استفاده از شبکه های اجتماعی روز به  روز در حال افزایش است چرا که روزانه تعداد افرادی که تمایل دارند فعالیت های معمول خود را با تلفن های همراه خود انجام دهند افزایش می یابد. جالب است بدانید که تا سال 2017، 71 درصد از افراد که به اینترنت دسترسی دارند، مخاطب شبکه های اجتماعی نیز هستند و همچنین پیش بینی می شود که تا سال 2021 تعداد این افراد به 3.02 میلیارد نفر در سطح جهان برسد. در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین شبکه های اجتماعی و تاثیر آن ها در رشد کسب و کار شما بپردازیم. همراه ما باشید.

با توجه به گستردگی مبحث اینترنت و تاثیر آن در انجام امور و روند عادی زندگی، کسب و کارهای مختلف برای این که بتوانند در همه زمان ها موفق باشند باید بتوانند از این ابزار به درستی برای کسب و کار خود استفاده کنند. با استفاده از بهترین شبکه های اجتماعی شما می توانید تصویر درست و خوبی از خود برای مخاطبانتان ایجاد کنید. بنابراین تنها نیاز است که در یک زمان درست، یک جامعه مخاطب درستی را هدف بگیرید.

در زمینه ابزار بهترین شبکه های اجتماعی، پلت فرم های مختلفی وجود دارد که هر کدام زمینه کاری مختلف با ویژگی های متفاوتی دارند. در این پست ما به معرفی 6 تا از بهترین شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار ها می پردازیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار

بهترین شبکه های اجتماعی :

LinkedIn (لینکداین) :

LinkedIn یکی از بهترین شبکه های اجتماعی است که این روز توجه بسیاری از صنعت گران و افراد را به خود جلب کرده است. با استفاده از این پلت فرم شما می توانید حرفه ای به نظر آیید و با سایر افراد حرفه ای که در زمینه هایی مشابه با شما در حال فعالیت هستند آشنا  شده و به رشد یکدیگر کمک کنید. بر اساس آمارس که اعلام شده است بیش از 95 درصد از کمپانی ها لینکداین در حال فعالیت هستند و تا سال 2017 این شبکه اجتماعی دارای 500 میلیون نفر عضو بوده است. بنابراین با وجود این میزان مخاطب شما می توانید به رشد کسب و کار خود کمک بزرگی کرده باشید.

مزایای استفاده از شبکه اجتماعی لینکداین در توسعه کسب و کار :

  • معرفی جدیدترین محصولات :

جالب است بدانید که بیش از 90 درصد از کمپانی ها برای معرفی محصولات جدید خود از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. پس اگر که بیشتر مخاطبان شما در این شبکه اجتماعی در حال فعالیت هستند، شم.ا به راحتی می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید. تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که به طور مداوم توسط پست های تاثیر گذار خود با آنها در ارتباط باشید.

  • تقویت ارتباطات :

همان طور که گفته شد در شبکه اجتماعی LinkedIn بسیاری از افراد متخصص وجود دارند که شما می توایند به راحتی با آن ها ارتباط برقرار کرده و از نظر و تخصص آن ها در توسعه کسب و کار خود استفاده نمایید. همچنین از طریق این شبکه می توانید از نظر کاربران و مخاطبان خود آگاه شده و تغییرات مورد نیاز را در برنامه عملکردی خود ایجاد نمایید.

  • توسعه و گسترش افق دید شما :

زمانی که شما در شبکه اجتماعی لینکداین با متخصصان هم حوزه خود در ارتباط باشید به راحتی می توانید از نظرات و روند پیشرفت کلی تکنولوژی مربوط به کسب و کار شما آگاه شوید و از آن ها برای توسعه کمپانی خود استفاده کنید.

  • تصمیم گیری راحت :

زمانی که شما با افراد مختلفی در ارتباط هستید می توانید از نظرات متفاوت نیز آگاه شوید و همین مسئله تصمیم گیری را برای شما راحت تر می سازد.

Twitter (توییتر) :

ماهانه شبکه اجتماعی Twitter دارای 300 میلیون کاربر فعال است. اگر می خواهید سریع متوجه شوید که در دنیا چه اتفاقی در حال وقوع است حتما از شبکه اجتماعی توییتر استفاده کنید. همین مسئله باعث شده است که بسیاری از صاحبان کمپانی ها با استفاده از گزینه هشتگ، آگاهی افراد را نسبت به خود و محصولاتشان افزایش دهند. پس با استفاده از شبکه اجتماعی Twitter شانس شما برای دیده شدن بیشتر می شود.

مزایای استفاده از شبکه اجتماعی توییتر در توسعه کسب و کار :

  • جلب توجه :

استفاده از شبکه اجتماعی Twitter می تواند نقطه شروع شما برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان باشد. فقط باید توجه کنید که با افراد مورد هدف خود ارتباط برقرار کنید تا بتوانید توجه آن ها را به سمت کمپانی خود جلب نمایید.

  • برندسازی :

برای ارسال پست در توییتر با محدودیت تعداد کاراکتر رو به رو هستید ولی می توانید از انواع عکس و ویدئو استفاده نمایید. قرار دادن برند شما در محتوا موجب به یاد ماندن کسب و کار شما و به نوعی برند سازی می شود.

  • برقراری ارتباط با مخاطبان :

این کار شاید برای بسیاری از افراد خسته کننده به نظر برسد ولی برای موفقیت یک کسب و کار بسیار الزامی است. شما از این طریق می توانید اعتماد کار را به خود جلب کنید، آن ها را تشویق کنید که از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. به عنوان مثال با برگزاری یک نظرسنجی در شبکه اجتماعی Twitter می توانید از نظرات مختلف در رابطه با کیفیت انجام کار خود آگاه شوید.

بیشتر بخوانید :

بهترین شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار

Facebook (فیسبوک) :

از زمانی که شبکه اجتماعی Facebook شروع به فعالیت کرده است تغییرات زیادی در نحوه عملکرد آن ایجاد شده است تا بتواند کاربری راحتی برای مخاطبان و کمپانی ها ایجاد نماید. تا سال 2017، شبکه اجتماعی فیسبوک دارای 2 بیلیون مخاطب بوده است و اصلا جای تعجب ندارد اگر بسیاری از صاحبان کسب و کار از این شبکه اجتماعی برای معرفی خود استفاده کنند. بر اساس آمار، 42 درصد از صاحبان کمپانی عقیده دارند استفاده از شبکه اجتماعی Facebook در موفقیت آن ها نقش اساسی داشته است.

مزایای استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک در توسعه کسب و کار :

  • کم هزینه بودن :

برای تبلیغ خود در شبکه اجتماعی Facebook نیازی نیست که شما هزینه ای پرداخت کنید. تنها نیاز است که یک صفحه کاربری ایجاد کرده و محتوای خود را در آن قرار دهید. پس در این شبکه نیاز به خریداری طرح خاص بیزینسی نیست.

  • ارائه خدمات بهتر :

اگر شما در شبکه اجتماعی فیسبوک حضور داشته باشید، کاربر و مخاطب شما به راحتی می تواند با شما در ارتباط باشد و این مسئله به عنوان یک خدمت برای مشتری در نظر گرفته شده و در رشد شما بسیار موثر خواهد بود.

  • افزایش ترافیک وب سایت :

هنگامی که شما محتوای خود را در شبکه اجتماعی Facebook قرار می دهید این اجازه به شما داده می شود که آدرس سایت را نیز قرار دهید. به این ترتیب کاربر تنها با زدن یک کلیک به سایت شما هدایت می شود.

  • ایجاد ارتباط پایدار با مشتری :

شما می توانید در صفحه شخصی خود اطلاعات تماس خود را قرار دهید که تا جای که امکان دارد با مشتری و مخاطب خود در ارتباط باشید. بنابراین با گذر زمان رابطه ای پایدار با مشتری خود ایجاد کرده اید.

Instagram (اینستاگرام) :

Instagram زمانی که فعالیت خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی را آغاز کرد تنها برای به اشتراک گذاشتن عکس های دوستانه و خانوادگی استفاده می شد ولی بعد به سرعت به ابزاری برای توسعه کسب و کار تبدیل شد. تا سال 2017 این شبکه اجتماعی دارای 800 میلیون کاربر فعال ماهانه است. بر اساس آمار موجود 48 درصد از برندهای معروف از شبکه اجتماعی اینستاگرام برای معرفی خود استفاده می کنند. با استفاده از امکاناتی مانند تگ (برچسب زدن)، هشتگ، اعلام موقعیت مکانی، پخش زنده (live) ، شما به عنوان یک کمپانی می توانید خیلی راحت تصویری از شرایط کاری خود را به مخاطب نشان دهید و اعتماد آن را جلب کنید.

مزایای استفاده از شبکه اجتماعی اینستاگرام در توسعه کسب و کار :

  • تولید محتوا توسط کاربر :

تصور کنید شما خدمت و یا محصولی را ارئه کرده اید و مشتری از کیفیت آن راضی بوده است. اگر این کاربر از محصول شما تصویری در شبکه اجتماعی Instagram با دوستانش به اشتراک بگذارد موجب معرفی شما می شود. از طرفی شما نیز می توانید با به اشتراک گذاری این تصویر در صفحه خود اعتماد سایر کاربران را به خدمات خود جلب نمایید.

  • اشتراک پشت صحنه ای از کار خود :

چیزی که برای دنبال کنندگان شما در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار اهمیت دارد این است که با فضای کاری شما آشنا شوند. بنابراین شما می توانید تصاویری از کمپانی خود و نحوه انجام امور در آن را به مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

  • استفاده از هشتگ برای افزایش تعامل

با استفاده از این امکان شما می توانید کاربران را با نام و برند خود آشنا کنید و تعامل بیشتری با مخاطبان حدف خود داشته باشید.

بهترین شبکه های اجتماعی برای رشد کسب و کار

بیشتر بخوانید : 

Google Plus (گوگل پلاس) :

شبکه اجتماعی Google Plus هنوز آن چنان که باید توجه کمپانی ها را به خود جلب نکرده است به طوری که تنها 28 درصد از کمپانی ها از این شبکه اجتماعی برای معرفی تجارت خود استفاده می کنند. شبکه اجتماعی گوگل پلاس دارای 400 میلیون کاربر فعال ماهانه است. زمانی که شما برای کسب و کار خود یک سایت ایجاد می کنید، سئو و بهینه سازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. با استفاده از شبکه اجتماعی Google Plus شما می توانید به بهبود سئو خود کمک کنید چرا که در سرچ گوگل بسیار موثر است.

مزایای استفاده از شبکه اجتماعی گوگل پلاس در توسعه کسب و کار :

  • ایجاد و افزایش ارتباطات :

اگر شما می خواهید متوجه شوید کسب و کارتان تا چد حد رو به رشد است باید میزان مخاطبات خود را بررسی نمایید. شبکه اجتماعی Google Plus دارای امکانات مختلفی است مانند : Google Plus Circles، Google Hangouts، Google Plus Communities که برای توسعه کسب و کار شما بسیار سودمند هستند. با استفاده از Google Plus Circles  شما به راحتی می توانید مطالب را به اشتراک بگذارید و یا جستجو کنید. Google Hangouts این امکان را به شما می دهد تا همزمان به صورت آنلاین با 10 نفر صحبت کنید. بنابراین می توانید از این گزینه برای برگزاری سمنیار، وبینار استفاده کنید. همچنین با استفاده از Google Plus Communities  می توانید در گروه های مختلف عضو شده و نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

  • بهبود وضعیت سئو :

اگر شما برای توعه کسب و کار خود از ابزار شبکه اجتماعی استفاده کنید، گوگل برای شما ارزش ویژه ای قائل می شود اما در رابطه با گوگل پلاس کمی حساس تر بوده و ارزش بیشتری قائل می شود. شما باید توجه داشته باشید که هنگام اشتراک گذاری انواع محتوا از کلمات کلیدی مناسبی استفاده کنید تا در سرچ گوگل به کاربر پیشنهاد داده شوید.

نتیجه گیری نهایی :

برای توسعه کسب و کار خود هیچ چیز مهم تر از آن نیست که بتوانید اعتماد مشتری و کاربر خود را به خود جلب کنید. بهترین شبکه های اجتماعی که در این مقاله به شما معرفی شدند این امکان را در اختیار شما قرار می دهند تا این کار را به درستی انجام دهید. البته برای دریافت نتیجه مناسب از هر چیزی بهتر است که آن را به کاردان بسپارید. بنابراین اگر شما با خواندن این پست قانع شده اید که استفاده از بهترین شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کار شما ضروری هستند می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با ما متخصصان مکعب که در زمینه تولید محتوا فعالیت دارند در ارتباط باشید.