دوستان عزیز آیا تا کنون درباره ی تبلیغات محتوایی (content advertising) چیزی شنیده اید؟ تا چه حد با این اصطلاح آشنا هستید؟ آیا تفاوت آن را با بازاریابی محتوا می دانید؟ اصطلاح تبلیغات محتوایی، از تبلیغات آنلاین گرفته شده است و عبارتست از روشی که محتوا را از طریق تبلیغات فعال بیان می کند. به علت روشی که مورد استفاده قرار می گیرد، برخی از مواقع تبلیغات محتوایی را با بازاریابی محتوا، همسان دانسته اند. اما در این مقاله ما قصد داریم که تا حدودی شما را با تفاوت های ان دو آشنا نموده و مفهوم اصلی تبلیغات محتوایی را برای شما عزیزان بیان کنیم. قطعا این مبحث برای شما عزیزان جذاب خواهد بود، بنابراین تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

حتما بخوانید:

شرکت تامین و تولید محتوا در اصفهان

تبلیغات محتوایی (content advertising) چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از اصطلاح تبلیغات محتوایی داشته باشیم می توانیم بگوئیم که : تبلیغات محتوایی عبارتست از، نوعی بازاریابی آنلاین که در آن محتواهایی که با کیفیت بالا تولید شده اند، از طریق کانال های تبلیغاتی منظم منتشر می شود. تبلیغات محتوایی به نوعی بخشی از بازاریابی محسوب می شود که نامحدود است. می توان گفت تبلیغات محتوایی عبارت است از محتواهایی که توسعه یافته و بسیار با کیفیت هستند که برای تبلیغات در کانال ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما به نظر شما بازاریابی محتوایی چه مزایایی می تواند برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد؟ در ادامه برای شما عزیزان مزیت های بازاریابی محتوایی را بیان خواهیم کرد.

تبلیغات محتوایی (content advertising)

بیشتر بخوانید:

استراتژی محتوا چگونه باید تعیین شود؟

آموزش تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

 

 مزایای تبلیغات محتوایی (content advertising)

 یکی از بزرگترین مزایای تبلیغات محتوا این واقعیت است که شما لازم نیست نگرانی در مورد ایجاد محتواهایی داشته باشید که به راحتی بتوان آن را پیدا کرد. در واقع جالب است بدانید که موتور های جستجوگر، سئو، کلمات کلیدی و موارد مشابه نقش مهمی در تبلیغات محتوا بازی نمی کنند و بنابراین می توانند کاملا نادیده گرفته شوند. در عوض، به سادگی کانال توزیع را که فکر می کنید برای محتوای مناسب تر است انتخاب کرده و مقدار مناسب فضای تبلیغاتی یا زمان تبلیغات را خریداری کنید. این نه تنها کار را بسیار آسان می کند، بلکه باعث می شود که از تبلیغات و محتوا به شیوه بسیار هدفمند استفاده شود. بازاریابی محتوا، به ویژه در حوزه هایی مانند رسانه های اجتماعی مفید می باشد و به محدود کردن هزینه تبلیغات محتوا کمک می کند.

توانایی سفارشی سازی محتوای با چنین دقتی، مزیت دیگری دارد و آن هم این است که می توان از آن برای موضوعات بسیار خاص و مخاطبان محدودتری استفاده کرد که با استفاده از اقدامات بازاریابی محتوا، به مراتب بیش از حد پر هزینه و ناکارآمد خواهد بود. همچنین، تبلیغات محتوایی معمولا به خوبی پوشش داده می شود؛ ایم بدان معنا است که به طور کلی کانال تبلیغاتی مناسب برای هر نوع مخاطب وجود دارد. این امر باعث می شود تبلیغات محتوا بسیار مقرون به صرفه باشد.

تبلیغات محتوایی با بازاریابی محتوا چه تفاوتی دارد؟ برای پاسخ به این سوال به طور خلاصه می توان گفت اصطلاح بازاریابی محتوا بیشتر بر روی تبلیغ یک برند از طریق فرصت های سازمانی و پایه ای تمرکز دارد، اما تبلیغات محتوایی عبارتست از نمایش یک برند از طریق فرصت های تبلیغاتی.

تبلیغات محتوایی (content advertising)

تبلیغات محتوایی (content advertising) تا چه حد می تواند مفید و کاربردی باشد؟

به طور کلی می توان گفت تبلیغات محتوایی می تواند برای ارتقا سطح برند با افزایش کیفیت محتوا بسیار کارامد و مفید باشد. بزرگ ترین مزیت تبلیغات محتوایی این است که شما دغدغه ی این که دیگران شما را بیایند را ندارید و با استفاده از پرداخت به کانال های تبلیغاتی، محتواهای شما در آن کانال ها به راحتی دیده می شوند و از آن بهتر، محتواهای شما در همانجایی که شما می خواهید دیده می شوند. همچنین شما دیگر نگران مسئله ی سیو و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر برای افزایش رتبه سایت خود نیستید؛ در عوض تمام تلاش خود را برای تولید محتواهای بکر و با کیفیت که منحصر به خودتان است می کنید.

در پایان باید بگوئیم که تبلیغات محتوا یک اقدام بسیار کارآمد است، بنابراین برای هزینه هایی که برای انجام آن پرداخت می نمائید اصلا نگران نباشید. حتی برای یک گروه هدف بسیار کوچک ، تبلیغات محتوا شما همچنان می تواند بازدهی خوبی داشته باشد. اما این را بدانید که اقدامات شما باید بسیار برنامه ریزی شده و با فکر باشد. در غیر این صورت، تبلیغات محتوای شما ممکن است با تاثیر بسیار کمی نتیجه ی مطلوب را برای شما نداشته باشد.

همراهان همیشگی مکعب، از توجه شما تا پایان این مقاله بسیار سپاسگزاریم. امید است که مطالب ارائه شده در این مقاله برای شما عزیزان مفید و کاربردی واقع شده باشد. در صورتی هر گونه سوالی برای شما ایجاد شده باشد و یا با مشکلی مواجه شده باشید، می توانید آن را با همکاران ما در تیم مکعب در میان بگذارید. اعضای متخصص و مجرب شرکت مهندسی تراپی آماده ی پاسخپوئی به سوالات شما عزیزان در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ می باشند. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم. لطفا با ما تماس بگیرید.