صاحبان کسب و کار و بازاریابان از نقش مهم شبکه های اجتماعی در تبلیغات و تاثیر آن ها بر افزایش سوددهی  به خوبی آگاهی دارند، اما آنچه اهمیت دارد، تنها قراردادن یکسری پست بر روی رسانه های اجتماعی نیست، بلکه حضور پررنگ و قوی در شبکه های اجتماعی می باشد که این مستلزم تلاش فراوان و استفاده از مطالب مناسب در ایجاد محتوا و نیز به کارگیری تکنیک های صحیح برای یافتن راه اصلی و مسیر منتهی به هدف در رسانه های اجتماعی می باشد. حضور قوی شما در رسانه های اجتماعی باعث می شود تا بتوانید در هر زمان با مشتریان خود در ارتباط باشید و به این ترتیب افراد بیشتری را به سایت خو جذب نموده و ترافیک سایت شما افزاش می یابد که این باعث می شود برند شما به یک برند معتبر تبدیل شود. در این مقاله ما چند تا از مهم ترین تکنیک ها جهت حضور در شبکه های اجتماعی به طور موثر را برای شما آورده ایم که می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی نماید.

حضور در شبکه های اجتماعی

تکنیک ها و راه های بهبود حضور در شبکه های اجتماعی

در این قسمت از مقاله برخی از راه ها وروش هایی را به شما آموزش خواهیم داد  که می تواند به بهبود حضور در شبکه های اجتماعی بسیار موثر باشد.

1.هدف خود را به طور واضح مشحص کنید

برای اینکه بتوانید هدف خود را به درستی مشخص کنید، ابتدا این سوالات را از خود بپرسید:

  • در کدام رسانه ی اجتماعی قصد دارید که به فعالیت بپردازید ؟
  • کدامیک از رسانه های اجتماعی بر دیگری برتری دارد؟
  • آیا صفحات یا پروفایل شما در شبکه های اجتماعی بهینه سازی شده است؟
  • رقبای اصلی شما چه کسانی هستند و در کدام شبکه ی اجتماعی حضور دارند؟

زمانی که پاسخ این سوالات را به دست آوردید و این موارد را برای خود مشخص کردید، می توانید هدف خود را تعریف کنید. به طور مثال آیا می خواهید مشتریان خود را افزایش دهید؟ آیا می خواهید ترافیک وب سایت خود را ارتقا بخشید؟ ایا می خواهید بازدیدکنندگان جدید را به سایت خود جذب کنید؟ ومواردی از این قبیل.

حتما به این نکته توجه کنید که اگر هدف مشخصی برای خود تعریف نکرده باشید حضور شما در رسانه های اجتماعی نتیجه ی ایده آلی برای شما حاصل نخواهد کرد. بنابراین به منظور حضور موثر و قوی باید هدف خود را هوشمندانه، خاص، قابل ارزیابی و دست یافتنی انتخاب کنید،

2.مخاطبان خود را مشخص کنید

اگر ندانید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند و با مخاطبان به اشتباه ارتباط برقرار کنید، حضور شما در شبکه های اجتماعی موثر نخواهد بود. بدون شناخت مخاطبان اصلی، شما فقط زمان، هزینه و تلاش های خود را هدر می دهید.

مناسب ترین رویکرد برای شناخت مشتریان درست خود، خوب است که پرسونای خریدار ایده آل خود را ایجاد نمائید که شامل اطلاعاتی نظیر :

  • سن
  • مکان
  • شغل
  • درآمد
  • چالش ها
  • علاقه مندی ها
  • شبکه های اجتماعی مورد علاقه آن ها
  • برندهایی که آ نها در شبکه ها اجتماعی دنبال می کنند.

اینکه بدانید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، برای شما مشخصمی کند که از کدام شبکه های اجتماعی بهتر است استفاده کنید  و حضور قوی داشته باشید و محتواهای تبلیغاتی خود را در آن قرار دهید.

حضور در شبکه های اجتماعی

3.انتخاب پلتفرم مناسبی در میان رسانه های اجتماعی

برای حضور در شبکه های اجتماعی ، هنگامی که می خواهید بهترین پلتفرم را از میان رسانه های اجتماعی انتخاب کنید، حتما به مخاطبان خود فکر کنید. اگر واقعا به دنبال یک نتیجه ی مطلوب هستید،  اصلا به این فکر نکنید که خودتان کدام شبکه ی اجتماعی را می پسندید، بلکه به این فکر کنید که مخاطبان شما بیشتر در کدام یک از رسانه های اجتماعی حضور دارند. متخصصان بازاریابی بیشتر فیسبوک و تبلیغات در اینستاگرام را به دیگر رسانه های اجتماعی ترجیح می دهند به علت اینکه استراتژ ی های هدف گذاری در این دو رسانه ی اجتماعی در مقابل دید بسیار از مخاطبان قرار می گیرد.

فیسبوک

فیسبوک با بیش از 20 میلیون کاربر فعال در ماه، همچنان در میان کانال های شبکه های اجتماعی پیشتاز می باشد و از یکی از مهم ترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود. در حقیقت مشتریان بالقوه جستجوی خود را ابتدا از فیسبوک آغاز می نمایند و این رسانه ی اجتماعی می تواند گزینه ی مناسبی باشد برای جذب مشتری و همچنین ایجاد ارتباط بین مشتریان.

نکاتی برای اینکه بتوانید از فیسبوک در کسب و کار خو.د بهره ببرید:

  • اطمینان حاصل کنید که در صفحه ی کسب و کار فیسبوک شما، اطلاعات کافی در مورد کسب و کار شما وجود دارد.
  • امکانات لازم را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید تا بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.
  • شماره تلفن و آدرس ایمیل خود را در اختیار مشتریان قرار دهید تا بتوانند در مواقع نیاز به شما دسترسی پیدا کنند.
  • اطلاعات صفحات خود را مرتبا به روز رسانی کنید.

عزیزان از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید از شما بسیار سپاسگزاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی راه های بهبود حضور در شبکه های اجتماعی ، ما در قسمت دوم این مقاله دنبال نمائید. در صورتی که پس از مطالعه ی این مقاله با سوال یا مشکلی مواجه شدید، حتما آن را از طریق تماس تلفنی با همکاران ما در تیم مکعب در میان بگذارید. خدمت رسانی به شما افتخار ماست. لطفا با ما در تماس باشید.