محتوا، معمولا به کلیه اطلاعاتی اتلاق می شود که، در یک رسانه ی دیجیتال اعم از صفحات وب یا سایر رسانه های دیجیتال قرار می گیرد. این محتوا می تواند شامل : متن، صوت، عکس و یا اطلاعات این چنینی باشد. آنچه در مورد تولید محتوای شبکه های اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، این است که محتوا باید مفید، بکر و منحصر به فرد باشد. همچنین مطالب باید بعد از مدتی به روز رسانی شود تا بازدیدکنندگان از مشاهده رسانه مربوطه نهایت استفاده را ببرند و به قدری مطالب برایشان خوشایند باشد که پس از مدت زمان کوتاهی کاربران برای بازدید مجدد از آن رسانه دیجیتال انگیزه داشته باشند و رغبت نشان دهند. اما برخی از افراد مفهوم تولید محتوا را با کپی برداری اشتباه می کنند، اما توجه داشته باشید که مطالب نباید تکراری انتخاب شود و هر چه محتوا تازه تر و خلاقانه تر باشد، جز محتوهای قوی محسوب می شود.

در این مقاله قصد داریم مطالبی را در خصوص نحوه تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، برای شما عزیزان ارائه دهیم. به کارگیری نکات زیر به شما دوستان کمک خواهد کرد تا در تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی توانا تر از قبل عمل نمائید. در ابتدا لازم است تا شما عزیزان آشنایی مختصری با شبکه های اجتماعی پیدا کنید. پس با ما همراه باشید.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی

شبکه اجتماعی چیست؟

شبکه های اجتماعی عبارتند از نوعی از رسانه های اجتماعی که مانند یک شبکه ای از گره ها و یال ها می باشد که گره ها همان اعضای رسانه و یال ها، ارتباط بین اعضای رسانه می باشد.

به عنوان مثال اعضای یک رسانه اجتماعی می توانند انسان ها باشند و یال ها هم ارتباطی که انسان ها در آن رسانه با هم برقرار می کنند که در این ارتباط محتوای رسانه اجتماعی بین آن ها رد و بدل می شود. در حال حاضر انواع  شبکه های اجتماعی  مانند توئیتر، فیس بوک، اینستاگرام، گوگل پلاس، پینترست، لینکدین، یوتیوب، فیلیکر، اسنپ چت، واتس آپ، … وجود دارد که از طرفداران بسیاری برخوردار هستند.

تولید محتوای شبکه های اجتماعی چگونه است؟

به منظور تولید محتوا برای تلگرام یا به طور کلی تولید محتوا برای هر کدام از شبکه های اجتماعی، باید نکات کلید زیر را مد نظر داشته وبه کار ببریم. این کات را در ادامه برای شما آورده ایم. با ما باشید.

عزیزان چنانچه می خواهید که در تولید محتوای شبکه های اجتماعی قوی عمل کنید و به موفقیت دست پیدا کنید، نیازمند یک اتستراتژی خوب و قوی نیز می باشید.

یک مسئله مهم و کلی که باید همیشه به آن توجه داشته باشید این است که محتوا را باید بر مبنای سلیقه مخاطبان و همچنین میزان تحصیلات و علاقه مندی ها و سایر موارد این چنینیف ایجاد نمائید. چرا که بازدیدکنندگان برای بازدید از رسانه اجتماعی یا سایت شما وقت می گذارد و خوب است که پس از خروج از آن رسانه احساس خوبی داشته باشد و به دانش آن ها افزوده شده باشد، نه اینکه از مراجعه به سایت شما پشیمان شوند و دیگر از آن سایت بازدید نکنند. چنانچه مطالب سایت یا رسانه اجتماعی شما ایده آل باشد، چه بسا افراد مطالب مفید را از رسانه شما در سایر رسانه ها به اشتراک بگذارند و این بسیار عالی است.

این نکته را هم بدانید که عده ای با ایده پردازی های قوی و تولید محتوا های جذاب نیز در شبکه های اجتماعی باعث ایجاد یک کسب و کار جدید شده اند و آن هم این است که به فروش محتوا برای انواع شبکه های اجتماعی می پردازند.

تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی

نکات کلیدی برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی :

  1. سعی کنید هنگام انتخاب مطالب برای رسانه اجتماعی، ابتدا هدف گذاری کنید. مطالب را بی هدف انتخاب نکنید.
  2. سعی کنید هر اندازه که مطالب انتخابی، کوتاه هستند اما، از سرتیترها استفاده نمائید، چرا که سرتیتر ها ، اولین مطالبی هستند که به محض باز شدن صفحه، توجه بازدیدکنندگان را به خود جلب می کند.
  3. مطالبی را انتخاب نمائید که آنقدر بکر و جذاب باشد و در آن ها از ایده پردازی های جالب استفاده شده باشد که، به قدری برای خواننده مطلوب به نظر بیاید که قابلیت به اشتراک گذاری بالایی پیدا کند.
  4. محتواهای بلندی ایجاد کنید و در آن ها از کلیدواژه ها به خوبی استفاده نمائید. با این کار شما قادر خواهید بود قدرت کلید واژه ها را ارتقا دهید.
  5. هر چه محتوا طولانی تر باشد، بک لینک های بهتری دریافت خواهید کرد. به طور مثال : زمانی که محتوای طولانی و جذاب و با کیفیتی ایجاد کنید، بازدیدکنندگان مایلند که آن را در رسانه های یشتری به اشتراک بگذارند و به این ترتیب بک لینک ها افزایش خواهد یافت.
  6. مطالب وبلاگ خود را بازبینی و زمانبندی نمائید. اگر شما به طور مرتب و در مدت زمان مشخص شده به بازبینی مطالب بپردازید، هم مطالب شما همیشه به روز هستند و هم در هر دفعه بازدید، عیب و ایراداتی که در کار وجود دارد را می توانید تشخیص دهید و آن ها را بر طرف نمائید.
  7. از تکرار بیش از حد بپرهیزید. درست است که تکرا کلمات کلیدی در محتوا جز الزامات است، اما نگذارید با تکرا بیش از حد آن ها، خوانندگان از ایده ذهنی شما در این باره آگاه شوند.
  8. در انتهای هر مطلب، امکان به اشتراک گذاری آن مطلب را برای بازدیدکنندگان، با استفاده از دکمه های اشتراک گذاری فراهم کنید. در این صورت خوانندگان به راحتی می توانند در صورت رضایت از مطالب خوانده شده، آن را برای سایرین به اشتراک بگذارند.
  9. به منظور جلب توجه هر چه بیشتر بازدیدکنندگان، از عکس های مرتبط با مطالب سایت و در طرح و اندازه مناسب، استفاده نمائید. تجربه ثابت کرده استف عکس های زیبا و مرتبط و با کیفیت آمار به اشتراک گذاری مطالب را افزایش می دهد.

دوستان و همراهان گرامی، با ارائه مطالب فوق سعی کردیم تا حدودی شما را با باید و نباید ها در تولید محتوای شبکه های اجتماعی آشنا کنیم. امید است با به کارگیری آن ها بتوانید حرفه ای ترین و جذای تربن مطالب و حتواها را برای شبکه اجتماعی خود ایجاد نمائید.