یکی از مهم ترین جنبه های موفقیت در کسب  وکار، برندینگ (branding) می باشد. برندینگ، اولین قدم برای جذب مشتری و نیز عامل پیروزی در میان سایر رقبای شما در بازار می باشد. شما می بایست آنچه مشتریان از شما انتظار دارند را مستقیما توسط برند خود انعکاس دهید. این کار می تواند از طریق راهبرد کسب و کار شما، ابزار بازاریابی، نوع بسته بندی و طراحی وب سایت و ….انجام گیرد. به این ترتیب، شما، از میان سایر رقبای خود، توسط مشتریان برگزیده می شوید. حال که تا حدودی با میزان اهمیت برندینگ آشنا شدید، در ادامه مطالبی را در خصوص فواید و ضرورت برندینگ(branding) برای شما عزیزان ذکر خواهیم کرد.

فواید و ضرورت برندینگ(branding)

۱- برندینگ به شما کمک خواهد کرد تا در بازار، مقاوم بمانید.

نکته اول در مورد فواید و ضرورت برندینگ(branding) این است که، یک برند خوب، با هدف مشخصی همراه است و به شما کمک می کند تا در زمینه ی کسب و کار خود و نیز در میان سایر رقبای خود ثابت قدم بمانید. ممکن است شما جنبه های مشترک بسیاری با رقبای خود داشته باشید، اما آنچه شما را متمایز می کند و باعث جلب مشتریان به سمت شما می شود، برند شما می باشد.

۲- برندینگ به شما اعتبار می بخشد.

داشتن یک برند هدفمند و با هدفی روشن و استوار، نشانه یاعتبار و تخصص شما می باشد. زمانی که در کسب و کار خود، از دید مشتریان، بسیار حرفه ای و متخصص شناخته شوید، در مدت زمان کوتاهی بازدیدکنندگان شما، به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد.

۳- با داشتن یک برند مشخص، به طور صحیح ارزش گذاری خواهید شد و متناسب با آن کسب درآمد خواهید کرد.

ممکن است برای شما، جذب مشتری، در ابتدای کار، بسیار دشواری به نظر برسد. شروع یک کسب درآمد خوب، مستلزم تلاش فراوان است. گاهی اوقات شما باید تا آنجا که می توانید از هیچ تلاشی دریغ نکنید تا سود به دست آوید. گاهی لازم است به منظور جذب مشتری، به در آمدی کمتر از میزان شایستگی های خود قانع شوید. زمانی که با برندینگ صحیح، به مشتریان نشان دهید که محصول با کیفیت تولید می کنید، مشتریان با اشتیاق بیشتری به سمت شما خواهند آمد و حاضرند برای محصول شما هزینه بپردازند.

۴- برندینگ به وفاداری مشتریان منتهی می شود.

چهارمین نکته در مورد فواید و ضرورت برندینگ(branding) ، این است که برندینگ قوی و هدفمند، کسب و کار شما را ارتقا می بخشد و باعث می شود تا شما در میان مشتریان به رسمیت شناخته شوید و در نهایت مشتریان شما، به مشتریان وفادار تبدیل شوند. مشتریان بیشتر جذب برندهائی می شوند که ارزش های مشابهی با آن ها داشته باشد. در این صورت، آن ها به دلیل احساس مشترکی که با خدمت شما پیدا می کنند به سمت شما و برند شما کشیده می شوند و به دنبال آن به یک مشتری وفادار برای شما تبدیل می شوند که تا پایان با شما خواهند ماند.

فواید و ضرورت برندینگ(branding)

۵- برندینگ منجر به ارجاعات پی در پی مشتریان خواهد شد.

چنانچه تمامی وعده های شما به مشتریان، تحقق یابد، برای همیشه در ذهن مشتری خواهید ماند. به این ترتیب در آینده نیز هر زمان به محصول و خدمت شما نیاز داشته باشند، دوباره به سمت شما باز خواهند گشت.

۶- برندینگ برابر است با پایداری و ثبات.

یک نام تجاری جامع و پایدار، باعث می شود تا مشتریان پس از مقایسه ی برند شما با آنچه در گذشته تجربه کرده اند، بتوانند، سریع تر تصمیم گرفته و انتخاب کنند.

۷- برندینگ به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید در دراز مدت، در زمان و سرمایه ی خود صرفه جوئی کنید.

مقدار هزینه ای که صرف کسب و کارتان می کنید و نیز میزان ذخیره مالی شما بسیار اهمیت دارد. چرا که هزینه های پیش بینی نشده ای ممکن است برایتان پیش بیاید که برای مواجهه با آن ها باید آماده باشید. ممکن است در میان راه نیاز به برندسازی مجدد داشته باشید، لوگوی خود را عوض کنید و یا به طور کلی بخواهید از استراتژی های جدید برای برندینگ استفاده کنید. در دراز مدت به این نتیجه خواهید رسید که به جای صرف هزینه و زمان برای این تغییرات، باید از ابتدا به فکر یک برنامه ریزی اولیه اساسی برای شروع بود.

۸- برندینگ در کسب و کار شما حس اعتماد به نفس به وجود می آورد.

با ایجاد یک برند مقبول، شما احساس افتخار خواهید کرد و این باعث افزایش اعتماد به نفس شما خواهد شد. زمانی که مشتریان شما در کارتان با اعتماد به نفس ببینند، آن ها نیز بیشتر از گذشته به شما و تخصص شما اعتماد خواهند کرد.

۹- برندینگ، معرفی محصول یا خدمت جدید در زمینه کسب و کارتان را برای شما آسان تر می کند.

اگر شما در حال حاضر توانسته اید مشتریان را به خود جذب نمائید و از آن ها مشتریان وفاداری بسازید، پس در آینده نیز به آسانی قادر خواهید بود تا محصول و خدمت جدید خود را با استفاده از برندینگ به آن ها معرفی نمائید. در واقع مشتریان وفادار شما هم اکنون به آنچه شما برایشان انجام می دهید مشتاق هستند و در آینده نیز به راحتی و با تمایل زیادی جذب خدمت جدید شما خواهند شد.

۱۰- برندینگ یک استراتژی مشخص و هدفمند است برای حرکت به سمت جلو و پیشرفت.

برندینگ به شما کمک می کند که با یک استراتژی قوی، در هر جا از مسیر، به عقب برگردید و عیوب کار را بر طرف نمائید و مطمئن شوید که محصولات و خدمات شما در توازن با هدف و راهبر برند شما قرار دارند.

با مقاله ای با عنوان فواید و ضرورت برندینگ(branding) ، همراه شما بودیم. در پایان از توجه همیشگی شما سروران سپاسگزاریم. موفقیت و رونق کسب کار شما، آرزوی همیشگی ماست. در صورت نیاز به هر گونه مشاوره در زمینه ی برندینگ، با همکاران ما در تیم مکعب تماس حاصل نمائید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

بیشتر بخوانید:

برندینگ Branding چیست

مراحل برندسازی (branding) چیست؟

برندینگ احساسی(Emotional Branding) چیست؟

روانشناسی رنگ ها در برندسازی

برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ)

اهمیت برندینگ در کسب و کار