در مقاله ایمیل مارکتینگ ما به معرفی این مفهوم و همچنین ۷ ابزار ایمیل مارکتینگ پرداختیم. در مبحث ایمیل مارکتینگ برخی از نرم افزارها تنها به اصول اولیه توجه می کنند در حالی که با استفاده از نرم افزار Constant Contact شما می توانید از امکانات مختلفی مانند نظرسنجی، کمیپن رسانه های شبکه اجتماعی، گزارش و … بهره مند شوید. در این مقاله قصد داریم تا اولین نرم افزار این ابزار دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کنیم تا نحوه کار کردن با آن را به خوبی فرا بگیرید.

یکی از ویژگی هایی که نرم افزار Constant Contact دارد مدیریت ارتباط هایی است که برقرار می کنید. برای موفقیت در  ایمیل مارکتینگ اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که ایمیل مخاطبان خود را جمع آوری کنید. با استفاده از این نرم افزار شما می توانید مخطبان خود را بهینه سازی کنید حتی اگر هر کدام از پلت فرم های مختلفی استفاده می کنند. برای وارد کردن آدرس ایمیل مخاطبان خود می توانید لیست مورد نظر را در  یک فایل متنی قرار دهید و سپس در برنامه بارگذاری کنید. این کار بسیار بهینه تر است از این که دستی مجبور به وارد کردن هر کدام شوید.

بیشتر بخوانید :

معرفی ویژگی های نرم افزار Constant Contact :

داشتن فرم ها و طرح های مختلف :

این نرم افزار برای کاربران خود بیش از ۴۰۰ طرح مختلف آماده کرده است که می توانند برای پیام رسانی خود استفاده کنند. این طرح ها در دسته بندی های مختلف قرار داده شده اند بنابراین شما به راحتی می توانید یکی از آن ها را انتخاب کرده و استفاده نمایید. به عنوان مثال طرح های خوش آمد گویی، اطلاع رسانی، مناسبتی، و … . البته اگر ترجیح می دهید که خودتان طرحی را ایجاد کنید امکانات انجام این کار توسط این نرم افزار برای شما مهیا شده است تا به این وسیله بتوانید بازدید شبکه های اجتماعی خود را نیز بالا ببرید.

  • مدیریت ارتباط :

نرم افزار Constant Contact به شما این امکان را می دهد که مخاطبان خود را بر اسا معیار های خاصی که دارید دسته بندی کنید. همچنین می توانید از برچسب های خاصی استفاده کنید تا متوجه شوید برای کدام مشتریان به عنوان مثال چه میزان تخفیف باید در نظر بگیرید.

نرم افزار Constant Contact

  • پشتیبانی :

چون این نرم افزار مورد استفاده برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک و بزرگ است علاوه بر این که شما در طول هفته و ساعات کاری می توانید از پشتبانی استفاده کنید می توانید از طریق انجمن های مختلفی که وجود دارند پاسخ بسیاری از پرسش های خود را پیدا کنید. چرا که به عنوان مثال ما که در ایران زندگی می کنیم ممکن است ساعتی به مشکل برخوریم که ساعت کاری پشتیبانی نباشد.

  • تجزیه و تحلیل :

برای اینکه شما در هر کاری موفق شوید باید بعد از مدتی نحوه عملکرد خود را بررسی کنید. با استفاده از گزارش های دقیقی که این نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد شما حتی می توانید متوجه شوید کدام نوع تلفن همراه ایمیل شما را باز کرده است.

  • خدمات رویدادها :

اگر کسب و کار شما رویدادی را برگزار می کند استفاده از نرم افزار Constant Contact می تواند کار شما را بسیار ساده تر کند. شما می توانید با استفاده از تم رویداد این برنامه به راحتی اطلاعات مختلف در رابطه با رویداد را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. با استفاده از خدمت رویداد نرم افزار Constant Contact می توانید دعوت نامه ها را ارسال کنید، هزینه مرود نظر را دریافت نمایید.

حال که با مهمترین ویژگی های نرم افزار Constant Contact آشنا شدید به سراغ پاسخ پرسش های رایجی می رویم که ممکن است برای هر کدام از شما عزیزان ایجاد شود.

۱- هزینه استفاده از نرم افزار Constant Contact چقدر است؟

شما می توانید به مدت ۶۰ روز رایگان از این نرم افزار استفاده کنید و بعد از آن باید ماهیانه هزینه ای را پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که بسیاری از ابزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال ایمیل محدودیت قائل می شوند. به عوان مثال اگر تعداد ایمیل های شما از حدی بالا رفت باید هزینه ای جداگانه پرداخت کنید. خبر خوب این است که این نرم افزار این گونه نیست و شما با محدودیتی رو به رو نخواهید بود. نسخه ای از این نرم افزار به نام پلاس است و بیشتر برای کسانی که نیاز به عملکرد خودکار دارند. به عنوان مثال ارسال پاسخ خودکار. یا مثلا اگر فردی به لیست مخاطبان اضافه شد به طور خودکار ارسال ایمیل برای آن انجام شود.

نرم افزار Constant Contact

۲- وارد کردن لیست به نرم افزار Constant Contact چگونه است؟

ممکن است شما برای تامین آدرس ایمیل مخطبان خود از منابع مختلفی استفاده کنید. قبل از این که شما مخاطبان را وارد کنید باید یک لیست تهیه کنید. در صورتی که شما با Getting Started شروع می کنید باید مخاطبان خود را از طریق کپی کردن و یا درگ اند دراپ وارد نمایید. برای این کار می توانید از عکس های زیر استفاده کنید :

نرم افزار Constant Contact

سپس :

نرم افزار Constant Contact

در عکس بالا تنها نیاز است که نوع وارد کردن را انتخاب نمایید. به عنوان مثال با انتخاب گزینه آپلود فایل می توانید یک فایل اکسل را بارگذاری نمایید.

نرم افزار Constant Contact

۳- نحوه ایجاد و ارسال ایمیل چگونه است؟

برای انجام این کار تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سراغ تب کمپین (Campaigns tab) بروید. سپس شما با لیستی رو به رو خواهید شد که خدمت های مختلف مانند ارسال ایمیل را به شما پیشنهاد می دهد.

نرم افزار Constant Contact

گزینه ها عبارت هستند از :

  • ارسال ایمیل : با استفاده از این گزینه می توانید یک متن را برای یک یا چند لیست ارسال کنید. که هم در نسخه معمولی و هم در نسخه پلاس موجود است.
  • ایمیل خودکار : با استفاده از این گزینه می توانید ارسال پاسخ خودکار داشته باشید. که تنها در نسخه پلاس موجود است.
  • Donation و coupons : معمولا در محتوای یایمل استفاده می شوند زمانی که شما قصد اهدا و یا استفاده از کوپن خاصی را دارید.

– نحوه ساخت کمپین ایمیل چگونه است؟

با استفاده از این گزینه شما می توانید یک ایمیل ایجاد کنید که در زمان مورد نظر شما ارسال می شود. در تصویر زیر می توانید بیش از ۱۰۰ طرح برای ایمیل خود انتخاب کنید :

نرم افزار Constant Contact

سپس می توانید روی طرح مورد نظر خود کلیک کنید. (اگر برای ارسال ایمیل خود از طرح های خاص استفاده کنید احتمال موفقیت شما افزایش پیدا می کند.) تنها کاری که باید انجام دهید این است که المان های مورد علاقه خود را از نوار ابزار سمت چپ با استفاده از درگ اند دراپ به صفحه اصلی بیاورید. مانند تصاویر، متن، دکمه ها، فیلم ها و … . با کلیلک کردن روی هر گزینه می توانید تغییراتی را روی آن اعمال کنید.

نرم افزار Constant Contact

یکی دیگر از بهترین ویژگی هایی که این نرم افزار دارد این است که شما می توانید مشاهده کنید که طرح شما در دسکتاپ و یا تلفن همراه چگونه به نظر می رسد. توجه داشته باشید که تم های نرم افزار Constant Contact، ریسپانسیو هستند؛ به این معنا که که رد هر پلت فرمی درست نمایش داده می شوند در حالی که بسیاری از ابزار ایمیل مارکتینگ این ویژگی را دارا نیستند. و این بسیار مهم است چرا که امرزوه بسیاری از افراد برای انجام کارهای روزمره خود از تلفن همراهشان استفاده می کنند.

بعد از انجام تمام کارها در نهایت باید فقط زمان بندی را انجام دهید.

نرم افزار Constant Contact

البته بهتر است که ابتدا سریع ارسال نکنید و اجازه دهید تا در قسمت پیش ذخیره ها ذخیره شود تا هر خطای احتمالی که وجود دارد را برطرف نموده و سپس ارسال نمایید.

– نحوه ساخت کمپین ایمیل خودکار چگونه است؟

برای انجام این کار تنها نیاز است که نام کاربری خود را وارد نمایید و سپس لیست مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از آن می توانید به لیست مورد نظر که در قسمت autoresponder ایجاد شده است بروید و هر تعداد ایمیلی که مد نظر دارید را وارد نمایید. این ایمیل ها مانند بالا قابلیت برنامه ریزی دارند.

نرم افزار Constant Contact

۴- تحویل ایمیل در نرم افزار Constant Contact چگونه است؟

بسیاری از ما روزانه ایمیل هایی را دریافت می کنیم که در پوشه اسپم قرار داده می شوند. بر اساس آماری که وجود دارد بسیاری از افراد ایمیل های این پوشه را باز نکرده پاک می کنند. بنابراین برای کمپین تبلیغاتی شما خیلی بد خواهد شد که ایمیل شما به پوشه اسپم ارسال شود چرا که در واقع تمامی زمان و هزینه شما به هدر رفته است. این نرم افزار به احتما ۹۸ درصد ایمیل شما را در پوشه اصلی افراد قرار می دهد.

۵- گزارش در نرم افزار Constant Contact چگونه تحویل داده می شود؟

با استفاده از گزارش این نرم افزار شما می توانید از میزان موفق بودن خود در زمینه های دریافت ایمیل، باز شدن آن و کیلیک خوردن آگاه شوید. حتی شما می توانید متوجه شوید کدام ایمیل شما دارای بهترین و بیشترین بازخورد بوده است. با استفاده از این ویژگی شما می توایند عملکرد بهینه ای داشته باشید.

نرم افزار Constant Contact

همراهان عزیز در این مقاله ما سعی کردیم به تمامی نکاتی که شما در رابطه با استفاده از ابزار Constant Contact نیاز دارید اشاره کنیم. در نهایت اگر بخواهیم خلاصه ای از این نرم افزار در اختیارتان قرار دهیم باید بگوییم :

  • طول دوره آزمایشی رایگان و تخفیف برای دوره های معین.
  • ایجاد لیست آسان ایمیل های جدید با فرمت های مختلف.
  • مجموعه ای از قالب های ایمیل جذاب و پاسخگو.
  • ایجاد ایمیل هایی با ساختار جدید.
  • نرخ تحویل بالا (۹۸٪).
  • ارائه گزارش از نحوه عملکرد.

مخطابان گرامی اگر باز هم در رابطه با نرم افزار Constant Contact به عنوان ییکی از ابزار ایمیل مارکتینگ سوالی دارید می توانید از طریق قسمت نظرات با ما در ارتباط باشید.