امروزه استفاده از ابزار های گوناگون همگی با هدف توسعه و موفقیت بازاریابی دیجیتال انجام می گیرد. به عنوان مثال یکی از مفاهیمی که اخیرا صاحبان کسب و کار به نفع شرایط خود در فضای اینترنت و موتورهای جستجو از آن استفاده می کنند، ریتارگتینگ است. البته که این مفهوم در برخی از مواد با ایمیل مارکتینگ متفاوت است ولی هر دو با هدف جذب مشتری انجام می شوند. اخیرا مفهوم دیگری که برای توسعه بازارایابی اینترنتی از آن استفاده می شود، داده کاوی در دیجیتال مارکتینگ است.

شرکت مهندسی مکعب با هدف معرفی کسب و کارهای مختلف و خدمات و محصولات آن ها در حوزه اینترنت و شبکه های اجتماعی در حال فعالیت است. از این رو می تواند از جدیدترین تکنیک ها برای طراحی سایت، تولید محتوا، مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده نماید.

امروزه موفقیت بسیاری از کسب و کار ها به جستجوهایی دارد که کاربران انجام می دهند. بسیاری از افراد از اهمیت استفاده از اینترنت و دیجیتال مارکتینگ برای رشد کسب و کار خود آگاه هستند ولی تنها تصوری که از انجام این کار دارند این است که باید در فضای های مختلف در محتواهای گوناگون قرار هند تا توجه کاربران را به خوب جلب نمایند. در حالی که دیجیتال مارکتینگ در عین سادگی پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

بنابراین با توجه به اهمیتی که این کار دارد، اخیرا استفاده از داده کاوی برای پیشبرد اهداف تجاری در حوزه اینترنت مطرح شده است. با توجه به این فناوری و کامپیوترهایی که وجود دارد شما می توانید، از دیتابیس های بزرگ به صورت اتوماتیک و یا دستی استفاده نمایید. با استفاده از این تکنیک شما می توانید در میدان رقابت با سایرین به راحتی موقیعت خودتان را بهبود ببخشید. با استفاده از این ابزار شما می توانید الگوهای رسیدن به مشتری را با استفاده از جستجوی اینترنتی بهبود ببخشید.

داده کاوی در دیجیتال مارکتینگ

هدف استفاده از داده کاوی در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

هدف استفاده از داده کاوی به صورت خلاصه این است که شما بتوانید از داده هایی که در اختیار دارید بهترین استفاده را ببرید. از گذشته تا کنون متخصصان برای جمع آوری داده های مختلف از ابزار و الگوریتم های پیچیده ریاضی استفاده می کنند تا آن ها را تحلیل کرده و سپس بر اساس آن ها بهترین استراتژی ها را در زمینه های مختلف تدوین نمایند. یکی از بهترین ابزاری که در این زمینه و برای انجام این کار می توان استفاده کرد، استفاده از اتوماسیون بازاریابی به همراه هوش مصنوعی است.

مسلما برای استفاده از داده هایی که شما جمع آوری می کنید به اولین چیزی که نیاز دارید یک پایگاه داده با حجم مناسب است. به عنوان مثال شما می توانید شبکه اجتماعی فیسبوک را در نظر بگیرید. بسیاری از افراد در سطح جهان برای برقراری ارتباط با دوستان خود از این محیط مجازی استفاده می کنند در حالی که فیسبوک از همین داده ها برای بهبود شرایط تجاری و اقتصادی خود استفاده می کند. این گونه داده ها برای صاحبان کمپانی از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که آن ها را متوجه نیاز بازار کرده، به آن ها این فرصت را محصولات پر طرفدار خود را شناسایی کرده و … .

برای ساخت دیتابیس رش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید این گونه اطلاعات را از طریق نظرات کاربران در شبکه های اجتماعی، فیدبک مستقیمی که از آن ها هنگام ارائه خدمات خود دریافت می کنید و … دریافت نمایید. در حایل که روش های بهتر و البته راحتتری نیز وجود دارد مانند ابزار تحلیل سایت، شبکه های اجتماعی و … کاربران خودر ا بهتر شناخته و از نظر آن ها نسبت به خود اطلاعات بیشتری پیدا کنید.

داده کاوی در دیجیتال مارکتینگ

بدون استفاده از داده کاوی شما نمی توانید متوجه شوید چرا یک استراتژی برای شما موفقیت آمیز بوده است و دیگری نه! داده های که شما از رفتار کاربران خود در شبکه های اجتماعی و سایت می توانید جمع آوری کنید روز به روز ارزشمند تر شده و به شما کمک بیشتری می کنند. بسیاری از کمپانی های بزرگ بعد از بهره بردن از مزایای استفاده از داده کاوی در دیجیتال مارکتینگ، از این داده ها به عنوان داده های طلایی یاد می کنند.

جالب است بدانید که هر روزه بیش از ۲٫۵ گیگا بایت اطلاعات مختلف از منابع مختلف مانند دوربین ها، تلفن های همراه، سنسورها و .. تنها با زدن یک کلیک در اینترنت تولید می شوند!

بنابراین با استفاده از داده کاوی در دیجیتال مارکتینگ شما می توانید این داده های به ظاهر ساده را به گزارش های ارزشمند تبدیل کنید تا با استفاده از تحلیل آن ها و نکاتی که متوجه می شوید، بتوانید با پیاده سازی یک برنامه ریزی هدفمند، به آنچه که مد نظر دارید خیلی راحت برسید.