با وجود جمعیت انبوه آنلاین جهان، هر شرکت توسعه تجارت الکترونیک هوشمند نیازمند است که در فضای آنلاین به رقابت بپردازد. از طرفی برای ساخت یک وب سایت زیبا و کاربرپسند، می بایست رابط کاربری وب سایت برای کاربران به درستی قابل درک باشد از سوی دیگر روش نمایش و انتشار محتوا نیز بسیار مهم و حیاتی است. در این راستا، سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای یکپارچه سازی و ایجاد وب سایت، می تواند بسیار کارا و مفید واقع شود. لذا در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا چند مورد از مزایای استفاده از وردپرس را برای شما بیان کنیم تا با ضرورت استفاده از آن بهتر از قبل آشنا شوید.

چند مورد از مزایای استفاده از وردپرس

وردپرس مقرون به صرفه است

شرکت توسعه ی Magento به عنوان یک شرکت توسعه تجارت الکترونیک در طی سال ها فعالیت و تحقیق دریافته است که یکی از مواردی که برای هر یک از صاحبان کسب و کار، زمانی که کسب و کار خود را به صورت آنلاین راه اندازی می کنند، نگران کننده می باشد، مسائل مالی و تامین هزینه ها در طی فرایند راه اندازی کسب و کار اینترنتی شان می باشد. با ظهور وردپرس، صاحبان کسب و کار دیگر نگران هزینه ها نخواهند بود، چرا که وردپرس کاملا رایگان است، یعنی شما نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای برای تهیه ی CMS وب سایت خود ندارید.

سهولت انتشار

این یک واقعیت است که برای اینکه به طور موثر، بتوانید از طریق جستجوی آنلاین دیده شوید، باید به این مسئله توجه کنید که حتما قالب های محتواهایی خود را انتشار دهید. CMS وردپرس به گونه ای طراحی شده است که هر نوع محتوا ( متن، عکس، صوا و ویدئو) را به آسانی می توان بر روی آن انتشار داد. در واقع شما برای قرار دادن محتواها ، نیاز به هیچ سابقه یا دانش برنامه نویسی ندارید. به این دلیل شرکت Magento معتقد است که شما برای انتشار انواع محتواهای خود بر روی وردپرس با هیچگونه مشکلی مواجه نخواهید شد.

بهبود فروشگاه آنلاین

به عنوان یک شرکت توسعه ی تجارت الکترونیک ، Magento، داشتن یک فروشگاه آنلاین برای شمایی که محصولاتی برای فروش ارائه می دهید را جز الزامات می داند. یک راه آسان برای داشتن یک فروشگاه آنلاین با استفاده از یک افزونه به نام woocommerce  در وردپرس فراهم شده است. کلیه ی ملزومات یک فروشگاه آنلاین مانند : تصاویر محصول، قیمت گذاری، کوپن، سهام، توضیحات، و دیگر ویژگی ها در این پلاگین woocommerce در دسترس هستند. شما قطعا آن را دوست خواهید داشت.

بیشتر بخوانید : بهترین پلاگین شبکه های اجتماعی برای وردپرس کدامند؟

سازگار با موبایل و رابط کاربری دوست داشتنی و کاربر پسند

کلیه ی فعالیت های جستجو در صفحات وب این روزها بیشتر از طریق موبایل انجام می شود و دیگر مثل گذشته کاربران چندان از کامپیوترهای شخصی و PC ها استفاده نمی کنند. شاید خود شما هم یادتان نیاید که آخرین بار که پستی را با استفاده از کامپیوتر شخصی تان خوانده اید چه زمانی بوده است. استفاده از تلفن های هوشمند، بسیار فراگیر شده است و وردپرس امکان ایجاد رابط کاربری سازگار با موبایل را نیز فراهم کرده است. این بدین معناست که کاربران می توانند به راحتی وب سایت شما را از طریق تلفن همراه خود ببینند.

بهبود SEO و قابلیت دیده شدن

حتی اگر وب سایت شما از لحاظ ظاهری بسیار زیبا باشد اما ممکن است اصلا دیده نشود و اگر وب سایت شما دیده نشود ، عملا شما حرفی برای گفتن ندارید ، یعنی شما در کار خود موفق نخواهید بود و ممکن است حتی شکست هم بخورید. در واقع علت چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوئیم که وردپرس در این زمینه بسیار کار ساز واقع شده است. فروشگاه اینترنتی وردپرسی شما به راحتی می تواند توسط خزندگان موتورهای جستجو تشخیص داده شود و این باعث می شود تا شما دیده شوید و این به لطف برخی از پلاگین های SEO وردپرس مانند Yoast در وب سایت شما اتفاق می افتد. این پلاگین باعث می شود تا رتبه ی وب سایت شما در جستجو افزایش یابد.

استفاده از وردپرس

نمایش

بسیاری از وب سایت ها و فروشگاه های ecommerce بر روی CMS های وردپرس راه اندازی شده اند و هر کدام با طرح و ظاهری متفاوت ظاهر شده اند که با صنعت مربوط به آن ها هماهنگ شده است. این یکی از مزایای استفاده از وردپرس است. وردپرس دارای تم های رایگان بسیار ی است که می توان از آن ها استفاده کرد و حتی می توان بر طبق نیازها و سلایق مختلف آن ها را ادیت کرد و در موارد مختلف به کار برد. تعداد این تم ها بسیار زیاد است و با استفاده از وردپرس گزینه های زیادی برای انتخاب در اختیار شما قرار خواهید گرفت.

حتما بخوانید : طراحی سایت حرفه ای در اصفهان

کار گروهی

ممکن است که تامین محتوا در وب سایت شما به صورت گروهی انجام شود و افراد مختلفی با تخصص های مختلف انواع محتوا را برای وب سایت شما تهیه کنند. با استفاده از وردپرس این امکان برای شما وجود خواهد داشت که به کاربران بر اساس تخصص آن ها، سطح دسترسی مختلف بدهید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود که فعالیت کاربران را کنترل نموده و کلا بدانید که در وب سایت تان چه اتفاقاتی دارد می افتد.

به این ترتیب در قالب این مقاله شما عزیزان را با مزایای CMS وردپرس آشنا کردیم. دوستان گرامی چنانچه تصمیم گرفته اید تا یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید، اکنون بهتر از قبل قادر به انتخاب خواهید بود. امید است که مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما مفید و جذاب واقع شده باشد. لطفا هر گونه سوال یا مشکلی را با ما در میان بگذارید.