زمانی که شما دارای یک کسب و کار هستید برای این که بتوانید افزایش فروش داشته باشید باید افراد زیادی را به سمت خود جلب کنید. برای این کار باید از ابزار مختلف دیجیتال مارکتینگ برای معرفی برند خود استفاده کنید. ابزار دیجیتال مارکتینگ در شاخه های مختلفی قرار داده می شوند ولی یکی از مهمترین آن که سالیان طولانی است مورد استفاده تجارت ها قرار می گیرد، ایمیل مارکتینگ است. بر اساس یکی از نظرسنجی هایی که انجام شده است، 80 درصد از صاحبان کار معتقدند که بهترین روش بازارایابی اینترنتی ایمیل مارکتینگ است و 81 درصد از آن ها عقیده دارند برای حفظ مشتری و داشتن یک ارتباط پایدار بهتر است. پس در این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید دید درستی از ایمیل مارکتینگ و نحوه استفاده از آن در کسب و کار پیدا کنید.

بیشتر بخوانید :

برخی از افراد معتقدند که ایمیل مارکتینگ تنها شامل ارسال یک ایمیل فروشگاهی و تبلیغاتی برای مشتریان است. در حالی که این مبحث کمی پیچیده تر و ساختار یافته تر از چیزی است که بیان شد. با استفاده از ایمیل مارکتینگ شما باید اطلاعات مفیدی را در زمان های درست در اختیار مشتریان خود قرار دهید. پس با استفاده از این کار شما منبعی از خدمات و محصولات خود را در اختیار مشتری قرار می دهید تا بتواند انتخاب و خرید خود را انجام دهد.

5 مرحله مهم در ایمیل مارکتینگ :

  • معرفی برند :

در مرحله اول شما باید تمرکز خود را روی معرفی برند خود قرار دهید. ممکن است مشتری فعلا نیازی به محصولات شما نداشته باشد ولی شما می توانید او را از خدمات خود آگاه کنید تا شاید در آینده به مشتری شما تبدیل شود. پس سعی کنید مشتری بالقوه خود را شناسایی کنید و بررسی کنید که آیا این شخص با شخص خریدار مورد نظر شما مطابقت دارد یا نه. پس می توانید در این حالت نوع ایمیل های شخصی و سفارشی خود را تعیین کنید.

  • راهنمایی :

بعد از این که مخاطب با محصولات و خدمات شما آشنا شد باید بتوانید کاری کنید تا تصمیم بگیرد از خدمات و محصولات شما استفاده کند.

  • فروش و تبلیغات :

بعد از اینکه به اندازه کافی بر توانایی تصمیم گیری فرد تاثیر گذاشتید، باید در این مرحله محصولات و خدمات خود را به گونه ای معرفی کنید، تا فرد تصمیم به استفاده از آن ها داشته باشد. به عنوان مثال قرار دادن تخفیف های ویژه در ایمیل های تبلیغاتی می تواند موجب هدایت افراد به سمت خرید شود.

ایمیل مارکتینگ

  • تراکنش :

این مرحله تنها مربوط به کسانی است که از محصولات و خدمات شما استفاده کرده اند. در این مرحله باید شما اطلاعاتی از خرید را در اختیار فرد قرار دهید که تنها یک بار بعد از خرید فرد انجام می شود. در این ایمیل شما می توانید اطلاعاتی از سایر محصولات خود که مرتبط با محصول خریداری شده هستند قرار دهید.

  • یادآوری :

در وب سایت شما باید یک سری از عملکرد های از پیش تعریف شده وجود داشته باشد. به عنوان مثال تصور کنید فرد محصولی را به سبد خرید خود اضافه کرده است ولی مراحل خرید را تکمیل نکرده است. در این صورت شما می توانید 24 ساعت بعد ایمیلی را به فرد ارسال کنید تا یادآوری کنید چیزی را فراموش کرده است. در این صورت شما توانسته اید ارتباطی مداوم با مشتری خود برقرار کنید.

حال که شما با 5 مرحله مهم از ایمیل مارکتینگ آشنا شده اید می توانید به مهم ترین با 7 مورد از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار های کوچک آشنا شوید. اما قبل از آن بپردازیم به :

چرا استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ اهمیت دارد؟

ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه های تبلیغاتی است که از لحاظ هزینه بسیار مقرون به صرفه است. از طرف دیگر به رحتی قابلیت مدیریت دارد و به شما این اجازه را می دهد که به طور مستقیم با مخطابان خود در ارتباط باشید. با استفاده از از نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید یک ایمیل جذاب ساخته و عملکرد خود را مورد بررسی قرار دهید. از طرف دیگر همه ما دیده ایم که برخی زا ایمیل ها را در قالب اسپم در یافت می کنید. این چیزی است که برای تبلیغات شما بسیار مضر خواهد بود چرا که هزینه شما را از بین می برد در حالی که با استفاده از نرم افزار ایمیل مارکتینگ از این اتفاق بریا ایمیل های تبلیغاتی شما نخواهد افتاد.

7 مورد از بهترین نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ :

  • Constant Contact :

یکی از محبوب ترین نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ است که مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها است. این نرم افزار کاربری ساده و دوستانه ای دارد. با استفاده از ان نرم افزار می توانید به راحتی لیست ایمیل، مخاطبان و تم های مختلف ایمیل خود را مدیریت کنید. استفاده از این نرم افزار برای 60 روز رایگان است ولی بعد از آن با پرداخت ماهیانه 20 دلار می توانید از آن استفاده کنید.

ایمیل مارکتینگ

  • Drip :

یکی از قدرتمند ترین نرم افزارهای ایمیل مارکتینگ است که برای وب سایت های فروشگاهی، بلاگرها و … است. این نرم افزار طیف گسترده ای از ابزار هوشمند را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار برای همه نوع وب سایت فروشگاهی و وردپرس قابل استفاده است. استفاده از آن چندان پیچیده نیست چرا که آموزش های رایگانی را در اختیار شما قرار می دهد. استفاده از این نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای ارسال 100 ایمیل رایگان است در غیر این صورت باید ماهیانه 41 دلار پرداخت کنید.

ایمیل مارکتینگ

  • ConvertKit :

این نرم افزار هم دارای عملکرد بسیار خوبی است که به شما این امکان را می دهد تا مخاطبان خود را به دو دسته خریداران و علاقه مندان تقسیم کنید. به این ترتیب قادر خواهید بود که نوع ایمیلی که برای هر فرد ارسال می کنید را به درستی انتخاب نمایید. استفاده از این نرم افزار برای 30 روز رایگان است و بعد از آن باید ماهیانه 29 دلار پرداخت شود.

ایمیل مارکتینگ

  • AWeber :

استفاده از این نرم افزار برای سایت های وردپرس به راحتی قابل انجام است. شما می توانید تم های مختلفی برای ساختار ایمیل، مدیریت مخاطبان، ارسال پاسخ خودکار و … را با استفاده از این نرم افزار داشته باشید. استفاده از این نرم افزار ایمیل مارکتینگ برای 30 روز رایگان است و بعد از آن باید ماهیانه 19 دلار پرداخته شود.

ایمیل مارکتینگ

  • GetResponse :

استفاده از این نرم افزار برای شروع بازاریابی اینترنتی کسب و کار های کوچک بسیار راحت است. با استفاده از این نرم افزار می توانید مخاطبان خود را دسته بندی کنید و در نتیجه برای هر کدام ایمیل مرتبط را ارسال نمایید. استفاده از از این نرم افزار برای مدت 30 روز رایگان است و بعد از آن باید ماهیانه 15 دلار پرداخته شود.

ایمیل مارکتینگ

  • MailChimp :

استفاده از این نرم افزار برای پلت فرم های وردپرس، مگنتو، شاپی فای و … به راحتی امکان پذیر است. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده است و از جمله ویژگی های آن این است که یک گزارش از نحوه عملکرد شما در اختیارتان قرار می دهد. با استفاده از این نرم افزار می توانید تا 12 هزار ایمیل را رایگان ارسال کنید و بعد از آن باید ماهیانه 10 دلار پرداخت کنید.

ایمیل مارکتینگ

  • ActiveCampaign :

با استفاده از این نرم افزار ایمیل مارکتینگ می توانید مخاطبان خود را بر اساس موارد مختلف مانند موقعیت، سن و … دسته بندی کنید. ایجاد طرح های مختلف از جمله ویژگی های این نرم افزار است. برای استفاده از این نرم افزار باید ماهیانه 9 دلار پرداخت کنید که به صرفه است.

ایمیل مارکتینگ

 

همراهان عزیز امیدواریم که مطالب بیان شده در رابطه با ایمیل مارکتینگ و مهمترین نرم افزارهای آن پاسخگوی پرسش ها شما در این زمینه بوده باشد. می توانید از طریق قسمت نظرات سوالات خود را با ما مطرح کنید.