اتوماسیون بازاریابی یک مفهوم جدید بریا استفاده از ابزار دیجیتال مارکتینگ، مانند ایمیل مارکتینگ است. در این مقاله می توانید با مقدمه ای از این مفهوم آشنا شوید …

اتوماسیون بازاریابی یعنی چی؟

اتوماسیون بازاریابی فناوری است که با استفاده از آن می توانید به فرآیند بازاریابی، کمیپن های تبلیغاتی مختلف از طریق روش های مختلف به صورت خودکار بپردازید. با اتوماسیون بازاریابی، کسب و کار ها می توانند به طور مستقیم، با مشتریان از طریق روش های مختلف مانند وب، شبکه های اجتماعی، ایمیل و … در ارتباط باشند. شما می توانید پیام های مورد نظر خود را به صورت اتوماتیک از طریق دستوراتی که گردش کار و یا Workflow نامیده می شوند، ارسال کنید. برای تعریف Workflowشما می توانید یا از تمپلیت های آماده استفاده کنید و یا خودتان برنامه ریزی را انجام دهید. زمانی که شما از این مفهوم در تولید و فروش حود استفاده می کنید در واقع احتمال خطای انسانی را کاهش داده و عملکرد بهتری از خود نشان می دهید.

اتوماسیون بازاریابی چگونه کار می کند؟

به طور ساده اگر بخواهیم اتوماسیون بازاریابی را توضیح دهیم، باید بگوییم به مجموعه ابزاری که شما برای ساده سازی روش انجام امور معمول کسب و کار استفاده می کند، اتوماسیون بازاریابی گفته می شود. با استفاده از این ابزار شما می توانید برنامه های دیجیتال مارکتینگ خود را دیگر بدون نیاز به کنترل مستقیم و تنها با اتوماسیون سازی کمپین ها، ارسال ایمیل و پیام ها و … پیاده سازی کنید. ا استفاده از این ابزار شما می توانید مخاطبان خود را بهتر شناسایی کنید، محتوای مورد نظر را بهتر طراحی کنید و به طور اتوماتیک رفتاری داشته باشید که با نیازهای مشتری هم راستا است. به محض اینکه شما استراتژی خود را پیاده سازی کردید با استفاده از ابزار آنالیزی که در دست دارید می توانید، نتیجه کار خود را بررسی کنید و موارد مورد نیاز در گام های برنامه ریزی خود را اصلاح نمایید.

اتوماسیون بازاریابی

چگونه از اتوماسیون بازاریابی استفاده کنیم؟

ابتدا شما باید داده هایی از کاربران خود از طریق روش های مختلف مانند ایمیل، بازدید وب سایت، میزان مصرف برنامه تلفن همراه، شبکه های اجتماعی و … بدست آورید. با استفاده از این داده ها شما می توانید یک دید 360 درجه ای و یا به معنای دیگر کامل روی کاربران خود داشته باشید. بعد از آن اتوماسیون بازاریابی تمام کار ها را انجام می دهد. مخطابان هدف را در دسته های مختلف قرار می دهد و برای هر کدام یک فرآیند تبدیل کاربر به مشتری بالفعل برنامه ریزی می کند. با استفاده از این ابزار شما می توانید به طور ویژه و بر اساس رفتار کاربر خود با مخاطبتان در ارتباط باشید. به عنوان مثال ایجاد پیام های منحصر به فرد تنها برای یک شخص که به عنوان مثال بر اساس بررسی هایی که انجام شده است، بهتر به صورت ایمیل برای او ارسال شود.

اتوماسیون بازاریابی چگونه کسب و کار شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

اگر به دنال یک جواب کلی برای این وسال هستید باید بدانید که شما با استفاده از این مفهوم می توانید به تعداد مشتریان خود اضافه کنید. در یان بخش مهم ترین نکاتی مطرح می شود که شما می توانید از طریق بازاریابی اتوماسیون به افزایش درآمد و سود از طریق افزایش مشتری بالفعل برسید.

  • زمانی که قصد دارید از اتوماسیون بازاریابی در کسب و کار خود استفاده کنید باید یک بار دیگر هدف ها و استراتژی هایتان را بازنگری کنید و سپس اتوماسیون بازاریابی را با استراتژی های خود به گونه ای ادغام کنید که بتوانید بهترین پاسخ را به نیاز کاربران خود بدهید. البته توجه داشته باشید این استراتژی های جدید دیگر نباید در طول زمان تغییر اساسی داشته باشند چرا که پایه اصلی و اولیه برای راه اندازی اتوماسیون بازاریابی است.
  • هنگام استفاده از ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، روی محتوای ایمیل خود خیلی دقیق باشید و سعی کنید همه چیز را به صورت کلی بیان نکنید. همچنین دقت داشته باشید که اگر ایمیل شما در قالب اسپم به کاربر ارسال شود، معمولا به طور مستقیم حذف می شود! سعی کنید از ابزار زیر استفاده کنید تا از پس مدیریت ایمیل مار کتینگ خود به خوبی برآیید :

معرفی بهترین ابزار ایمیل مارکتینگ :

اتوماسیون بازاریابی

به عنوان مثال تصور کنید شما یک کمپانی هستید که محصولات خود را اینترنتی می فروشید. فرض کنید کاربری به سایت شما سر زده و برخی از محوصلات شما را خریداری می کند. در این حالت فرصتی که اتوماسیون بازاریابی در اختیار شما قرار می دهد این است که ایمیلی با محتوای علاقه مندی های شما چیست، به کاربر ارسال کنید و در نتیجه با احترام به سلیقه او بار دیگر برای خرید از سایت تشویقش کنید.

  • تولید محتوا بدون شک یکی از مهمترین ابزارها برای توسعه تجارت شما در فضای اینترنت است. اما اگر از اتوماسیون بازاریابی در این زمینه ساتفاده کنید شما می توانید محتوای اختصاصی هر کاربر را در اختیارش قرار دهید. به این ترتیب شما توانسته اید تاثیری مثبت روی وفاداری و ارتباط با مشتری خود داشته باشید و در نتیجه او را در ارتباط با کسب و کار خود نگهدارید.

همراهان عزیز همان طور که متوجه شدید، اتوماسیون بازاریابی به ما این امکان را می دهد تا بر اساس پروفایل هر کاربر ارتباط ویژه ای با او برقرار کنید تا میزان تاثیر گذاری روی مشتریان خود را افزایش دهید. مقالات ما در مورد اتوماسیون بازاریابی همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید …