این روزها، برندینگ شخصی در میان صاحبان کسب و کار، اهمیت خاصی پیدا کرده است. اگر چه این اصطلاح به تنهایی معنا و مفهوم بسیار گسترده ای دارد، اما درک معنای اصلی آن هنوز یک راز آشکار است. اما به طور کلی باید بدانید که، برندینگ شخصی می بایست بسیار تاثیر گذار باشد چرا که داشتن یک برند شخصی مزایای بسیاری دارد که می تواند به کسب و کار شما رونق بخشد. در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای مزایای برندسازی شخصی (personal branding) اشاره خواهیم کرد. لطفا همراه ما باشید.

مزایای پرسونال برندینگ یا برندسازی شخصی (personal branding) 

مزیت اول : بهتر دیده می شوید.

برندینگ شخصی (personal Branding) باعث می شود تا شما بهتر دیده شوید. طبق نظر سنجی انجام شده، بسیاری از افراد حرفه ای معتقدند که برای بهتر دیده شدن می بایست هزینه کرد. در واقع شما اگر به طور مستقل به برندینگ شخصی بپردازید، تا در میان بازدیدکنندگان خود را مطرح کنید و شناخته شوید به افزایش فروش و جلب مشتری برای خود کمک کرده اید. در کل برندینگ شخصی پتانسیل زیادی برای ویزیبیلیتی و یا همان بهتر دیده شدن محصول و خدمت شما به همراه خواهد داشت.

مزیت دوم : کسب قدرت و اعتبار

زمانی که برند شخصی شما رشد می کند، متوجه خواهید شد که افراد بیشتری با برند شما آشنا شده اند و دقیقا برند شما را تشخیص می دهند. این تشخیص برند، آغاز برقراری ارتباط در سطح احساسی با بازدید کنندگان می باشد در نتیجه متوجه خواهید شد که آنچه شما ارائه می دهید برای بازدیدکنندگان بسیار با ارزش خواهد شد و به واسطه ی بازدیدکنندگان و مشتریان وفادار خود توسط دیگران نیز شناخته خوهید شد و به عبارت ساده تر : شما معتبر خواهید شد و یازدیدکنندگان به شما اعتماد خواهند کرد.این اعتبار در موارد مختلف می تواند برای شما مفید واقع شود به طور مثال به آسانی سیل بازدیدکنندگان را به سوی شما روانه خواهد کرد.

مزیت سوم : ایجاد یک شبکه ی غیرفعال با کم ترین تلاش

زمانی که برند شخصی شما کاملا مشخص و شناخته شد، و مشتریان شروع کردند با شما آشنا شوند، زمانی می رسد که شما ممکن است حتی اسم مشتریان خود را تا به حال نشنیده باشید یا با آن ها هیچ گونه تماسی برقرار نکرده باشید اما متوجه می شود که به یک مشتری وفادار برای شما تبدیل شده است. این بدین خاطر است که، شما توسط مشتریان خود به سایرین معرفی شد اید. به عبارت ساده تر شما در یک شبکه ی غیرفعال به مشتریان معرفی شده اید که در آینده ای نه چندان دور آن ها به مشتریان اصلی شما تبدیل خواهند شد و این شبکه ی غیرفعال به یک شبکه ی فعال تبدیل می شود.

مزایای برندسازی شخصی (personal branding)

مزیت چهارم: در میان بازدیدکنندگان ارزش های بیشتری پیدا خواهید کرد

بزرگ ترین مزیت برندینگ شخصی، این است که تمام آنچه شما از ابتدای شروع کار خود تا به حال انجام داده اید یک جا جمع شده و باعث افزایش ارزش های شما از دید مشتریان خواهد شد. به این ترتیب با دریافت ارزش ببیشتر از جانب مشتریان، رفتار و نظر بازدیدکنندگان در بازار، با شما نسبت به سایرین متفاوت خواهد شد.

مزیت پنجم : کانال کوچکی برای جذب و وفادار ساختن مشتری

بی شک پرسونال برندینگ یک کانال کوچک برای جذب و وفادار ساختن مشتری ها و بازدیدکنندگان می باشد. ر چه برندینگ شخصی شما رشد می کند شما توسط بازدیدکنندگان بیشتری دیده خواهید شد و این باعث می شود که گرفتن مشتری های جدید برای شما بسیار آسان تر شود. شما ممکن است وقت و هزینه ی خود را برای جلب مشتریان کمتری صرف کنید اما افراد بیشتری توسط خود مشتریان به سمت شما آیند. در واقع مشتریان، شما را به سایرین پیشنهاد می دهند. و به این ترتیب با وجود اعتمادی که در بین بازدیدکنندگان پیدا کرده اید، مشتریان وفادار شما نیز بیشتر خواند شد.

مزیت ششم : امکان دسترسی به فعالیت های مرتبط با حوزه ی تخصصی خود در آینده ای نزدیک

هنگامی که شما در حوزه ی کاری خود مشغولبه فعالیت هستید و از مزایای برندینگ شخصی نیز برخوردار می شوید، ممکن است همزمان در فضاهای پیش بینینشده ای نیز امکان حضور برای شما فراهم شود. به عنوان مثال : ممکن است در رویدادهای مختلفی شما شانس حضور برای سخنرانی وارائه ی پیشنهادات خود در زمینه ی کسب و کارتان به دیگران را پیدا کنید.

به طور کلی همه ی مواردی که ذکرکردیم در مورد برندینگ شخصی، باعث می شود تا دریچه ای جدید به روی کسب و کار شما باز شود و در این صورت فرصت های مناسبی نیز پیش روی شما قرار خواهد گرفت که در آینده باعث پر رنگ تر شدن ارزش های شما و نیز کسب قدرت برای شما در زمینه ی کاری تان خواهد شد.

عزیزان با مقاله ای تحت عنوان  “مزایای برندسازی شخصی” همراه شما بودیم. امیدواریم که از مطالب ارائه شده استفاده ی لازم و کافی را برده باشید. در صورت وجود هر گونه سوال یا اشکال، مشکل خودرا با همکاران ما در تیم مکعب در میان بگذارید. همکاران مجرب و کار آزموده ی ما آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان و ارائه ی خدمات برای شما همراهان همیشگی هستند. لطفا با ما تماس بگیرید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

بیشتر بخوانید :

نکات کلیدی برندینگ (branding)

تفاوت برندینگ (branding) و برندسازی چیست

آموزش برندینگ

فواید و ضرورت برندینگ(branding) چیست؟

برندینگ احساسی(Emotional Branding) چیست؟