی در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و … نیز برای شما عزیزان در شرکت مکعب برگزار خواهد شد. برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتربا شماره تلفن های 03137770377 و 09138347634 تماس حاصل فرمائید.

بهینه سازی سرعت سایت شما باید به گونه ای انجام شود که کاربران تلفن همراه با استفاده از اینترنت 3G بتوانند همانند کاربرانی که از طریق دسکتاپ و وای فای به سایت شما وصل می شوند، از سایت استفاده کنند. پس اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که سرعت بارگذاری سایت خود را در تلفن های همراه تست کنید و بعد از آن نکات زیر را رعایت کنید تا این سرعت را بهبود ببخشید.

بیشتر بخوانید :

تکنیک های افزایش سرعت سایت در تلفن های همراه :

بهینه سازی تصاویر :

یکی از بزرگترین مشکلاتی که هر سایتی با آن رو به رو است، سایز عکس هایی است که در سایت استفاده می شود. شما برای جلب توجه کاربر حتما نیاز دارید که از عکس استفاده کنید. اگر هم که سایت فروشگاهی داشته باشید باید عکس محصولات خود را به بهترین نحو در سایت بارگذاری کنید. اما تکنیک هایی وجود دارد که شما سایز این عکس ها را بدون افت کیفیت کاهش دهید تا سایت خیلی کمتر درگیر آپلود آنها برای کاربران باشد. یکی از تکنیک هایی که می توانید استفاده کنید این است که با استفاده از نرم افزار فتوشاپ، سایر عکس را کوچک کرده و قبل از بارگذاری و سیو کردن نهایی آن، گزینه save for the web یا ذخیره سازی برای وب سایت را انتخاب کنید، تا در حد امکان سایز عکس بدون افت کیفیت کاهش پیدا کند.

روش های افزایش سرعت سایت در تلفن همراه چیست؟

انتخاب هاست مناسب :

برای هر وب سایتی نمی توان از ازان ترین میزبان های وب یا همان هاست استفاده کرد. بسیاری از وب سایت ها در طول زمان ارتقا پیدا می کنند اما به ارتقا هاست خود توجه نمی کنند. همین مسئله باعث افت سرعت سایت می شود. پس هنگام طراحی سایت سعی کنید در این زمینه بهترین را انتخاب کنید. اگر شما در مورد خرید و انتخاب هاست، سوالی دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

بارگذاری ویدئو :

یکی از محتواهایی که باعث افت بیش از اندازه سرعت وب سایت شما می شود، ویدئوها هستند. برای این که شما بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید باید تا حد امکان ویدئو را به سایت های یوتیوب یا آپارت لینک کنید نه این که آنها را در وب سایت خود بارگذاری کنید.

توجه به فایل های JS :

با استفاده از فایل های جاوا اسکریپت شما می توایند جلوه های ویژه ای به وب سایت خود اضافه کنید اما باید خیلی مراقب این مسئله باشید تا از سرعت سایت خود کم نکنید. یکی از تکنیک هایی که در این زمینه می توانید استفاده کنید این است که فایل های جاوا اسکریپت را در انتهای صفحه های خود قرار دهید. چرا که سایت زمانی که با فایل جاوا اسکریپت می رسد تا آن را کاملا لود نکند سراغ سایر فایل ها نمی رود و همین مسئله موجب کاهش سرعت سایت می شود. همچنین سعی کنید سایر این فایل ها را تا حد امکان پایین نگه دارید. این نکته در مورد همه کد نویسی های سایت باید رعایت شود.

روش های افزایش سرعت سایت در تلفن همراه چیست؟

استفاده از پلاگین های بهینه سازی :

خوشبختانه وردپرس دارای پلاگین هایی است که شما می توانید با استفاده از آن نحوه بارگذاری محتوا را بهینه کنید. برای این کار شما می توانید از پلاگین های Lazy Load و WP Rocket استفاده کنید. لازم به ذکر است که گوگل برای استفاده شما از این ابزار امتیاز مثبت در نظر می گیرد.

عدم استفاده از لینک های ریدایرکت :

منظور از لینک های ریدایرکت لینک هایی است که باعث می شود کاربر شما از یک پیج قدیمی به یک صفحه جدید برود. تا جایی که امکان دارد از این لینک ها غیر از موارد ضروری استفاده نکنید تا سرعت سایت شما کاهش پیدا نکند.

استفاده از گزینه ذخیره سازی یا Caching :

با استفاده از این گزینه اطلاعاتی که خیلی زیاد مورد استفاده قرار گرفته اند در مرورگر ذخیره می شود و در نتیجه دیگر هر بار نیازی به لود از اول داده ها نیست. با استفاده از این گزینه کاربران از شما قدران می شوند!

استفاده از AMP :

اگر وب سایت شما تبلغیات آنلاین زیادی انجام می دهد و اطلاعات خاصی را در اختیار کاربران قرار می دهد استفاده از ورژن AMP صفحات لندینگ به شما کمک می کند تا سرعت سایت را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

روش های افزایش سرعت سایت در تلفن همراه چیست؟

تست گزینه های رابط کاربری :

آیا تا به حال دقت کرده اید از زمانی که کاربر گزینه ای را در وب سایت شما انتخاب می کند تا زمانی که عمل مورد نظر انجام شود چقدر زمان می برد؟ به عنوان مثال انتخاب گزینه خرید. چه قدر طول می کشد تا کاربر به صفحه خرید هدایت شود؟ سعی کنید با استفاده از برنامه نویسی های بهینه تا حد امکان این تاخیر را کاهش دهید.

حذف پلاگین های غیر ضروری :

با استفاده از پلاگین شما می توانید ویژگی های ارزشمندی به سایت خود اضافه کنید. اما اگر از تعداد زیادی از این پلاگین ها استفاده کنید، موجب سنگین شدن سایت می شوید و در نتیجه سرعت سایت را کاهش می دهید. پس سعی کنید از مواردی که ضروری نیستند استفاده نکنید و همچنین آنهایی که دارید به روز نگه دارید تا عملکرد بهینه داشته باشند.

همراهان عزیز با استفاده از نکات بیان شده تا جایی که امکان دارد می توانید به راحتی سرعت وب سایت خود را برای بارگذاری در تلفن های همراه افزایش دهید.