هنگامی که شما با یک مشاور دیجیتال مارکتینگ صحبت می کنید، معمولا اولین سوالی که دارید این است که چگونه می توانید کسب و کار خود را در فضای اینترنت رشد دهید و نتیجه مطلوبی از هزینه ای که برای این کار می کنید بگیرید! مهم ترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که معمولا برای رسیدن به یک نتیجه مثبت، باید یک مسیر طولانی و نسبتا سختی را طی کرد، چرا که هیچ چیز خوبی را رایگان به ما نمی دهند. با توجه به این که روزانه تعداد بیشتری کسب و کار در فضای اینترنت توسعه پیدا می کند، باید یک برنامه ریزی درست برای پیاده سازی ایده های تجاری داشت چرا که میزان رقابت رو به افزایش است. یکی از زیر شاخه های دیجیتال مارکتینگ، استفاده از شبکه های اجتماعی است. اما نکته ای که وجود دارد این است که هر کانال ارتباطی با هر محتوایی برای معرفی برند و کسب و کار شما مناسب نیست. پس شما باید با کمک یک آژانس بازاریابی دیجیتال، از شبکه های اجتماعی با یک برنامه هدفمند به درستی استفاده کنید چرا که استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو بسیار تاثیر گذار است.

معمولا اولین کاری که برای ورود به حوزه بازاریابی آنلاین باید انجام دهید، داشتن یک وب سایت است که بتواند به خواسته های کاربران پاسخ درستی در زمان درست بدهد. اما شما نمی توانید به همه مخاطبین خود از طریق سایت دسترسی پیدا کنید. خوشبختانه به لطف شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام که در کشور ما طرفداران زیادی دارد، شما می توانید خیلی راحت برند و خدمات خود را به صورت تقریبا رایگان به تعداد زیادی از افراد، البته به صورت هدفمند معرفی کنید. یکی از ابزاری که این شبکه ها در اختیار شما قرار می دهند، اینفلوئنسرها هستند. این دسته از افراد معمولا دارای تعداد زیادی فالوور بوده که تاثیر مثبت و زیادی روی آن ها دارند. کافی است شما اینفلوئنسر مناسب کار خود را پیدا کرده و از او بخواهید برند شما را به دیگران معرفی نماید. برای انجام این کار می توانید از مقالات زیر استفاده کنید :

پس متوجه شدیم که با استفاده از این شبکه های اجتماعی شما می توانید تعداد کاربران خود را افزایش داده و در نتیجه ترافیک وب سایت خود را بالا ببرید. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که چگونه این کاربران را به مشتری تبدیل نمایید. برای انجام این کار باید از یک تیم تولید محتوای قوی برای سایت و شبکه های اجتماعی خود استفاده کنید.

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو چیست؟

بیشتر بخوانید :

اما این مسئله تنها مزیت استفاده از شبکه های اجتماعی نیست. بریا اینکه وب سایت شما همیشه جزئی از بهترین ها باشد، شما باید خود را با قوانین موتورهای جستجو مانند گوگل همگام کنید. یعنی الگوریتم های آن را شناسایی کرده و در نتیجه سئو بهتری برای سایت و محتوای خود انجام دهید. خبر خوب این است که استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو بسیار مطلوب است. چرا که گوگل برای این برنامه ریزی تبلغیات آنلاین شما ارزش زیادی قائل است.

تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو :

تولید محتوای راحتر :

زمانی که شما تولید محتوا برای وب سایت انجام می دهید، باید خواستان به نکات کلیدی در رابطه با سئو باشد. یعنی اهمیت استفاده از لینک های داخلی، تگ ها، تعداد استفاده از کلمات کلیدی و … . اما زمانی که شما یک صفحه تجاری در شبکه های اجتماعی داشته باشید. تولید محتوا بسیار ساده تر انجام می شود. شما محتوای خود را تولید می کنید، در شبکه اجتماعی برای تعداد زیادی از کاربران به اشتراک می گذارید و آن ها را تشویق می کنید تا با استفاده از لینکی که قرار داده اید، به وب سایت شما مراجعه کنند و از مطالب شما استفاده نمایند. در این حالت است که شما خیلی راحت تر می توانید خود را به دیگران معرفی نمایید تا اینکه منتظر بمانید تا تنها با سرچ گوگل به آنها پیشنهاد داده شوید.

نکته جانبی :

برای تولید محتوای شبکه های اجتماعی تا جایی که امکان دارد از تصویرهای زیبا و جذاب استفاده کنید و پیام خود را خیلی کوتاه و مختصر به آنها انتقال دهید. کاربران تمایلی به خواندن مطالب طولانی در شبکه های اجتماعی ندارند. این نکته را فراموش نکنید.

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو چیست؟

معرفی برند :

معرفی برند شما در شبکه های اجتماعی به افزایش اعتبارتان کمک می کند. از طرف دیگر باعث بهبود سئو می شود. گوگل زمانی که متوجه شود شما از تمام کانال های ارتباطی به شیوه درست برای تبلیغات خود استفاده می کنید، رتبه وب سایت شما را بهبود می بخشد. وجود شما در شبکه های اجتماعی مختلف و متنوع برند شما را در معرض دید بسیاری از افراد قرار می دهد. هرچه که نام برند شما بیشتر در چشم باشد احتمال این که در گوگل سرچ شود و بک لینک بگیرید افزایش پیدا می کند.

نکته جانبی :

پروفایل خود را در شبکه های اجتماعی با استفاده از کلمات کیلید و جذاب ایجاد کنید و حتما آن ها را به وب سایت خود لینک نمایید تا شاهد استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو باشید.

رتبه بندی پست :

زمانی که شما نام یک کمپانی را در گوگل سرچ می کنید، به احتمال زیاد، آدرس شبکه های اجتماعی و برخی از پست های آن را در صفحه اول می بینید. چرا که گوگل با هر شبکه اجتماعی مانند یک صفحه وب رفتار می کند. پس با هر پستی که شما در این شبکه ها به اشتراک می گذارید نیز مانند یک صفحه وب برخورد کرده و به آن رتبه می دهد. البته الگوریتمی که برای این رتبه بندی در نظر گرفته شده است متفاوت از پست های معمولی سایت است ولی با این حال تاثیر مثبتی برای رتبه نهایی سایت شما دارند. پس می توان از این طریق به راحتی متوجه تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو شد.

نکته جانبی :

می توانید از پست هایی که در بلاگ سایت خود قرار می دهید، یک ویدئو تهیه کنید و آنها را در یوتیوب بارگذاری نمایید. حتما برای پستی که در یوتیوب قرار می دهید، باید از لینک وب سایت و کلمات کلیدی استفاده کنید.

توجه توجه :

برای این که تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو را مشاهده کنید باید زمان زیادی را تقریبا صبر کنید. اما مطمئنا نتیجه ای که در آخر می گیرید، نتیجه دائمی و همیشگی خواهد بود.

هنگامی که می خواهید از شبکه های اجتماعی برای سئو استفاده کنید، تولید محتوای بهینه شده را باید در اولویت خود قرار دهید. چرا که داشتن استراتژی و برنامه تولید محتوا، تضمینی برای موفقیت و شکست تجارت الکترونیکی شما است.