به عنوان یکی از صاحبان کسب و کار یا یک سازمان که محصولاتی را می فروشد یا خدماتی را ارائه می دهد، پاسخ این سوال بسیار مهم است : نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب سایت چیست؟ در این مقاله مطالبی را در این رابطه عنوان نموده ایم تا بتوانیم به درستی به این سوال پاسخ دهیم. لطفا تا انتها با مکعب همراه باشید.

حتما بخوانید :

رشته تجزیه و تحلیل کسب و کار BA

استفاده از هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال

ضرورت طراحی و توسعه وب سایت برای یک سازمان

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که در عصر حاضر و در دنیای دیجیتال امروزی، داشتن یک وب سایت باکیفیت که به خوبی بهینه شده باشد و مشتریان بتوانند به آسانی از آن استفاده کنند، برای موفقیت یک کسب و کار امری ضروری است.

البته ناگفته نماند، وب سایتی که طراحی ضعیفی دارد یا سئوی مناسبی ندارد، به این دلیل که به خوبی دیده نمی شود، در نهایت دچار شکست می شود. به همین دلیل برای جلوگیری از این امر، بسیاری از سازمان ها جهت طراحی و توسعه وب سایتی که توسط موتورهای جستجو و کاربران دیده شود، به توسعه دهندگان وب حرفه ای مراجعه می کنند.

اما علاوه بر مسئله ی سئو، یک عامل کلیدی دیگر نیز وجود دارد که در ارتباط با توسعه وب سایت باید در نظر گرفته شود، و آن هم تحلیل کسب و کار است. در ادامه به این موضوع پرداخته ایم که نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب سایت چیست و چگونه آنالیز و تحلیل سازمان می تواند بر موفقیت یک وب سایت تاثیرگذار باشد؛ همچنان همراه ما باشید.

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب

نقش یک تحلیلگر تجاری در توسعه وب سایت

قبل از پرداختن به نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب ، بهتر است بگوییم چگونه یک تحلیلگر کسب و کار می تواند به موفقیت یک وب سایت کمک کند.

یک تحلیلگر کسب و کار با پر کردن شکاف بین نیازهای سازمان و توانایی های فنی تیم توسعه وب، نقش مهمی در توسعه وب سایت ایفا می کند. تحلیلگر کسب و کار مسئول درک اهداف و الزامات تجاری سازمان و تبدیل آن ها به یک برنامه واضح و عملی برای تیم توسعه وب است. مهم ترین وظایف یک تحلیلگر کسب و کار شامل موارد زیر می باشد :

  • جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
  • شناسایی نیازهای کاربران
  • ایجاد پرسونای کاربر

تحلیلگر کسب و کار همچنین مسئول ایجاد یک طرح پروژه دقیق است که محدوده، جدول زمانی و منابع مورد نیاز برای پروژه را مشخص می کند؛ ب علاوه با تیم توسعه وب همکاری می کند تا اطمینان حاصل نماید که وب سایت با استراتژی و اهداف کلی کسب و کار هماهنگ است.

تحلیلگر کسب وکار همچنین پیشرفت پروژه را نظارت می کند، مشکلاتی را که پیش می آید شناسایی و استخراج می کند و به طور مرتب بررسی می کند که آیا یک وب سایت، نیازهای کاربران و سازمان را برآورده می کند، یا نه؟!

اکنون که با وظایف و نقش یک تحلیلگر کسب و کار آشنا شدید، در ادامه خواهیم گفت که کلا نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب سایت چیست و چگونه آنالیز و تحلیل داده های یک سازمان می تواند به موفقیت یک وب سایت کمک کند!

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب چیست؟

همانطور که می دانید، تحلیل کسب و کار توسط یک تحلیلگر تجاری انجام می شود و از این طریق است که می تواند طراحی وب سایت و تجربه کاربری را بهبود بخشد؛ آیا می دانید چگونه؟ در ادامه همراه ما باشید.

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب  : ایجاد پرسونای کاربر

یک تحلیلگر کسب و کار می تواند با درک نیازهای کاربران و گنجاندن آن ها در فرآیند طراحی، توسعه وب سایت و تجربه کاربری را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد؛ به این ترتیب که با انجام یکسری تحقیقات و جمع آوری داده ها در مورد مخاطب هدف، پرسونای کاربری را ایجاد می کند تا از طریق آن تیم توسعه وب را هدایت کند. بنابراین نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب ، امکان ایجاد پرسونای مخاطب از طریق جمع آوری داده ها، برای هدایت تیم توسعه می باشد.

این پرسوناها درک دقیقی از جمعیت شناسی، ترجیحات و رفتارهای کاربر ارائه می دهند که تیم توسعه وب می تواند از آن ها برای ایجاد وب سایتی متناسب با نیازهای کاربران استفاده کند.

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب  : ایجاد تجربه کاربری مطلوب

تحلیلگر کسب و کار همچنین از طریق همکاری با تیم توسعه وب برای ایجاد وایرفریم ها و ماکت های وب سایت، نقش کلیدی را در فرآیند طراحی UX ایفا می کند؛ با این هدف که اطمینان حاصل کند، طراحی وب سایت از لحاظ بصری مطلوب است ، پیمایش آن برای کاربر آسان می باشد. در نتیجه می توان گفت، نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب این است که از طریق همکاری با تیم توسعه می توانید یک رابط کاربری و همچنین تجربه ی کاربری فوق العاده ایجاد کنید.

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب  : ثبت بازخوردها و تحلیل آن ها در جهت توسعه وب

یک تحلیلگر کسب و کار از طریق جمع آوری بازخوردها در مورد طراحی وب سایت، مطابق با نظر کاربران تغییرات لازم را در بخش های مختلف سایت اعمال خواهد کرد.

علاوه بر این، تحلیلگر کسب و کار می تواند با همکاری تیم توسعه وب برای شناسایی و پیاده سازی آخرین روند طراحی و بکارگیری بهترین شیوه ها، به بهبود طراحی وب سایت کمک کند. به این ترتیب میزان تعامل با کاربران افزایش می بابد و در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل خواهد شد.

ضرورت تحلیل کسب و کار برای توسعه وب

در حقیقت گنجاندن تجزیه و تحلیل کسب و کار در فرآیند توسعه وب سایت جهت اطمینان از اینکه یک وب سایت با اهداف تجاری سازمان مطابقت دارد یا نه، ضروری است. نقش یک تحلیلگر کسب و کار درک نیازها و الزامات تجاری سازمان و تبدیل آن ها به یک برنامه واضح و عملی برای تیم توسعه وب است.

بهره مندی از امکانات تجزیه و تحلیل کسب و کار در فرآیند توسعه وب سایت همچنین تضمین می کند که یک وب سایت نیازهای کاربران را برآورده می کند یا نه؟! و در این راستا تحلیلگر کسب و کار تلاش می کند تا بتواند بینش ارزشمندی را به تیم توسعه وب ارائه دهد که می تواند به ایجاد یک وب سایت متناسب با نیازهای کاربران کمک کند.

علاوه بر این، تحلیلگر کسب و کار می تواند ارزیابی ریسک انجام دهد، مسائل بالقوه را شناسایی کند و استراتژی هایی برای کاهش خطرهای احتمالی که یک کسب و کار را تهدید می کند، ایجاد نماید.

نقش تحلیل کسب و کار بر سئو

در ابتدا گفتیم که سئو، یکی از عوامل کلیدی در موفقیت یک وب سایت است. سپس گفتیم از دیگر عوامل تاثیرگذار بر توسعه سایت، تحلیل کسب و کار است. اما حقیقتی که وجود دارد این است که تحلیل کسب و کار بر سئو تاثیرگذار است و اینجاست که میزان اهمیت تحلیل تجاری در توسعه وب سایت ها، بیشتر احساس می شود. در این بخش از مقاله نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب را از منظر سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو بررسی کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

تجزیه و تحلیل کسب و کار می تواند تأثیر بسزایی در بهینه سازی وب سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو داشته باشد. تحلیلگر کسب ‌وکار می‌تواند با تیم‌ های توسعه وب و تیم بازاریابی برای شناسایی کلمات کلیدی و عباراتی که به یک تجارت مرتبط هستند و احتمالاً مخاطبان هدف هنگام جستجوی محصولات یا خدمات از آن ها استفاده می‌کنند، همکاری کند. تحلیلگر کسب و کار، با گنجاندن این کلمات کلیدی و عبارات در محتواها و متا تگ های وب سایت می تواند به یک وب سایت کمک کند تا توسط موتورهای جستجو بهتر دیده شود.

نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب

علاوه بر این، تحلیلگر تجاری می تواند با انجام تجزیه و تحلیل کامل ساختار، طراحی و محتوای وب سایت به بهبود بهینه سازی یک وب کمک کند. برای مثال می تواند موارد زیر را بررسی کند :

  • عملکرد وب سایت
  • مسیریابی و معماری سایت
  • تجربه کاربری کلی

کلام پایانی : نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب

در این مقاله در مورد نقش تحلیل کسب و کار در توسعه وب مطالبی را عنوان کردیم و گفتیم چگونه یک تحلیلگر تجاری می تواند در موفقیت طراحی و توسعه وب سایت ها نقش داشته باشد. به علاوه در مورد تاثیر تحلیل کسب و کار بر سئو مطالبی را عنوان نمودیم و شما را با اهمیت آنالیز داده ها در بهینه سازی موتورهای جستجو آشنا کردیم.

امید است آنچه گفته شد مورد توجه و رضایت شما قرار گرفته باشد. از توجه و همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم.