این روزها برای اینکه بتوان در زمینه کسب و کار رشد قابل توجه و رو به پیشرفتی داشت باید از اینترنت و مزایای آن به درستی در تجارت خود استفاده کنید. یکی از کارهایی که می توانید انجام دهید استفاده از تکنیک های اتوماسیون بازاریابی است. استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ می تواند گامی رو به جلو برای بهر شدن برندینگ و ارتباط شما با مشتری باشد.

استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از روش های بازاریابی آنلاین از گذشته تا کنون مورد توجه کمپانی های کوچگ و بزرگ بوده است. با توجه به این که رقابت هر روز در حال افزایش است شما باید از استفاده از ابتکار را در تعیین استراتژی ایمیل مارکتینگ خود مد نظر داشته باشید. در ادامه ما ۷ مورد از مهم ترین نکات در مورد استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ به شما آموزش می دهیم تا با استفاده از آنها آینده روشنی برای شرکت خود رقم بزنید.

۶ مورد از مهم ترین نکات در مورد استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ :

مدیریت و رهبری کاربران برای تبدیل شدن به مشتری :

۶۴ درصد از افراد ترجیح می دهند ایمیل را دریاف کنند که اطلاعات کاملی در مورد خدمات و محصولات کمپاین در اختیارشان قرار دهد. از طرف دیگر بسیار اهمیت دارد که این اطلاعات صادقانه بیان شوند چرا که اگر شما همه چیز را بزرگتر از آنچه که هست جلوه دهید، اعتماد کاربر را برای همیشه از دست می دهید. بنابراین نیاز است که ابتدا یک ایمیل نمونه ایجاد کنید که بتوانید با استفاده از آن کاربر را به مشتری تبدیل نمایید. اینکه شما بتوانید مدیریت این کار را به عهده بگیرید از طریق روش های معمولیو دستی امکان پذیر است. اما قطعا می دانید که برای کنترل استراتژی های دیجیتال مارکتینگ به وقت و هزینه و دقت زیادی احتیاج است. پس بهتر است که شما با استفاده از اتوماسیون مدیریت کاربری این کار را به صورت بهینه تری انجام دهید. شما با استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ می توایند متوجه شوید با استفاده از چه ساختار ایمیلی می توانید کاربر را قانع کنید که به مشتری وفادار شما تبدیل شود.

استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ

مدیریت توالی ارسال ایمیل :

برای برقراری ارتباط با مشتری های مختلف شما نمی توانید از یک استراتژی کلی استفاده کنید. به عنوان مثال محتوای ایمیلی که برای یک کاربر ارسال می کنید نباید شبیه به کاربر دیگر باشد. تصور کنید این که را بخواهید با استفاده از روش های دستی انجام دهید! بهتر است اصلا تصور نکنید چرا که شبیه به یک کابوس است. چرا که شما باید تعداد زیادی کارمند استخدام کنید تا با استفاده از آنها به اطلاعات مکانی، زمانی برای هر مشتری دست پیدا کنید تا متوجه شوید سبک ایمیل باید چگونه باشد.  شما می توانید با استفاده از تعریف گردش کار و و یا مدیریت Workflow هنگام استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ به راحتی این موضوع را مدیریت کنید. از طرف دیگر شرکت شما همواره در حال انجام کارهای جدید است و مشتری باید از این تغییرات مثبت آگاه شود. با برقراری یک رابطه همیشگی از طریق سیستم اتوماسیون بازاریابی می توانید ارسال ایمیل ها را برنامه ریزی کنید. انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ بسیاری از شرکت ها از تکنیک سفارشی سازی کردن در تبلیغات آنلاین خود استفاده کنند.

استفاده از قالب های موثر :

هنگام استفاده از روش های بازاریابی دیجیتالی شما به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط نیستید. پس خیلی اهمیت دارد که بتوانید با ساختار محتوایی که در اختیارش قرار می دهید او را متوجه کنید که شما به کار و مشتری خود اهمیت می دهید. با ساتفاده از تمپلیت های سفارشی سازی شده شما می توانید این کار را انجام دهید. پس بهتر است ایمیل خود را خارج از ساختار معمولی سیاه و سفید ارسال کنید تا همواره در خاطر کاربر باقی بماند. بهتر است از ساختایر استفاده کنید که هماهنگی با برند شما داشته باشد. با این کار شما دقت در کارتان را به مشتری نشان داده اید. امکان سفارشی سازی چیزی است که از طریق استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ ایجاد می شود. بر اساس آمار ۶۱ درصد از افراد دریافت ایمیل های تبلیغاتی با ظاهری ویژه را می پسندند.

گستردگی لیست اطلاعاتی :

شما در پایگاه داده های خود اطلاعات زیادی از کاربران خود دارید. هر کدام از این افراد نسبت به یکی از محصولات شما ممکن است علاقه مند باشد. پس بهتر است هنگام ارسال ایمیل محصولات مرنبط با علاقه افراد را به آنها معرفی کنید نه تمام چیزهایی که ممکن است اصلا به کار فرد نیاید! انجام این کار به طور دستی تقریبا غیر ممکن است اما شما می توانید با استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ، دسته بندی مخاطبان را انجام دهید. با این کار بازده شما نسبت به روش های ارسال قدیمی ۱۲۲ درصد افزایش پیدا می کند.

استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ

گزینش افراد برای ارسال ایمیل :

بسیاری از افراد ممکن است در لیست شما باشند که اصلا ایمیل را باز نکرده و یا باز می کنند و به سایت شما نمی آیند. شما بهتر است با استفاده از اطلاعاتی که نرم افزار اتوماسیون بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد، کاربرانی را شناسایی کنید که با استفاده از گزینه های call to action به سایت شما می آیند. در این صورت شما می توانید سرمایه گذاری بهتری روی این دسته از افراد داشته باشید. در این حالت میزان کلیک شما به میزان ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می کند.

تجزیه و تحلیل نتایج :

تصور کنید شما یک ایمیل را سفارش سازی می کنید. از یک گرافیک خوب برای طراحی آن استفاده می کنید و به بهترین شکل برای کاربر خود ارسال می کنید. اما آیا خبر دارید که برای ایمیل چه اتفاقی افتاده است؟ به عنوان صاحب یک کمپانی باید بدانید که بازده استراتژی ایمیل مارکتینگ شما چگونه است. با استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتنگ شما می توانید اطلاعات دقیقی از میزان باز شدن ایمیل های خود، هدایت کاربر از ایمیل به سایت، خرید از طریق ایمیل و … بدست آورید. شما می توانید معیار های مختلفی تعریف کنید تا داده های مربوط به آن را دریافت کنید.

 

این مقاله در مورد استفاده از اتوماسیون بازاریابی در ایمیل مارکتینگ ادامه دارد…