در طول دو سال صنعت اتوماسیون بازاریابی از 500 میلیون دلار به 1.2 بیلیون دلار رشد کرد. بنابراین خیلی دور از انتظار نیست که بسیاری از افراد سعی دارند تا از این مفهوم در تعیین استراتژی های کسب و کار خود استفاده کنند. پس می توان نتیجه گرفت رقابت در بین ابزار اتوماسیون بازارایابی بسیار بالا است. با این وجود در این مقاله من تنها به مهمترین آنها اشاره می کنم که دارای بهترین خدمات نسبت به سایر سرویس ها هستند.

بهترین ابزار اتوماسیون بازاریابی :

  • ActiveCampaign
  • Infusionsoft
  • Ontraport
  • Marketo
  • Hubspot
  • Eloqua
  • Pardot

لازم به ذکر است که دو مورد آخر از لیست بالا برای کمپانی های بزرگ کارآمد است.

نظر شخصی :

بر اساس تجربه ای که ما داریم ActiveCampaign به عنوان یک ابزار اتوماسیون بازاریابی برای بسیاری از کسب و کارها مفید است. چرا که بر خلاف سایر ابزارها هم دارای قیمت بهتری است و هم این که رنج وسیعی از خدمات ویژگی های متنوع را در اختیار افراد قرار می دهد.

ابزار اتوماسیون بازاریابی

چه ویژگی هایی را باید هنگام انتخاب ابزار اتوماسیون بازاریابی در نظر گرفت؟

قبل از اینکه ما مزایا و معایب این ابزار را به همراه مقایسه قیمت آنها در اختیار شما قرار دهیم، بهتر است که اول به این سوال پاسخ دهید که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید؟ متاسفانه ما افراد زیادی را می شناسیم که برای یکی از این ابزارها اقدام کرده اند و بعد از 1 ماه متوجه شده اند که این ابزار انتخاب درستی برای پاسخگویی به نیاز آن ها نبوده است. در بسیاری از موارد افراد باید هزینه زیادی به خاطر این انتخاب نادرست پرداخت کنند. پس به نظر من قبل از گرفتن تصمیم نهایی به نکات زیر توجه داشته باشید :

قیمت ابزار :

قیمت ابزار یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. بسیاری از کمپانی هایی که در ارائه ابزار اتوماسیون بازاریابی فعالیت دارند، برای پیشنهاد های خود قیمت های متغیری در نظر می گیرند. اضافه کردن هر ویژگی موجب افزایش قیمت ابزار می شود و ممکن است همین مسئله باعث شود در انتها شما هزینه چیزی را بپردازید که چندان هم لازم نبوده است. هنگام انتخاب ابزار یک دید کلی نسبت به نیازهای خود در طول 3 الی 5 سال داشته باشید.

کاربری :

استفاده از تکنیک های اتوماسیون بازاریابی به اندازه کافی پیچیده است. پس کاربری ابزار اتوماسیون بازاریابی دارای اهمیت است چرا که تیم شما باید به راحتی با استفاده از آن استراتژی های مورد نظر شما را پیاده سازی کنند. هرچقدر که شما ابزار پیچیده تری را انتخاب کنید، باید هزینه بیشتری برای یادگیری آن پرداخت کنید. این هزینه می تواند هم زمانی باشد و هم مالی! علاوه بر این توجه داشته باشید که این ابزار باید با بسیاری از CRM ها و اپلیکیشن ها سازگاری داشته باشند. بسیاری از کمپانی ها CRM اختصاصی خود را تولید می کنند تا شما مجبور باشید از این دو با هم از یک کمپانی استفاده کنید.

پشتیبانی از ایمیل رسانی :

بسیاری از این ابزار، قابلیتِ ارسال ایمیل و انجام ایمیل مارکتنیگ را دارند. با این وجود برخی از آنها در این مورد قوی تر عمل می کنند. البته اگر شما در مرود ابزار ایمیل مارکتینگ سوالی دارید می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

ابزار اتوماسیون بازاریابی

تولید محتوای مختلف :

همان طور که می دانید تولید محتوا تنها به نوشتن مقاله محدود نمی شود. شما می توانید محتواهایی از قبیل لندینگ پیج، وبینار و … را با این ابزار درست کنید و در اختیار کاربران خود قرار دهید. اغلب ابزارهای اتوماسیون بازاریابی این ویژگی را دارا هستند ولی برخی از آنها انجام این کار را برای شما ساده تر می کنند.

پشتیبانی از تجارت الکترونیکی :

آیا شما در زمینه تولید محصولات مختلف کار می کنید؟ می توانید با ابزار اتوماسیون بازاریابی مانند Infusionsoft و Ontraport این کار را راحت تر انجام دهید. به عنوان مثال ایجاد کدهای تخفیف و … .

پشتیبانی از شبکه های اجتماعی :

برخی از این ابزارها به شما این امکان را می دهند تا با شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر در ارتباط باشید و مدیریت کمپین تبلیغاتی خود را از طریق این ساختار به صورت موثرتری انجام دهید. این ویژگی می تواند کارآمد باشد اما نه برای همه کسب و کارها. پس اول ببینید که شما نیازی به آن دارید یا نه بعد انتخاب کنید. اگر از شبکه های اجتماعی و تاثیر آنها در دیجیتال مارکتینگ و برندینگ خود اطلاعی ندارید، خواندن مقالات زیر را از دست ندهید :

معرفی مزایا و معایب انواع ابزار اتوماسیون بازاریابی :

در این قسمت من به معرفی برخی از مهمترین نکات در مورد این ابزارهای مختلف می پردازیم تا بتوانید به راحتی انتخاب کنید.

ابزار ActiveCampaign :

امتیاز : 5 از 5 

ابزار اتوماسیون بازاریابی

مقرون به صرفه :

قیمت طرح های مختلف ابزار ActiveCampaign از 9 دلار به ازای هر ماه شروع می شود و با اضافه شدن ویژگی های مورد نظر شما، این نرخ افزایش پیدا می کند. بهترین ویژگی این ابزار این است که هنگام پرداخت نهایی ، هزینه های اضافی برای شما حساب نمی کند! مانند هزینه آموزش ابزار، کارمزد و … . علاوه بر این، این ابزار اولین ابزاری است که در طرح های زیر 100 دلار ماهیانه، امکانات کاربردی زیادی را ارائه می دهد. پس به نظر می رسد بقیه ابزارها برای اینکه بتوانند با این ابزار رقابت کنند باید قیمت های خود را پایین بیاورند.

خلاقیت و به روز رسانی :

3 سال از اولین روزی که این ابزار ارائه شد می گذرد و می توان گفت هر روز بهتر از روز قبل شده است. به عنوان مثال اضافه کردن پلاگین کروم، آنالیز و تست A/B و … از جمله ویژگی هایی است که اخیرا به آن اضافه شده است.

پایداری :

زمانی که ما از افراد مختلف در مورد ابزارهای مختلف نظر سنجی کردیم، متوجه شدیم بزرگترین مشکلی که وجود دارد این است که یا ایمیل ها درست ارسال نمی شوند یا برنامه باگ دارد و هنگ می کند! در حالی که اعتراضات در این زمینه برای ابزار ActiveCampaign بسیار کم است.

کاربری :

این ابزار اتوماسیون بازاربابی از نظر ظاهری بسیار کاربرپسند است و پیچیدگی خاصی ندارد. پس بسیاری از افراد هنگام استفاده از آن نیاز به آموزش ندارند.

پشتیبانی :

به هر حال امکان ایجاد مشکل برای هر ابزاری وجود دارد. در این مرحله است که پشتیبانی با ارائه خدمات درست می تواند موجب رضایت مشتری شود.

مقایسه در مورد سایر ابزار اتوماسیون بازارایابی ادامه دارد …