هنگام که مدیران کسب و کارهای مختلف تصمیم دارند تا وب سایت خود را داشته باشند در بیشتر موارد تصمیم می گیرند این کار را خودشان انجام دهند. البته این چیزی نیست که ما توصیه کنیم، چرا که ممکن است شما سایت را به خوبی بالا بیاورید اما بهینه سازی آن نیاز به یک متخصص دارد. اما با این وجود در این مقاله آموزشی می خواهیم طراحی سایت وردپرس را به شما آموزش دهیم تا با آگاهی از گام های طراحی این کار برای شما دشوار نباشد. پس در ادامه همراه ما باشید تا با قالب های ساده آشنا شده و خیلی سریع وب سایت خود را بالا آورید.

چرا طراحی سایت وردپرس؟

هنگامی که شما تصمیم دارید طراحی سایت خود را با قالب وردپرس انجام دهید معمولا هیچ نگرانی در مورد تم مورد نظر شما وجود ندارد چرا که با تعداد زیادی انتخاب رو به رو هستید که معمولا رنج وسیعی از کسب و کارهای مختلف را پوشش می دهند. پس دیگر نیاز به یک برنامه نویس برای ایجاد وب سایت مورد علاقه شما نخواهید داشت. همچنین قالب های ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن و بدون هیچ نیازی به پیچیدگی وب سایت خود را طراحی کنید.

مزایای طراحی سایت وردپرس با قالب های ساده چیست؟

بارگذاری سریع تر :

با توجه به این که سعی شده است در این گونه قالب ها از طرح هیا ساده استفاده شودف می توان نتیجه گرفت که سرعت بارگذاری سایت بالا است. در نتیجه کاربر خیلی زود می تواند به محتوای شما دسترسی پیدا کند.

راه اندازی سریع و آسان :

با استفاده از این قالب های وردپرس دیگر نیازی به استفاده از برنامه نویسی برای شخصی سازی کردن سایت نیست چرا که می توانید تنها با تغییر دادن برخی از گزینه ها، ویژگی های مورد نظر خود را پیاده سازی کنید.

طراحی سایت وردپرس

SEO و بهینه سازی بهتر :

برای این که موتورهای جستجوگر بتوانند شما را به کاربران مختلف پیشنهاد دهند باید شما را شناسایی کرده باشند. برای این شناسایی بهتر نیاز است که طراحی سایت وردپرس شما با در نظر گرفته نکات مهم SEO و بهینه سازی انجام شده باشد. معمولا قالب های وردپرس این ویژگی را به خودی خود دارا هستند. در رابطه با این موضوع خواندن مقالات زیر به شما توصیه می شود :

موتورهای جستجو چگونه کار می کند؟

برترین موتورهای جستجوگر در جهان

فرق بین مرورگر و موتور جستجو در چیست؟

تمرکز بیشتر روی تولید محتوا :

همان طور که گفته شد استفاده از این گونه قالب ها در طراحی سایت وردپرس به شما کمک می کند تا محتوای خود را خیلی راحت تر در اختیار کاربران قرار دهید. پس شما می توانید به جای این که نگران عملکرد سایت خود باشید تمرکز اصلی را روی محتوا و خدمات خود قرار دهید.

3 ویژگی اصلی طراحی سایت وردپرس :

هنگامی که بحث به طراحی سایت می رسد، اولین سوالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که شما قصد طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی HTML را دارید یا وردپرس. اگر شما بخواهید از HTML برای طراحی سایت خود استفاده کنید، برای اعمال گزینه های مورد نظر و شخصی خود باید هم برنامه نویسی HTML و CSS بدانید. اگر در این مورد نیاز به اطلاعات بیشتر دارید خواندن مقالات زیر را از دست ندهید :

CSS چیست؟ 

برنامه نویسی HTML و CSS 

اما برخلاف HTML در طراحی سایت وردپرس شما هیچ نیازی به داشتن دانش برنامه نویسی ندارید. شما می توانید با استفاده از میانبر و ابزارهایی که قالب به در اختیار شما قرار می دهد به راحتی، پست های خود را منتشر کنید. برای شخصی سازی این قالب ها شما می توانید از منوی تنظیماتی که قالب دارد استفاده کنید تا مواردی مانند رنگ، فونت و … را تعیین کنید. پس اگر تصمیم دارید از طراحی سایت وردپرس استفاده کنید بد نیست با 3 مورد از اصلی ترین ویژگی های این کار آشنا شوید :

طراحی سایت وردپرس

طراحی ساده و گیرا :

همان طور که گفته شد طراحی سایت وردپرس کار ساده ای است اما این تنها مزیتش نیست چرا که در حین سادگی که این قالب ها دارند از یک تایپوگرافی بالایی برخوردار هستند. به این معنا که وجود فضای خالی و سفید در قالب ها به محتوای شما این اجازه را می دهد که به خوبی توجه کاربر را به خودش جلب کند.

وجود نسخه های نمایشی :

در بسیاری از موارد ما ویژگی هایی برای طراحی سایت مد نظر داریم که هنگام پیاده سازی آن ها یا با مشکل مواجه می شویم و یا این که نمی دانیم دقیقا آن چیزی هست که می خواهیم یا نه! پس به جای این که ساعت ها وقت بگذاریم بهتر است که با استفاده از یک نسخه نمایشی از تمام ویژگی های قالب مورد نظر خود آگاه شویم.

سفارشی سازی ساده :

برای این که باز هم بتوانید قالب مورد نظر را به آنچه که می خواهید نزدیک تر کنید می توانید از گزینه های سففارشی سازی استفاده کنید که بدون نیاز به برنامه نویسی خود قالب به شما پیشنهاد می دهد.

اگر در مورد طراحی سایت وردپرس سوالی دارید می توانید از طریق شماره 09138347634 با ما در ارتباط باشید و با نمونه کارهای ما آشنا شوید.