ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین ابزار است که شما با استفاده زا آن می توانید بازاریابی محتوای موفقی داشته باشید البته به شرط آنکه بدانید چگونه از آن استفاده کنید. بسیاری از افراد برای موفقیت ایمیل مارکتینگ تنها تصور می کنند که باید ایمیل به دست فرد مورد نظر برسد. در حالی که پارامتر های دیگری نیز وجود دارند که شما باید آن ها را مد نظر داشته باشید. در این مقاله همراه من باشید تا مهمترین نکات را برای موفقیت ایمیل مارکتینگ به شما آموزش دهم.

مهمترین نکات تاثیر گذار در عدم موفقیت ایمیل مارکتینگ :

  • عدم ارسال ایمیل تایید :

برای موفقیت در هر کسب و کاری شما باید اعتماد مشتری خود را به خود جلب کنید. پس زمانی که شما سایت دارید و افراد در سایت شما ثبت نام می کنند باید اعتمادشان را از طریق ارسال ایمیل تایید حساب کاربری جلب کنید تا احساس کنند در اختیار قرار دادن اطلاعاتشان برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است. این در حالی است که تنها 26 درصد از صاحبان کمپانی این نکته را در موفقیت ایمیل مارکتنیگ خود رعایت می کنند.

  • عدم استفاده از گزینه های call to action :

تمام ابزاری که در شاخه دیجیتال مارکتینگ استفاده می کنیم برای افزایش ترافیک سایت و فروش است. زمانی که شما ایمیلی را به مشتریان خود ارسال می کنید قصد دارید آن ها را از اتفاقی جدید مانند محصولای جدید، تخفیف و … باخبر کنید. پس باید گزینه هایی را در اختیارشان قرار دهید تا با کیلیک روی آن ها خرید و یا انتخاب خود را انجام دهند. به این گزینه ها call to action گفته می شود. بر اساس آمار استفاده از این گزینه در متن ایمیل می تواند کیلیک های شما را تا 371 درصد بیشتر کرده و فروشتان را نیز تا 1617 درصد افزایش دهد. اگر دقت کنید این ارقام به گونه ای هستند که نمی توان از آن ها چشم پوشید. پس همیت الان فکری به حال ساختار ایمیل خود بکنید!

  • تولید محتوای مرتبط با تجارتتان :

درست که هدف اصلی از ایمیل مارکتینگ افزایش ترافیک سایت است، اما به چه قیمتی؟ شما باید کاربر را به یک محتوای مفید و مرتبط با کسب و کارتان به سایت هدایت کنید. بسیاری از کمپانی ها تنها با جملات گول زننده این کار را انجام داده و این مسئله موجب سلب اعتماد افراد نسبت به آن ها می شود. پس تولید محتوای مفید را از قلم نیاندازید.

دلایل عدم موفقیت ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • ارسال ایمیل در زمان نا مناسب :

باور کنید یا نه، زمان ارسال ایمیل شما در میزان ککلیک خوردن بسیار تاثیر گذار است. به طور کلی ساعت 11 قبل از شهر بهترین زمان برای ارسال ایمیل بریا بسیاری از حرفه ها است. پس سعی کنید این نکته را مد نظر داشته باشید و با یک مقایسه از بازخوردی که می گیرید، زمان مناسب خود را پیدا کنید.

  • تیترهای متن شما بهینه نیست :

شما باید از طریق متنی که در اختیار کاربر قرار می دهید، توجه را به خود جلب کنید. پس بهتر است که این کار با بهنیه سازی مهمترین تیتر های ایمیل خود آغاز کنید. باز هم بر اساس آمار تنها 47 درصد از کمپانی ها این نکته را رعایت کرده و شاهد نتیجه مثبت آن بوده اند.

  • عدم استفاده از ارسال ایمیل شخصی :

همان طور که گفته شد ابزار گوناگونی وجود دارند که به شما در زمینه موفیت ایمیل مارکتینگ کمک می کنند. شما می توانید با این ابزار کاربران خود را دسته بندی کنید و ایمیل مرتبط به هر کدام را ارسال کنید به جای اینکه از یک ایمیل کلی استفاده کنید. آمار نشان می دهند استفاده از این ترفند بازخورد شما را تا 17.6 درصد افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید : 

  • ایمیل مارکتینگ را جدی نمی گیرید :

ظهور شبکه هیا اجتماعی، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. همین مسئله باعث می شود تا کمپانی ها از اولین ابزار های بازاریابی آنلاین غافل بمانند . در حالی که بزرگترین کمپانی های دنیا همچنان نیز این روش را جزء یکی از روش های اصلی تبلیغات آنلاین خود قرار می دهند.

  • ایمیل شما ریسپانسیو نیست :

امروزه بسیاری از افراد برای انجام کارهای روزمره خود از لوازمی مانند موبایل، تبلت و … استفاده می کنند. پس ساختار ایمیل شما باید سازگار با این وسایل باشد چرا که حدود 54 درصد از ایمیل ها از این طریق باز می شوند. پس اگر شما این نکته را مد نظر نداشته باشید، به احتمال زیاد نصف مشتریان خود را از دست خواهید داد.

  • تاثیر عکس را در ایمیل فراموش کرده اید :

با استفاده از عکس می توانید به راحتی مطالب مورد نظر خود را به کاربر انتقال دهید. بر اساس نتایج، هر چه که بیشتر عکس در ساختار ایمیل خود استفاده کنید بازخورد بهتری خواهید داشت.

دلایل عدم موفقیت ایمیل مارکتینگ چیست؟

  • برند خود را مشخص نکرده اید :

زمانی که شما ایمیل را ارسال می کنید می توانید برندینگ نیز انجام دهید. بسیاری از افراد فراموش می کنند تا لوگوی برند خود را در متن ایمیل قرار دهند. به همین دلیل ممکن است ایمیل نا شناخته به نظر رسد و کاربر به آن توجهی نکند.

  • سنجش میزان رقابت را فراموش کرده اید :

مسلما افرد زیادی در زمینه کسب و کار شما در حال فعالیت هستند. بر اساس آمار میزان کلیک شما می تواند بین 15 الی 28 درصد نوسان داشته باشد. پس بهتر است که دقت کنید چرا افزایش یا کاهش دارید تا از رقبای خود عقب نمانید.

  • محتوای شما بسیار طولانی است :

هر چه که زمان بیشتری می گذرد افراد تمایل کمتری دارند تا متن های طولانی را مطالعه کنند. پس با این کار آن ها را خسته نکنید. سعی کنید مهمترین نکات را در بهترین شکل به آن ها ارائه دهید تا خیلی سریع متوجه منظور اصلی شما شوند.

همراهان عزیز برای موفقیت ایمیل مارکتینگ نکات زیادی را باید رعایت کنید. در این مقاله ما مهمترینشان را در اختیار شما قرار دادیم. با این وجود اگر شما چیز دیگری را نیز موثر می دانید می توانید از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.