تامین امنیت وردپرس ! وقتی صحبت از امنیت وردپرس به میان می آید، موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای افزایش امنیت سایت خود آن ها را مد نظر داشته باشید تا از نفوذ هکرها به وب سایت خود جلوگیری کنید و مواردی که منجر به آسیب پذیری یک سایت یا وبلاگ تجارت الکترونیکی می شود را شناسایی و رفع نمائید. امروز شما نکات ، استراتژی ها و تکنیک هایی زیادی را می آموزید که می توانید برای بهبود امنیت وردپرس و محافظت از سایت خود به کار ببندید. پس با مکعب همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

معرفی چند افزونه وردپرس برای افزایش امنیت سایت

آشنایی با بهترین افزونه ها برای تبدیل سایت وردپرسی به اپلیکیشن موبایل

امنیت وردپرس : آیا وردپرس امن است؟

اولین سوالی که احتمالاً پیش می آید این است که اصلا آیا وردپرس امن است؟ در پاسخ باید بگوئیم که در اکثر موارد، پاسخ مثبت است؛ اما وردپرس معمولاً به دلیل آسیب پذیری های امنیتی که دارد، نیازمند ارتقا سطح امنیتی از طریق راه حل های موجود می باشد. در ادامه برخی از بهترین راه های افزایش امنیت وردپرس را برای شما معرفی کرده ایم.

تامین امنیت وردپرس چه ضرورتی دارد؟

شاید بپرسید به چه دلیل لازم است از امنیت سایت وردپرسی خود اطمینان حاصل کنیم؟ در پاسخ می توان گفت، اگر وب سایت وردپرسی شما هک شود، مهم ترین اتفاقی که می افتد این است که داده های خود را از دست خواهید داد. علاوه بر این، امنیت اطلاعات صورتحساب مشتریان شما نیز به خطر خواهد افتاد. برای روشن تر شدن دلیل تامین امنیت وردپرس ، چند مورد از آسیب های امنیتی که در صورت عدم رعایت امنیت وب سایت ممکن است با آن مواجه شوید را معرفی کرده ایم. لطفا همچنان با ما همراه باشید.

  • جعل درخواست بین سایتی (CSRF) : کاربر را مجبور می کند تا اقدامات ناخواسته ای در یک برنامه وب قابل اعتماد انجام دهد.
  • حمله توزیع شده برای از کار انداختن خدمات (DDoS) : خدمات آنلاین را با پر کردن اتصالات ناخواسته از کار می‌اندازد و در نتیجه یک سایت را غیرقابل دسترس می‌کند.
  • دور زدن احراز هویت : به هکرها امکان دسترسی به منابع وب سایت شما را بدون تأیید آن ها می دهد.
  • تزریق SQL (SQLi) :  سیستم را مجبور می کند تا کوئری های SQL مخرب را اجرا کند و داده ها را در پایگاه داده دستکاری کند.
  • برنامه نویسی متقابل سایت (XSS) : کد مخربی را تزریق می کند که سایت را به یک انتقال دهنده بدافزار تبدیل می کند.
  • گنجاندن فایل محلی (LFI) : سایت را مجبور به پردازش فایل های مخرب قرار داده شده در وب سرور می کند.

افزایش امنیت وردپرس

معرفی راه های افزایش امنیت وردپرس

راه های بالا بردن امنیت وردپرس چیست؟ این سوالی است که بسیاری از کاربران آن را مطرح کرده اند. جالب است بدانید، طبق آمار به دست آمده از اینترنت، روزانه بیش از 100000 وب سایت مورد حمله هکرها قرار می گیرد. به همین دلیل است که بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان وب سایت ها به دنیال پیدا کردن راه حلی مطمئن برای تامین امنیت وردپرس هستند. بنابراین به طراحان و توسعه دهندگان وب توصیه می شود این مسئله را به طور جدی مورد بررسی قرار دهند. برای این منظور می توانید  نکاتی را که در این بخش از مقاله در مورد افزایش امنیت وردپرس ارائه کرده ایم، به دقت مطالعه نمائید.

افزایش امنیت وردپرس : در یک هاستینگ امن سرمایه گذاری کنید

یکی از بهترین راه های افزایش امنیت وردپرس، امنیتی است که در سطح سرور و میزبان وردپرس می توان ایجاد کرد. برای این منظور شما می توانید میزبانی را انتخاب کنید که بتوانید از امنیت وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. پس در انتخاب هاستینگ وب دقت کافی داشته باشید.

افزایش امنیت وردپرس : از جدیدترین ورژن PHP استفاده کنید

واقعیت این است که PHP ستون فقرات سایت وردپرسی شما است. بنابراین استفاده از آخرین نسخه PHP در سرور خود بسیار مهم است. به طور کلی هر نسخه اصلی PHP برای دو سال پس از انتشار کاملاً پشتیبانی می شود و در طول این دو سال ، اشکالات و مشکلات امنیتی به طور منظم برطرف می شود.

افزایش امنیت وردپرس : نام کاربری و کلمه عبور را هوشمندانه انتخاب کنید

یکی از بهترین راه ها برای تقویت و افزایش امنیت وردپرس که به طرز عجیبی امنیت سایت شما را افزایش می دهد، استفاده از نام های کاربری و رمزعبور هوشمند است. Google توصیه های بسیار خوبی در مورد نحوه انتخاب یک گذرواژه قوی دارد. همچنین می توانید از یک ابزار آنلاین مانند Strong Password Generator برای این کار استفاده کنید.

تامین امنیت وردپرس

افزایش امنیت وردپرس : همیشه از آخرین نسخه وردپرس، پلاگین ها و تم ها استفاده کنید

یکی از بهترین راه های افزایش امنیت وردپرس این است که همیشه آن را به روز نگه دارید. این به روز رسانی شامل هسته ، افزونه ها و تم های WordPress می باشد.

افزایش امنیت وردپرس : ادمین وردپرس را قفل کنید

قفل کردن قسمت مدیریت وردپرس و ورود به سیستم راه بسیار خوبی برای تقویت و افزایش امنیت وردپرس است. دو روش عالی برای انجام این کار این است که ابتدا URL پیش فرض ورود به سیستم wp-admin را تغییر دهید، و سپس بخش تلاش برای ورود به سیستم را محدود نمائید.

افزایش امنیت وردپرس : از ویژگی احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید

به منظور افزایش امنیت وردپرس ، احراز هویت دو مرحله ای را نمی توان نادیده گرفت. در حقیقت گذرواژه شما هرچقدر هم که امن باشد ، خطر کشف آن توسط هکرها همیشه وجود دارد.

استفاده از سیستم احراز هویت دو مرحله ای شامل یک فرآیند دو مرحله ای است که در آن برای ورود به سیستم نه تنها به رمز ورود خود بلکه به رمز دیگری که خودتان مشخص کرده اید نیاز دارید. معمولاً این رمز یک متن کوتاه است و در بیشتر موارد تا 100٪ در جلوگیری از حملات وحشیانه به سایت وردپرس شما موثر است.

افزایش امنیت وردپرس

افزایش امنیت وردپرس : از HTTPS (برای اتصالات رمزگذاری شده – گواهی SSL) استفاده کنید

یکی از راه های افزایش امنیت وردپرس که بسیار هم نادیده گرفته می شود، نصب گواهی SSL و راه اندازی سایت خود از طریق HTTPS است.

 HTTPS (Hyper Text Transfer Protocol Secure) مکانیسمی است که برای مرورگر یا برنامه وب شما این امکان را فراهم می کند تا به طور ایمن با یک وب سایت دیگر ارتباط برقرار کنید.

افزایش امنیت وردپرس : امنیت فایل wp-config.php خود را تقویت کنید

فایل wp-config.php شما مانند قلب و روح وردپرس شماست. وقتی صحبت از امنیت وردپرس به میان می آید ، مهمترین پرونده در سایت شما همین فایل است. این فایل شامل اطلاعات ورود به سیستم پایگاه داده و کلیدهای امنیتی است که رمزگذاری اطلاعات در کوکی ها را کنترل می کند.

از دیگر راه های افزایش امنیت وردپرس می توان به این موارد اشاره کرد :

1

از پلاگین های امنیت وردپرس استفاده کنید

2

امنیت پایگاه داده را افزایش دهید

3

همیشه از اتصالات امن استفاده کنید

4

مجوزهای سرور و فایل را چک کنید

5

قابلیت ادی فایل را در داشبورد وردپرس غیرفعال کنید

6

همیشه بک آپ گیری کنید

کلام پایانی : افزایش امنیت وردپرس

روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از طریق آن ها امنیت وردپرس خود را ارتقا بخشید. استفاده از رمزهای عبور هوشمند ، به روز نگه داشتن هسته و افزونه ها و انتخاب میزبان وردپرس مدیریت شده ایمن از جمله مواردی هستند که باعث می شود از امنیت سایت خود اطمینان حاصل کنید و با تامین امنیت وردپرس از آسیب احتمالی هکرها در امان باشید. برای بسیاری از شما، وب سایت تان محل اصلی کسب و کار و منبع درآمدتان است، بنابراین توصیه می شود بهترین اقدامات امنیتی ذکر شده در این مقاله برای افزایش امنیت وردپرس را اجرا نمائید.

از توجه و همراهی همیشگی تان صمیمانه ممنون و سپاسگزاریم. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.