مشکل اصلی اکثر سایت های وردپرسی سرعت آن ها است.  اطلاعات غلط بسیاری در این زمینه در اکثر وب سایت ها وجود دارد مبنی بر معرفی افزونه هایی که می تواند سرعت وب سایت شما را افزایش دهد. اما در واقع حقیقت چیز دیگری است و بعد از نصب و استفاده از آن افزونه ها متوجه خواهید شد که نه تنها سرعت وب سایت شما افزایش پیدا نکرده است، بلکه آن افزونه تاثیر عکس داشته باعث کاهش سرعت وب سایت تان شده است. در این مقاله قصد داریم چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت را برایتان معرفی کنیم پس توصیه می شود که حتما این مقاله را تا پایان به دقت مطالعه کنید.

یک وب سایت که دارای سرعت پائینی باشد، کسب و کار شما را دچار افت می کند چرا که بازدیدکنندگان از ماندن در سایت خسته شده و پس از گذشت چند ثانیه سایت شما را ترک می کنند و به این ترتیب نرخ تبدیل در وب سایت شما کاهش می یابد. این افزون هایی که به شما معرفی می کنیم در کنار یکدیگر باعث افزایش سرعت و کارآیی سایت خواهند شد.

بیشتر بخوانید : روش های افزایش سرعت سایت در تلفن همراه چیست؟

چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت

چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت

زمانی که گوگل سایت ها را رتبه بندی می کند، یکی از معیارهایی که در نظر می گیرد سرعت لود شدن صفحات است. سرعت لود شدن صفحات مستقیما بر نرخ پرش تاثیر می گذارد، که نشان دهنده ی این است که چه تعداد بازدیدکننده به سایت مراجعه کرده اند و قبل از لود شدن صفحات از سایت خارج شده اند. پس اگر مایلید تا وب سایت شما در صفحهی اول گوکل نمایش داده شود، حتما به افزایش سرعت وب سایت تان توجه کافی داشته باشید. پلاگین هایی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، باعث بهبود عملکرد سایت از طریق، کش کردن، فشرده سازی تصویر، بهبود پایگاه داده و…می شوند. با به کارگیری این افزونه ها، سرعت سایت شما افزایش یافته و عملکرد آن به شدت بهبود می یابد و مطمئنا شما در گوگل رتبه ی بهتری کسب خواهید کرد.

پلاگین کش کردن

از میان چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت ، پلاگین کش، جز اولین و مهم ترنی پلاگین های افزایش سرعت محسوب می شود. اگر سایت شما کند است حتما باید از پلاگین کش برای بهبود سرعت آن استفاده کنید. اما سوالی که وجود دارد این است که پلاگین کش چگونه می تواند سرعت سایت را افزایش دهد؟ در واقع این پلاگین صفحات وب را قبل از درخواست، پیش ساخته می کند. بنابراین زمانی که یک سرور درخواست دسترسی به آن وب سایت را می دهد، اطلاعات مربوطه به آن صفحه از کش استخراج می شود و دیگر نیازی به ایجاد آن صفحه از ابتدا نیست. پلاگین های کش بسیاری وجود دارد، اما از میان همه ی آن ها این دو پلاگین کش از همه بهتر است W3 Total Cache و WP Rocket.

W3 Total Cache یکی از سریع ترین پلاگین های کش موجود است و از جمله مزایای آن رایگان بودن آن و قابلیت اطمینان بالای آن برای ترافیک بالا در سایت ها می باشد.

WP Rocket این پلاگین هم دارای امکانات فوق العاده ای است که البته به صورت رایگان موجود نمی باشد.

پلاگین فشرده سازی عکس

اگر وب سایت شما از آن دسته سایت هایی است که رسانه های تصویری زیادی در آن وجود دارد، فشرده سازی تصاویر می تواند منابعی که سایت شما به آن عکس اختصاص می دهد را کاهش دهد. از میان چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت ، پلاگین WP Smush.it در این زمینه می تواند یکی از بهرتین افزونه ها باشد. این افزونه به صورت رایگان در دسترس می باشد. به محض اینکه پلاگین WP Smush.it را نصب کردید به طور اتوماتیک شروع می کند سایز عکس ها را از داشبورد وردپرس کاهش می دهد.

چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت

پلاگین برای غیر فعال کردن برخی از آیتم ها

البته وردپرس به راحتی اجازه ی این کار را نمی دهد. اما درکل یک پلاگین برای غیرفعال کردن ویژگی های سایت ، به شما این امکان را می دهد که آشفتگی های موجود در سایت را که بر اثر وجود آیتم های بلا استفاده وجود دارد، از بین می برید. اینگونه آیتم ها قدرت سایت را کاهش می دهند و باعث تضعیف آن می شوند. در این زمینه پلاگین WP Disable یک پلاگین بسیار عالی است که نه تنها درخواست های HTTP که به سوی سایت شما می آید را کاهش می دهد بلکه نیازمندی های پردازش دستوراتی همچون ویرایش، ارسال و …را مدیریت می کند.

پلاگین بهبود بخشی

گاهی اتفاق افتاده است با انبوهی از داده در وب سایت مواجه می شوید. در واقع هر بار که تغییری در پست ها و صفحه ها ایجاد می کنید، سیستم یک کپی از آن در سایت ایجاد می کند که این به مرور زمان می تواند باعث کاهش سرعت سایت شود. با استفاده از پلاگینی که در ادامه معرفی خواهیم کرد شما می توانید پایگاه داده ی خود را به طرز فوق العاده ای بهبود ببخشید تا از این مشکل جلوگیری کنید. از بین چند افزونه (پلاگین) وردپرس برای افزایش سرعت سایت می توان WP Optimize  را معرفی کرد. این پلاگین قادر است بر اساس تنظیماتی که برای آن در نظرگرفته می شود داده های اضافه را از پایگاه داده وردپرس حذف کند.

در کل باید بگوئیم که زمانی که متوجه می شوید که وب سایتتان از سرعت کافی برخوردار نیست قطعا بدانید که ممکن است یکی از مشکلاتی که گفته شد ممکن است وجود داشته باشد که خوشبختانه اینگونه مشکلات با استفاده از پلاگین های مناسب قابل حل هستند. فقط کافیست پلاگین ها را خوب بشناسد زیرا گاهی استفاده از برخی ازآن ها می تواند نتیجه ی عکس داشته باشد.