در این مقاله می خواهیم نگاهی عمیق و دقیق به یکی از ابزار ایمیل مارکتینگ به نام Aweber داشته باشیم. ایمیل مارکتنیگ یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتنیگ است که از گذشته تا کنون مورد استفاده بسیاری از کمپانی ها قرار گرفته است و در بیشتر موارد نیز بازده خوبی داشته است. در این مقاله همراه ما باشید تا همه چیز را در رابطه با ابزار Aweber بدانید.

ویژگی های کلیدی ابزار Aweber عبارتند از :

  • وارد کردن لیست جدیدی از ایمیل
  • دارا بدن طیف گسترده ای از ساختار های ایمیل
  • ارسال پاسخ خودکار
  • ارسال گزارش
  • پشتیبانی از تماس و چت زنده
  • قابلیت ادغام با سایر نرم افزارها

طرح های مختلف ابزار Aweber چگونه است؟

طرح ها بر اساس تعداد ایمیلی که شما ارسال می کنید در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند. بنابراین عبارتند از :

ارسال ایمیل تا ۵۰۰ نفر : ماهیانه ۱۹ دلار

ارسال ایمیل از ۵۰۱ الی ۲۵۰۰ نفر : ماهیانه ۲۹ دلار

ارسال ایمیل از ۲۵۰۱ الی ۵۰۰۰ نفر : ماهیانه ۴۹ دلار

ارسال ایمیل از ۵۰۰۱ الی ۱۰۰۰۰ نفر : ماهیانه ۶۹ دلار

ارسال ایمیل از ۱۰۰۰۱ الی ۲۵۰۰۰ نفر : ماهیانه ۱۴۹ دلار

ارسال ایمیل به بیش از ۲۵۰۰۰ : باید با کمپانی تماس بگیرید!

ابزار Aweber

این کمپانی تحت شرایط خاصی نیز به کاربران خود تخفیف می دهد به عنوان مثال تخفیف داشنجویی، مراکز خاص و … و در صورتی که شما هزینه را ۳ ماهه پرداخت کنید می توانید ۱۴ درصد تخفیف، در صورتی که ۱ ساله پرداخت کنید ۱۴٫۹ درصد تخفیف دریافت کنید. اما جالب ترین کته که در رابطه با این ابزار ایمیل مارکتینگ وجود دارد این است که، بر خلاف سایر رقبای خود، تمام ویژگی های این ابزار در حالت های مختلف برای کاربر باز است. پس فرقی ندارد که شما چه طرحی را خریداری می کنید، می توانید از تمام گزینه های ابزار استفاده نمایید.

قیمت ابزار Aweber نسبت به سایر رقبا چگونه است؟

ابزار دیگری در رابطه با یامیل مارکتنیگ وجود دارد که در این قسمت ما مقایسه ای از قیمت های آن در اختیار شما قرار می دهیم :

۱-    ارزان تر نسبت به Campaign Monitor

۲-    بسیار ارزان تر از iContact

۳-    تقریبا هم قیمت با Mailchimp

۴-    گرانتر از Getresponse

۵-    بسیار گران تر از Mad Mimi (توجه داشته باشید که ابزار Mad Mimi ویژگی های بسیار پایه ای دارد.)

البته زمانی که شما می خواهید هر کدام از این ابزار ها را انتخاب کنید بهتر است که به تعداد ایمیلی که می خواهید ارسال کنید توجه داشته باشد. به عنوان مثال ابزار Aweber برای ارسال ایمیل به ۱۰۰۰ نفر ماهیانه ۲۹ دلار دریافت می کند. سایر ابزار ها :

–         ابزار Mad Mimi ماهیانه ۱۲ دلار

–         ابزار Mailchimp ماهیانه ۱۵ دلار

–         ابزار Getresponse ماهیانه ۱۵ دلار

–         ابزار Campaign Monitor ماهیانه ۲۹ دلار

–         ابزار iContact ماهیانه ۳۲ دلار

ابزار Aweber

به عنوان مثال دیگر اگر می خواهید بیش از ۱۰۰۰۰ ایمیل ارسال کنید، با ابزار Aweber باید ماهیانه ۶۹ دلار پرداخت کنید. سایر ابزار ها :

–         ابزار Mad Mimi ماهیانه ۴۲ دلار

–         ابزار Mailchimp ماهیانه ۷۵ دلار

–         ابزار Getresponse ماهیانه ۶۵ دلار

–         ابزار Campaign Monitor ماهیانه ۱۴۹ دلار

–         ابزار iContact ماهیانه ۷۹ دلار

پس با توجه به این دو مثال می توان متوجه شد که ابزار Aweber گاهی گران تر و گاهی ارزان تر از رقبای خود است و این مسئله بستگی به طرح انتخابی شما دارد. اما می توان به طور کلی گفت که از لحاظ قیمتی نسبت به رقبای خود متوسط است!

وارد کردن داده ها به ابزار Aweber چگونه است؟

شما می توانید آدرس ایمیل و سایر داده ها را به روش های مختلفی به نرم افزار Aweber وارد کنید. داده ها با فرمت های زیر قابل قبول هستند :

–         XLS

–         XLSX

–         TSV

–         CSV

–         TXT

علاوه بر فرمت های بالا می توانید به صورت دستی نیز افراد را وارد کرده و برچسب گذاری کنید. تمام به روز رسانی هایی که شما انجام می دهید شامل گزینه ارسال پاسخ خودکار می شوند. نکته ای که وجود دراد این سات که اگر شما تعداد زیادی از افراد را وارد لیست می کنید باید به این سوال پاسخ دهید که این داده ها را از کجا بدست آورده اید تا از وارد پوش اسپم نشوید.

ساختار های مختلف ابزار Aweber چگونه اند؟

این ابزار بیش از ۷۰۰ طرح مختلف در اختیار شما قرار می دهد که شما می توانید متناسب با نوع ایمیل خود یکی را انتخاب کنید. البته نمی توان گفت تمامی طرح ها عالی هستند چرا که تعداد بسیاری از آن ها بسیار قدیمی اند. با این حال شما با انتخاب های مختلفی رو به رو هستید علاوه بر این که با استفاده از برنامه نویسی می توانید طرح سفارشی خود را ایجاد کنید.

ابزار Aweber

ارسال ایمیل خودکار یعنی چی؟

این گونه ایمیل ها بر اساس رفتار کاربر به صورت خودکار ارسال می شوند. به عنوان ثما شما می توانید با ابزار Aweber تعیین کنید، بعد از ثبت نام فرد در سایت شما، ایمیل خوش آمد گویی ارسال شود. این قابلیت دارای ویژگی زمان بندی است.

اتوماسیون بازاریابی و ابزار Aweber :

اتوماسیون بازاریابی مفهوم تقریبا جدیدی است که به سرعت در مبحث ایمیل مارکتینگ با اهمیت شده است. برخی از ابزار ایمیل مارکتنیگ این ویژگی را در خود لحاظ کرده اند مانند ابزار Aweber . با استفاده از این ویژگی ایمیل ها بر اساس طرحی که شما تعیین کرده اید ارسال می شوند. به عنوان مثال باز کردن ایمیل، کیلیک روی لینک های مورد نظر، خرید و … .

 

همراهان عزیز امیدواریم اطلاعات در این مقاله در رابطه با ابزار Aweber به اندازه کافی راهنمای شما برای انتخاب ابزار دیجیتال مارکتینگ بوده باشد. اگر از این ابزار برای دیجیتال مارکتینگ خود استفاده کرده اید، دربخش نظرات تجربه خود را با ما در میان بگذارید.