همانطور که می دانید کشور عزیزمان ایران جز مقاصد گردشگری بسیار پرطرفدار در جهان است؛ از یک سو آثار تاریخی و مکان های دیدنی، و از سوی دیگر بهبود استاندارهای پزشکی در ایران، افراد را با مقاصد و اهداف متفاوتی به سمت سفر به کشور ما متمایل ساخته است. به همین دلیل موضوع گردشگری سلامت بسیار مورد توجه قرار گرفته و طراحی سایت گردشگری سلامت بسیار باب شده است. با مکعب همراه باشید تا شما را با ضرورت ساخت سایت توریسم درمانی و اهمیت گردشگری سلامت بیشتر آشنا کنیم.

ما در شرکت مهندسی مکعب، طی سال ها تجربه درخشان خود در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت، و همچنین سابقه ی همکاری موفقی که با کلینیک سلامت و دیابت کوروش در حوزه گردشگری سلامت داشته ایم، آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان در زمینه طراحی سایت گردشگری سلامت می باشیم. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  و  ۳۷۷۷۰۳۷۷ تماس حاصل فرمائید.

حتما بخوانید :

طراحی سایت وردپرس

طراحی وب سایت شخصی چگونه است؟

اصول طراحی برند

طراحی سایت گردشگری سلامت : گردشگری سلامت چیست؟ health tourism

گردشگری سلامت جز دسته گردشگری نرم محسوب می شود. در گردشگری نرم، فرد به فعالیت های روزانه و کم خطر در مقصد گردشگری خود، مانند پیاده روی، گشت و گذار و بازدید از مکان های تاریخی می پردازد.

در گردشگری سلامت، فرد با اهداف درمانی و پزشکی سفر می کند و مسلم است که به مراقبت های بعد از درمان نیاز دارد و لازم است که در انجام فعالیت های روزانه خود احتیاط کافی داشته باشد. به همین دلیل گردشگری سلامت را جز دسته گردشگری نرم در نظر می گیرند.

با کاهش هزینه های پزشکی، جهانی شدن و آزادسازی تجارت در حوزه خدمات سلامت، زمینه برای رشد سریع گردشگری پزشکی در ایران نیز فراهم شده است. به خصوص که در ایران عزیزمان پزشکان و متخصصان بسیار حاذق و حرفه ای مشغول درمان بیماران هستند.

طراحی سایت گردشگری سلامت

اگر بخواهیم به طور دقیق تر تعریفی از گردشگری سلامت ارائه دهیم می توان گفت :

گردشگری سلامت نوعی گردشگری است که با هدف بازیابی، ارتقاء و دستیابی به سلامت روحی و جسمی فرد در مدت زمان بیش از 24 ساعت و کمتر از یک سال انجام می شود.

طبق تعریفی که سازمان تجارت جهانی (WTO) از گردشگری سلامت ارائه داده است، می توان گفت توریسم درمان عبارتست از استفاده از خدماتی که سلامت جسمی و روحیه افراد را بهبود می بخشد یا تقویت می کند (از طریق مداخلات پزشکی و …) و در یک مکان خارج از محل اقامت فرد است و بیش از 24 ساعت به طول می انجامد.

چرا طراحی سایت گردشگری سلامت اهمیت و ضرورت دارد؟

همانطور که می دانید مراجعه کنندگان وب سایت گردشگری سلامت افرادی از سراسر دنیا هستند و زمانی که برای استفاده از خدمات پزشکی به یک سایت گردشگری سلامت مراجعه می کنند، فاکتورهای متفاوتی وجود دارد که می تواند آن ها را به اهدافشان برساند و آنچه مسلم است این است که هر چه سریع تر و آسان تر نیاز آن ها برآورده شود، از مراجعه به سایت مورد نظر رضایت بیشتری خواهند داشت.

از سوی دیگر چون رقابت در دنیا دیجیتال بسیار سخت شده است، مراجعه کنندگان به سایت های گردشگری بیشتر ترجیح می دهند به سایت هایی سر بزنند که از چند مشخصه ویژه برخوردار باشد در ادامه شما را با این ویژگی ها آشنا کرده ایم.

طراحی سایت گردشگری سلامت : ویژگی های یک سایت گردشگری سلامت ایده آل

به طور کلی یک سایت گردشگری سلامت خوب و مطلوب برای کاربر باید دارای این ویژگی ها باشد :

چند زبانه باشد

به طوری که کاربران از هر جای دنیا بتوانند به راحتی در سایت به جستجو پردازند.

رابط کاربری ساده و در عین حال جذاب

یک رابط کاربری جذاب  و مناسب نه تنها کاربر را به خود جذب می کند، بلکه مراجعه کننده در هر سطح از معلومات و سواد رایانه ای می تواند از آن وب سایت گردشگری سلامت به آسانی استفاده کند.

ریسپانسیو بودن سایت

این مورد مهمی است که بسیاری از طراحان سایت ممکن است چندان به آن اهمیتی ندهند؛ اما لازم است که یک سایت گردشگری سلامت حتما ریسپانسیو باشد تا کاربر بتواند از طریق گوشی موبایل خود یا سایر دستگاه هایی که در دسترس دارد از جمله تبلت و … به سایت نیز دسترسی داشته باشد و تمامی گزینه های موجود در سایت را بتواند مشاهده کند.

طراحی سایت گردشگری سلامت

سرعت بالای لود صفحات

این ویژگی برای هر وب سایتی از ضروریات است و برای وب سایت گردشگری سلامت اهمیت بیشتری پیدا می کند. به این دلیل که کاربر پس از مدت زمان کوتاهی که برای لود شدن صفحات سایت منتظر بماند، وب سایت را ترک خواهد کرد و به دنبال گزینه ی بهتری خواهد رفت.

برندینگ صحیح و اصولی بیمارستان یا کلینیک مربوطه

بیمار باید بتوانند از تمامی خدمات و امکانات بیمارستان به سادگی اطلاع پیدا کند. به علاوه هزینه ها باید برای آن ها شفاف سازی شود.

تولید محتواهای با کیفیت

با منابع معتبر. به طور کلی در تولید محتوا برای سایت گردشگری سلامت و هر نوع سایت دیگری لازم است که اصول محتوا نویسی به دقت رعایت شود. زمانی که کاربر خارجی به سایت مراجعه می کند و قصد دارد پاسخ سوال خود را در محتواهای موجود در سایت پیدا کند، اولا باید از صحت مطالب منتشر شده اطمینان حاصل کند، ثانیا باید امکان مطالعه محتوای باکیفیت و مفید برای او فراهم شود.

قرار دادن منوی نظرات و امکان نظرسنجی در سایت

این یک گزینه ی مهم است برای جلب اطمینان کاربران و آگاهی از صحت عملکرد پزشکان و متخصصان.

در کنار تمامی موارد ذکر شده، مسئله سئو سایت موضوعی متفاوت است که باعث می شود شما رتبه ی عالی از موتورهای جستجو دریافت کنید و کاربر پس از سرچ، وب سایت گردشگری سلامت شما را در صفحه اول نتایج جستجو ببینید. پس برای اینکه بتوانید دیده شوید باید سایت شما از لحاظ سئو قوی باشد.

بنابراین در طراحی سایت گردشگری سلامت لازم است که موارد ذکر شده لحاظ شود تا نه تنها به راحتی دیده شوید، بلکه کاربر با انتخاب لینک سایت شما، مدت زمان زیادی را در سایت شما بماند و سایت را ترک نکند؛ به عبارت دیگر نرخ تبدیل سایت شما افزایش یابد.

ما در شرکت مهندسی مکعب با رعایت کلیه ی اصول حرفه ای طراحی سایت و با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده در این مقاله، طراحی سایت گردشگری سلامت را برای شما برعهده گرفته ایم و به خود می بالیم که تا کنون توانسته ایم رضایت خاطر تمامی مشتریان خود را جلب نماییم.

طراحی سایت گردشگری سلامت

عناصر کلیدی برای طراحی سایت توریسم درمانی

برای طراحی سایت گردشگری سلامت ، به چندین عنصر کلیدی نیاز است. در این بخش از مقاله به چند مورد از مهم ترین فاکتورها برای طراحی و توسعه یک وب سایت گردشگری سلامت اشاره کرده ایم.

تعیین هدف ابتدا باید هدف اصلی سایت گردشگری را مشخص کنید. برای مثال از خود بپرسید، آیا می‌خواهید اطلاعات درمانی و بهداشتی برای مسافران ارائه دهید؟ آیا قصد دارید سایتی طراحی کنید که شامل اطلاعات مربوط به مکان های بهداشتی و سلامتی در مقصد باشد؟ یا شاید قصد دارید خدمات رزرواسیون و برنامه‌ریزی سفر را برای مراکز بهداشتی و تفریحی ارائه دهید؟
طراحی ظاهری انتخاب یک طرح بصری جذاب و مناسب برای سایت بسیار مهم است. در نظر داشته باشید که طرح باید با موضوع گردشگری سلامت هماهنگی داشته باشد و استفاده از تصاویر گرافیکی مرتبط می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد. همچنین، باید صفحات و بخش‌ های مختلفی برای سایت، مانند صفحه اصلی، اطلاعات درمانی، مقالات، نقشه‌ ها، فرم‌ های رزرواسیون و صفحه تماس را در نظر بگیرید.
محتوا سایت گردشگری سلامت باید شامل محتوای غنی و مفید برای مخاطبان باشد. برای این منظور می‌توان مقالات و راهنمایی های مرتبط با سفر و بهداشت را در سایت منتشر کرد. همچنین، لازم است اطلاعات درمانی، توصیه‌ ها و تکنیک‌ های بهداشتی مرتبط با مقصد گردشگری سلامت را در سایت قرار داد. توجه کنید که حتماً از محتواهای ارزشمند و دقیق استفاده شود تا مخاطبان بتوانند به وب سایت اعتماد کنند.
رزرواسیون آنلاین برای ارائه خدمات رزرواسیون، باید یک سیستم رزرواسیون آنلاین در سایت نیز وجود داشته باشد.
نقشه‌ ها و موقعیت مکانی در طراحی سایت گردشگری سلامت ، لازم است اطلاعات جغرافیایی، نقشه ها و موقعیت های مکانی به درستی مشخص شود.

خدمات دیجیتال مارکتینک مکعب در حوزه گردشگری سلامت

دوست عزیز، شما می توانید هر گونه فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ را به ما در تیم مکعب بسپارید.

پیش تر گفتیم که به دلیل افزایش رقابت در میان سایت ها مختلف، شما نیز در کسب و کار خود نیاز به حضور آنلاین فعال دارید. به خصوص در حوزه ی گردشگری سلامت ، از آنجایی که با کاربران و مشتریان بین المللی سر و کار خواهید داشت و هر کدام نیازها و دیدگاه های متفاوتی دارند، تبلیغات اصولی می تواند بسیار کارامد و تاثیرگذار باشد.

بنابراین لازم است که برای تضمین موفقیت خود در این حوزه نه تنها در انتخاب یک شرکت طراحی سایت مطمئن و حرفه ای دقت کافی داشته باشید، بلکه از فعالیت های آنلاین، حضور فعال در شبکه های اجتماعی و دیجیتال مارکتینگ نیز غافل نشوید.

کلام پایانی : طراحی سایت گردشگری سلامت

در این مقاله شما را با مفهوم گردشگری سلامت health tourism آشنا کردیم؛ همچنین گفتیم که به دلیل رقابت شدید وب سایت های فعال در این حوزه به چه دلیل طراحی سایت گردشگری سلامت به صورت کاملا اصولی تا این حد مهم می باشد؛ به علاوه شما را با ویژگی هایی که لازم است چنین وب سایت داشته باشد آشنا کردیم. امید است مطالب گفته شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

لطفا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستم.