از زمان اختراع اینترنت تا کنون ، زندگی افراد دستخوش تغییر و تحولات زیادی شده است. دنیای دیجیتال در روزهای ابتدایی اختراع اینترنت، در مقایسه با اینترنتی که امروزه در حال استفاده از آن هستیم دنیای متفاوتی شده است. راه اندازی مشاغل در اینترنت امروز عمدتاً به داده و اطلاعات متکی است. قلمرو دیجیتال بسیار وسیع شده است و برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال شما باید از هر فرصت و مزایای جدیدی که ارائه می شود، استفاده کنید. هوش تجاری یکی از این موارد است که می توانید برای بهبود بازاریابی دیجیتال از آن استفاد کنید. آیا مایلید تا در مورد استفاده از هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال مطالب بیشتری بدانید؟ پس با تیم مکعب همراه شوید.

بیشتر بدانید : خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت مکعب برای بازاریابان اینترنتی

نکاتی مهم در مورد استفاده از هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال که باید بدانید

در ای بخش از مقاله نکاتی را برای شما عزیزان ذکر کرده ایم که با توجه به این نکات از نقش هوش تجاری در بهبود بازاریابی دیجیتال آگاه خواهید شد و قادر خواهید بود تا با استفاده از آن بازاریابی دیجیتال خود را ارتقا بخشید.

هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال

حدس و گمان را متوقف کنید

یکی از مهمترین فواید هوش تجاری ، از بین بردن حدس و گمان است. با استفاده از هوش تجاری، شما دیگر نیازی ندارید که بدانید چه عاملی باعث ایجاد ترافیک وب سایت می شود و یا از کدامیک از رسانه های اجتماعی در کسب  وکار خود استفاده کنید. نتایج حاصل از بهره گیری از هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال را می توان سال ها مورد استفاده قرار داد. خوشبختانه عصر مدرن دیجیتال، ابزارهایی را برای ارزیابی داده های مهم در دسترس شما قرار اده است که با استفاده از آن ها بدون هیچ حدس و گمانی ب تایج قطعی خواهید رسید.

تجزیه و تحلیل در زمان واقعی

قبل از اینکه عصر دیجیتال به شکلی که هم اکنون وجود دارد، رونق بگیرد، بازاریاب ها مجبور بودند هفته ها صبر کنند تا ببینند محتوای جدید آنها چگونه کار می کند. در واقع بازخورد یا آنالیز فوری برای  محتواهای تولید شده توسط آن ها وجود نداشت.

اما اکنون اطلاعات و بازخورد با سرعت بسیار زیاد در سراسر اینترنت جریان می یابد. با این حال ، این مسئله مشکل جدیدی ایجاد کرده است ، زیرا از طرفی داده های زیادی برای پیگیری وجود ندارد ، و از سوی دیگر این داده ها آنقدر سریع تغییر می کنند ، که نمی توان آن ها را به راحتی نگهداری کرد.

اینجاست که تجزیه و تحلیل و ردیابی در زمان واقعی وارد عمل می شود و بازاریابان می توانند از برنامه هایی برای ردیابی به روزرسانی داده ها در زمان واقعی استفاده کنند ، از این طریق آن ها هیچ چیز را از دست نمی دهند و حتی می توانند از اطلاعات قدیمی خود نیز استفاده کنند.

هوش تجاری برای بهبود بازاریابی دیجیتال

مشتریان خود را بشناسید

آمار به دست آمده نشان می دهد که از ماه جولای سال 2020 حدود 4.57 میلیارد کاربر در اینترنت وجود دارد. با این وجود شما می توانید  با تجزیه و تحلیل کاربران اینترنت در گروه های مختلف با توجه و علایق و سلیقه های آن ها، شناخت بیشتری در مورد آن ها پیدا کنید و مشتریان را با دقت بیشتری مورد هدف قرار دهید.

به این ترتیب که اکثر مشتری ها مایل هستند اطلاعات جمعیتی خود را در سایت های مختلف ارائه کنند، همچنین می توانید هنگام خرید یکسری اطلاعات اینچنینی را خودتان از مشتریان بخواهید. به علاوه همچنین نرم افزار و سرویس های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید این گونه داده ها را در مورد کاربران جمع آوری کنید.

بنابراین، هنگامی که اطلاعاتی در مورد مشتریان خود دارید ، می توانید از آنها برای آگاه سازی کمپین های بازاریابی هدف خود استفاده کنید. مثلا برای مشتریانی که در منطقه آب و هوایی سرد زندگی می کنند می توانید معاملات انحصاری لباس های گرم بیرونی را بفرستید یا برای دانشجویان معاملات مربوط به دانشگاه را ارسال کنید.

به طور کلی نکته اصلی این است که شما باید بازاریابی را شخصی کنید و به مشتری محصولاتی را نشان دهید که منطقاً با نیازهای آن ها سازگاری داشته باشد.

از توجه و همراهی شما دوستان همیشگی مکعب تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم.