رسانه های اجتماعی چیست؟ آیا با آن ها آشنایی دارید؟ در چند رسانه اجتماعی عضو هستید؟ تبلیغ و بازاریابی در این شبکه ها چگونه امکان پذیر است؟ چگونه مخاطبان را جذب کنیم؟ در این مقاله مکعب شما را با انواع مختلف وب سایت رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده از آن ها در جهت جذب مخاطبان آشنا می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به تمام سوالات مطرح شده،  پاسخ داده شود.

معرفی وب سایت رسانه های اجتماعی

به وبسایت هایی که مردم را در سراسر جهان به یکدیگر متصل کرده  و  محتوای آن توسط کاربران ایجاد شود، رسانه اجتماعی می گویند. محتوای تولید شده توسط کاربر مشخصه ای بارز و متفاوت در میان سایت های رسانه اجتماعی و سنتی است. رسانه های اجتماعی web 2.0 نیز نامیده می شوند. در حال حاضر رسانه های اجتماعی بهترین فرصت برای افزایش فروش و جذب بازار هدف هستند.  در ادامه انواع مختلف وب سایت رسانه های اجتماعی و نحوه استفاده از آنها ارئه شده است.

وب سایت رسانه های اجتماعی

  1. وب سایت های اخباری شبکه اجتماعی

در این نوع از سایت رسانه های اجتماعی، مخاطبان می توانند لینک های مختلفی را  (مقالات، پادکستها، فیلم ها و غیره) به محتوای وب ارسال کنند.  از جمله این سایت ها می توان به Digg، Reddit و StumbleUpon اشاره کرد.

برای بازاریابی در این وب سایت های خبری باید بر روی محتوای لینک های خود دقت کنید و به صورت واضح محصولات و خدمات خود را تبلیغ نکنید زیرا با بازخورد منفی روبرو خواهید شد.  در صورت امکان می توانید سایت خود یا دیگر منابع مرتبط به وب سایت تان را در این سایت های خبری لینک کنید.

  1. وب سایت های شبکه اجتماعی

ویژگی برجسته این نوع از شبکه های اجتماعی ایجاد یک پروفایل شخصی است. تمرکز این سایت ها معمولا بر روی ارتباطات افراد با یکدیگر  است.  امروزه بسیاری از  افراد و مشاغل به این نوع از شبکه های اجتماعی روی آورده اند. از جمله این سایت ها می توان به Linked In (شبکه اجتماعی برای افراد حرفه ای و متخصص) و Facebook اشاره کرد.

برخلاف وب سایت رسانه های اجتماعی اخباری که محتوای لینک در آن ها  بسیار ارزشمند است، در شبکه های اجتماعی برقراری ارتباط و ایجاد روابط با یکدیگر  اهمیت بسزایی دارد. شبکه های اجتماعی علاوه بر دیدار شما با دوستان و آشنایانتان، باعث ایجاد روابط جدید، مشارکت مشترک، فرصتهای کسب و کار و فروش محصولات نیز می شوند.

اکثر افراد فکر می کنند بازاریابی و تبلیغ در این نوع از شبکه ها رایگان است،‌ در حالی که یکی از بزرگترین موقعیت ها تبلیغ با صفحات پر بازدید هزینه بر است.  یکی از مزایای  تبلیع در این نوع از شبکه ها، جمع آوری علایق شخصی مخاطبان و بازخورد مستقیم آنها است.

  1. شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاری عکس و فیلم

یکی از محبوب ترین سایت های رسانه اجتماعی سرویس های به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. حتی با وجود سایت شبکه اجتماعی قوی و پر ترافیکی مانند فیسبوک که ارائه دهنده این نوع از خدمات است، اما کاربران هنوز از سرویس های ارائه کننده خدمات مستقل نیز استقبال می کنند.

از محبوب ترین رسانه های اجتماعی جهت به اشتراک گذاری عکس و ویدیو به ترتیب می توان به  Instagram و YouTube  اشاره کرد. Pinterest   نیز یکی دیگر از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در به اشتراک گذاری عکس است.

وب سایت رسانه های اجتماعی

  1. وب سایت رسانه های اجتماعی برای وبلاگ نویسی Microblogging

این شبکه ها به کاربران اجازه به اشتراک گذاری پیام های کوتاه (مانند وبلاگ نویسی) در بین دوستان، آشنایان و حتی افراد غریبه را می دهد.

Twitter یکی از محبوب ترین سرویس های میکرو بلاگینگ است و به شما اجازه می دهد مجموعه ای از کاربران را دنبال کنید.

توییتر یک شبکه منحصر به فرد مانند LinkedIn است. این رسانه اجتماعی یکی از روش های موثر در بازاریابی و تبلیغات است. یکی دیگر از برنامه های محبوب این نوع از رسانه های اجتماعی SnapChat است، تنها تفاوت آن با توییترتولید محتوای مبتنی بر ویدیو به جای متن است.

  1. بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی بر وب سایت رسانه های اجتماعی

بررسی کاربران در Amazon و eBay نشان می دهد که رسانه های اجتماعی در شکست یا موفقیت شرکت ها  تاثیر گذارند. نکته مهم در افزایش مشتریان، نظرات و امتیازات مثبت کاربران در مورد کسب و کار، محصولات موجود و سایر خدمات سایت است.  این راه علاوه بر افزایش رتبه بندی و اعتبار سایت میزان فروش محصولات را نیز افزایش می دهد.

در صورت داشتن کسب و کار منحصر به فرد حتما فهرست محصولات یا خدماتتان را در Google بگذارید و با تیلیغات و بازاریابی مناسب، مشتریان را ترغیب به امتیاز دهی و نظر دهی کنید.  این کار رتبه بندی و اعتبار سایتتان را افزایش داده و همچنین باعث جذب مشتریان بیشتر می شود.