موفقیت در کسب و کار آنلاین یک فرمول ساده دارد که شامل سه فاکتور اصلی است، یک مکان سودآور برای ایجاد سبد خرید داشته باش، از رقیب خود پیشی بگیر، و تا حد امکان در هزینه ها صرفه جویی کن! شما فکر می کنید رسیدن به موفقیت در عصر حاضر به سادگی میسر است؟ چگونه آنلاین شاپ بزنیم و موفق شویم؟ سئو فروشگاه آنلاین چه اهمیتی دارد؟ این سوال بسیاری از کاربران است. در این مقاله با مکعب همراه شوید تا با مهم ترین نکات برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین سود آور آشنا شوید.

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ مکعب طی یک جلسه مشاوره با بررسی کسب و کار شما از زوایای مختلف، توصیه های مفید و کارآمدی را برای راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق ارائه می دیم، به این ترتیب که ابتدا بیزینش شما را به دقت بررسی می کنیم تا قبل از هر چیز تشخیص دهیم آیا آنلاین شاپ می تواند شما را به سود برساند یا نه؟! سپس بررسی می کنیم تا ازمیان پلتفرم های موجود، مناسب ترین پلتفرم برای کسب و کار تان را به شما پیشنهاد دهیم؛ علاوه بر این قیمت رقابتی را مورد بررسی قرار می دهیم، و در نهایت نوع محصول یا خدمت مناسب شما را پیدا می کنیم، محصول یا خدمتی که بتواند شما را به سود برساند.

نکاتی مهم برای راه اندازی فروشگاه آنلاین : چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

در حال حاضر با وجود رقابت شدید در دنیای آنلاین شاپ ها و فروشگاه های اینترنتی، فرصت های رو به رشد زیادی هم وجود دارد که می تواند شرایط بازار و فروش را برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین متحول کند. برای راه اندازی یک آنلاین شاپ موفق و دستیابی به شرایط مطلوب بازار نکاتی را که در ادامه به آن ها پرداخته ایم با دقت مطالعه کنید.
یک موقعیت مناسب انتخاب کنید و برنامه کسب و کار خود را در آن توسعه دهید
بازار تجارت الکترونیک بسیار متنوع است. حتی غول های امروزی، مانند آمازون، به عنوان خرده فروشان خاص شروع به فعالیت کرده اند. بنابراین لازم است برای شناسایی حوزه مناسب فعالیت خود و تمرکز بر آن موارد زیر را در نظر داشته باشید :

چگونه آنلاین شاپ بزنیم

تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید

حتما می دانید که SWOT مخفف Strengths، Weaknesses، Opportunities و Threats است. تحلیل سوات یک راه ساده و در عین حال مؤثر برای ارزیابی ایده‌ های مختلف در زمینه محصول و خدمات است.
نیازهای صنعت را پیدا کنید

با تحقیقات هدفمند، می‌توانید خواسته ‌های برآورده نشده مصرف‌کنندگان را حتی در دسته ‌های محصولات محبوب کشف کنید. برای یافتن این نیازها در بازار هدف، به این منابع سری بزنید :

• رسانه های اجتماعی : نگرانی ها، شکایات و درخواست های توصیه های مخاطب هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید.
• Google Trends : حجم جستجو را برای انواع مختلف محصولات با یکدیگر مقایسه کنید.
• محصولات پرفروش‌ ها را شناسایی کنید : نظرات را بخوانید، آموزش‌ ها را بررسی کنید و … .
• شخصیت مشتریان خود را تجزیه و تحلیل کنید.

بهترین ایده های تجارت الکترونیک در تقاطع نیازها، ترجیحات و علایق مخاطبان هدف متولد می شوند.

پلتفرم تجارت الکترونیک خود را پیدا کنید

پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در انواع مختلفی با ویژگی‌های متفاوت موجود می باشد. ممکن است این فکر وسوسه انگیز به ذهن شما خطور کند که آنلاین شاپ را با یک وب سایت ساده و ارزان قیمت شروع کنید! اما این نکته را بدانید که پس از آن ممکن است مجبور شوید سایت تجارت الکترونیک خود را ارتقا بخشید، که این می تواند شما را با مشکلاتی مواجه کند و یک نقطه ضعف محسوب می شود.

گزینه های مختلف کسب و کار خود را تجزیه و تحلیل کنید

برای تجزیه و تحلیل کسب وکار اولین قدم این است که بدانید قصد فروش چه محصولاتی را دارید و چه تعداد از این محصولات باید به فروش برسد؟! به این ترتیب با توجه به مقیاس کسب و کار خود می‌توانید از یک پلتفرم کم‌ هزینه و ساده، یا برعکس بزرگ و گسترده استفاده کنید.

به این ترتیب زمانی که از خود می پرسید چگونه آنلاین شاپ بزنیم باید ابتدا به این پرسش پاسخ دهید که بیزینس من در چه مقیاسی است؟ تا بدانید به چه نوع وب سایتی نیاز دارید. هر چه کسب و کارتان بزرگ تر باشد، به وب سایت بزرگ تری نیاز دارید.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم

دومین سوالی که باید از خود بپرسید این است که آیا این پلتفرم تمام جنبه های حیاتی و اصلی تجارت الکترونیک شما را پوشش می دهد؟ شما می توانید کلیه ی ویژگی های اصلی کسب و کار خود را در یک فهرست، به نام فهرست الزامات، رتبه بندی کرده و آن ها را ارزیابی کنید.

یک سوال دیگر که برای راه اندازی آنلاین شاپ و تجزیه و تحلیل وب سایت باید از خود بپرسید این است که کدام پلتفرم های تجارت الکترونیک در دسترس است و کدامیک برای شما مناسب است؟ و برای انتخاب بهینه، لازم است اهداف تجاری، مدل عملیاتی و همچنین الزامات فنی فروشگاه خود را در نظر بگیرید.

گام بعدی ارزیابی برخی از محبوب ترین سازندگان فروشگاه های آنلاین است که عبارتند از :

• BigCommerce
• Shopify
• Adobe Magento
• WooCommerce
• Wix

حتما بخوانید : مهم ترین نکات برنامه ریزی استراتژیک چیست؟

محصول مناسب را انتخاب کنید

برای موفقیت نهایی فروشگاه آنلاین، انتخاب محصولات مناسب برای فروش، ضروری است. آیا می دانید اغلب اوقات، علت اینکه صاحبان کسب ‌و کارهای آنلاین خود را در حال تزلزل می‌بینند، این است که محصولات خود را به درستی انتخاب نکرده‌اند؟! برای مثال محصولاتی را انتخاب می کنند که در بازار بیش از حد اشباع شده یا به سادگی در دسترس نیستند.

محصول شما باید منحصر به فرد باشد چرا که شما در حال رقابت با شرکت ها و آنلاین شاپ های بزرگ هستید؛ این نکته را همواره به خاطر داشته باشید.

تیم طراحی و راه اندازی آنلاین شاپ شرکت مکعب با تحقیق و بررسی دقیق هر بیزینس، بیزینس پلن مناسب آن کسب و کار را طراحی می کنند. برای مثال دوستانی به ما مراجعه کردند که در حوزه فروش قهوه فعالیت داشتند؛ ما با در نظر گرفتن موقعیت مکانی مشتری و تحقیق در مورد فروش قهوه در آن محل که در یکی از شهرهای کوچک اطراف استان اصفهان بود، بیزینس پلن آنلاین را کاملا دقیق و متفاوت برای آن ها طراحی کردیم. یا برای کافی شاپ ها بررسی می کنیم کدام خدمت بیشترین منبع درآمدزایی برای آن ها می باشد؛ برای مثال یکی از مشتریان ما در کافی شاپ خود بیشتر از برگزاری مراسم جشن تولد کسب درآمد می کرد؛ بنابراین ما محتواهای تبلیغاتی را بیشتر بر جشن تولد متمرکز کردیم؛ و پس از بررسی نتایج در یک دوره 6 ماهه متوجه شدیم که فروش کافی شاپ روند رو به رشدی داشته است.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم

چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟ : محصولات خود را فهرست کنید

یکی دیگر از فاکتورهایی که برای راه اندازی آنلاین شاپ ها باید آن را انجام دهید، فهرست کردن محصولات است. فهرست کردن محصولات و ساخت صفحات محصول در ایجاد یک فروشگاه آنلاین موثر و موفق بسیار مهم است.
هنگام فهرست کردن محصولات، موارد اصلی که باید به خاطر داشته باشید عبارتند از :

توضیحات محصول

یک توضیح کامل در مورد محصول که متقاعد کننده باشد، می تواند به راحتی به حل مشکل مشتری بپردازد؛ زمانی که شما ویژگی های محصول را فهرست می کنید، مزایای اصلی آن را برای فروش فوری برجسته می کنید و به این ترتیب مشتری آسان و سریع انتخاب می کند.

تصاویر محصول

توصیه ما این است که در راه اندازی یک آنلاین شاپ به آیتم های گرافیکی اهمیت بدهیدو در عکاسی محصول کوتاهی نکنید. حتی اگر توانایی مالی دارید یک عکاس حرفه ای برای عکاسی استخدام کنید؛ اگر نه، یک برنامه ریزی برای عکاسی خانگی جهت گرفتن عکس های جذاب داشته باشید.

عکس های 360 درجه را برای اقلام با ارزش بالاتر مانند مبلمان، تجهیزات یا انواع خاصی از لباس ها در نظر بگیرید. بر اساس مطالعه اخیر مجله اینترنتی خرده فروشان، اجرای عکاسی 360 درجه از محصول در سایت های تجارت الکترونیک نرخ تبدیل را تا حدود 13 درصد افزایش داده است.

دسته بندی محصولات

نظم موجود در وب سایت و دسته بندی هر محصول، به مدیریت روابط بین صفحات مختلف محصولات کمک می کند. دسته بندی محصولات، به ویژه برای نمایش کاتالوگ محصولات و کشف سریع تر موجودی هر محصول ضروری است.
گزینه های پرداخت را ایجاد کنید

قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین، لازم است مجموعه متنوعی از گزینه های پرداخت آنلاین را برای مشتریان بالقوه خود ایجاد کنید، به این دلیل که روش پرداخت برای مشتریان، مسئله ی مهم و قابل توجهی است؛

اکثر سازندگان وب سایت های فروشگاهی روشی را برای اتصال شما به گزینه های پرداخت متعدد، ارائه می دهند.

محبوب ترین روش های افزودن گزینه های پرداخت به فروشگاه آنلاین عبارتند از :

• بسته های درگاه پرداخت
• پرداخت از طریق کارت اعتباری
• درگاه های پرداخت متصل به حساب های بانکی.

نکته ی مهمی که در اینجا وجود دارد این است که شما قبل از هر اقدامی باید از هر گونه کارمزد تراکنش بالقوه ای که ممکن است رخ دهد اطمینان حاصل کنید.

چگونه آنلاین شاپ بزنیم

کلام پایانی : چگونه آنلاین شاپ بزنیم؟

ما روزانه کامنت های زیادی از شما دریافت می کنید که از ما پرسیده اید، چگونه آنلاین شاپ بزنیم؛ به علاوه مشتریان زیادی به ما مراجعه می کنند تا در این خصوص از مشاوره بگیرند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله ای را تحت عنوان چگونه آنلاین شاپ بزنیم ، را تهیه و تنظیم کنیم. در این مقاله به ذکر مهم ترین نکاتی پرداختیم که برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین باید در نظر داشته باشید.

با این وجود این نکته ی مهم را بدانید که راه اندازی کسب وکار آنلاین بدون کمک متخصصان این حوزه ممکن است شما را به اهدافی که مد نظر دارید نرساند؛ چرا که نیاز به دانش، اطلاعات و تخصص کافی دارد. تیم متخصصان دیجیتال مارکتینگ مکعب آماده ی ارائه هرگونه خدمات مشاوره ای و طراحی و راه اندازی فروشگاه آنلاین برای شما عزیزان می باشد؛ لطفا برای ارتباط و رزرو نوبت مشاوره، با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمایید!

۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴

از توجه و همراهی همیشگی تان صمیمانه سپاسگزاریم!