امروزه تصور انجام هر نوع تبلیغات دیجیتال که بر اساس رفتار مروگر باشد، نظیر : کلیک کردن یک لینک، بازدید از یک ویدئو، بازدید از صفحه لندینگ یک پیج و … باشد کار دشواری است.  تنها راه کار حل این مشکل انجام تبلیغات رفتاری نیست؛ چه بسا گاهی تبلیغات رفتاری چندان موثر واقع نمی شود. در چنین مواقعی بهترین راه کاری که وجود دارد استفاد از تبلیغات متنی است. آیا با تبلیغات متنی آشنا هستید؟ آیا می دانید تبلیغات متنی چگونه کار می کند؟ در این مقاله با مجموعه مکعب همراه شوید تا شما با مطالبی در مورد تبلیغات متنی آشنا کنیم.

بیشتر بدانید :

 نکات مهم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

معرفی چند نوع محتوا که به بهینه سازی و سئو سایت کمک می کند

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی چیست؟

تبلیغات متنی به عمل قرار دادن تبلیغات در صفحات وب بر اساس محتوای آن ها صفحات اشاره دارد. به عنوان مثال ، این نوع تبلیغات می تواند مربوط به یک نوع کفش در یک مقاله خبری در مورد دویدن باشد ، یا این می تواند تبلیغاتی برای لپ تاپ ها در سایت تجارت الکترونیک فناوری اطلاعات باشد. این کار از طریق هدفگذاری متنی در یک شبکه تبلیغاتی انجام می شود که شامل تقسیم تبلیغات بر اساس پارامترهایی مانند کلمه کلیدی یا موضوع وب سایت است.

حا ممکن است بپرسید که فرق بین تبلیغات متنی و تبلیغات رفتاری چیست؟ در ادامه به ذکر پاسخ این پرسش پرداخته ایم.

تفاوت بین تبلیغات متنی و تبلیغات رفتاری چیست؟

تبلیغات متنی و تبلیغات رفتاری به آسانی می توانند به اشتباه با یکدیگر یکی فرض شوند، در صورتی که واقعیت چنین نیست.

وقتی تبلیغ کنندگان هدف خود را بر متن قرار می دهند ، آنها این کار را براساس محیطی انجام می دهند که مخاطب در آن محیط در حال جستجو و مرور است. در این نوع تبلیغات، هر دو، یعنی کلمات کلیدی و هدف گذاری موضوع با محتوای صفحه وب بازدید کننده در ارتباط است.

یا اگر شما یک تبلیغاتی را دیدید درباره ی یک کسب و کار کوچک و بر اساس یک نرم افزار در یک وب سایت اختصاص داده شده برای کمک به کارآفرینان جهت مدیریت امور مالی ، به احتمال زیاد تبلیغات  به صورت متنی هدف گذاری شده است.

در تبلیغات رفتاری، وقتی تبلیغ کنندگان رفتار را هدف قرار می دهند ، آنها این کار را بر اساس اقداماتی انجام می دهند که کاربر قبل از رسیدن به صفحه وب انجام داده است. که می تواند شامل خواندن یک مقاله خاص ، کلیک بر روی پیوند خاص ، بازدید از صفحه محصول و غیره باشد. به عنوان مثال ، اگر در یک وبلاگ سیاسی یا در فیس بوک تبلیغاتی را برای یک ابزار حسابداری برای کسب و کار کوچک مشاهده می کنید ، به این دلیل است که شما مورد هدف تبلیغات رفتاری قرار گرفته اید.

حال که با تفاوت تبلیغات متنی و تبلیغات رفتاری آشنا شدید، ممکن است بپرسید که کدام نوع تبلیغ بهتر است؟ تبلیغات متنی موثرتر است یا تبلیغات رفتاری؟ در ادامه همچنان با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال خود را نیز دریافت نمائید.

تبلیغات متنی

کدام بهتر است : تبلیغات متنی یا تبلیغات رفتاری؟

تبلیغات متنی و تبلیغات رفتاری، دو روش تبلیغاتی متداول هستند ، و به راحتی قابل درک هستند و به همین دلیل است که اینقدر با یکدیگر مقایسه می شوند. هر دو روش تبلیغات براساس علایق کاربران به کار می روند.

نتایجی که از مقاسه ی این دو به دست آمده است نشان داده است  که تبلیغات رفتاری بهتر از تبلیغات متنی است و به نظر می رسد که تبلیغات رفتاری یک نسخه به روز شده از تبلیغات متنی است.

بنابراین، اگر می توانید رفتار شخصی کاربران را برای شخصی سازی عمیق تر دنبال کنید و تبلیغات خود را با محتوای یک صفحه وب مطابقت دهید، شما موفق به انجام تبلیغات رفتاری شده اید.

با این وجود مزیت های دیگری نیز برای تبلیغات متنی وجود دارد که در مقالات آتی برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. به منظور آگاهی از مزایای تبلیغات متنی ما در مقالات دیگر نیز دنبال نمائید.

از توجه و همراهی شما عزیزان تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما تماس بگیرید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. همکاران ما در مجموعه ی مکعب آماده ی پاسخگوئی به کلیه ی سوالات شما عزیزان هستند.