دوستان، آیا تا کنون اصطلاح وب برندینگ web branding را شنیده اید؟ آیا با این اصطلاح آشنائی دارید؟ آیا مفهوم وب برندینگ برایتان ملموس است یا مبهم؟

اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که مایلید با اصلاح وب برندینگ بیشتر آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم که این مقاله را به طور کامل مطالعه نمائید.

وب برندینگ web branding چیست؟

وب برندینگ، یکی دیگر از روش های برندینگ است که، در آن از وب، به عنوان ابزاری برای شناساندن یک برند به مشتریان، استفاده می شود. در واقع وب برندینگ ، تصویری از کسب و کار شما در ذهن مشتریان بالقوه ایجاد می کند. یک وب سایت می بایست به هر شکل ممکن، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گیرد تا بتواند بهترین رتبه بندی را در موتور جستجو از آن خود کند. بازاریاب ها مایلند پیام تبلیغاتی آن ها به طور بسیار موثر، در وب نیز مانند سایر رسانه های تبلیغاتی دیگر، انتقال یابد که این خود اشاره دارد به مفهوم و معنای وب برنیدنگ.وب برندینگ، یکی از انواع تکنیک های برندینگ می باشد که، باعث بهتر دیده شدن برند شما در میان بخش عظیمی از بازدیدکنندگان وب سایت ها شده و به نوعی شما را در میان رقبای خود در کسب و کار خود، شاخص می نماید.

 

وب برندینگ web branding را از دو منظر می توان بررسی کرد :

  1. جنبه ی مهندسی و کارشناسانه ی وب برندینگ : در این زمینه، مهندسان وب و کارشناسان برندینگ می بایست با به کار گیری انواع تکنیک های برنامه نویسی و تولید انواع محتوای قوی و خلاقانه اعم از محتوای صوتی، ویدئوئی و…. وب را به عنوان یک رسانه ی انتقال دهنده ی پیام تبلیغاتی خود، به کارگیرند.
  2. جنبه مدیریتی وب برندینگ : این بعد از وب برندینگ، مربوط است به مدیریت برندینگ و بازاریابی و برنامه ریزی های بلند مدت، جهت اجرای اصولی تکنیک های برندینگ.

 

آیا وب برندینگ web branding مهم است؟

در اینجا باید بگوئیم که : برندینگ، به خودی خود باعث می شود که آنچه برند شما را از سایرین متمایز ساخته است پر رنگ تر شود و در واقع محصول شما جایگاه خود را در بازار کسب و کار بیابد. حال با استفاده از وب برندینگ web branding شما قادر خواهید بود به طور گسترده در میان بسیاری از مشتریان بالقوه بازار را در دست بگیرید و این مشتریان بالقوه را به مشتریان همیشگی خود تبدیل نموده و به نوعی آن ها را به خود وفادار نمائید که این نشان دهنده ی میزان اهمیت وب برندینگ می باشد.

باید بدانید که چنانچه درک درستی از وب برندینگ پیدا کنید و آن را به طور صحیح و اصولی به کار گیرید، نتایج زیر را به همراه خواهد داشت :

  1. قوت بخشیدن به ارزش های خاص برند
  2. افزایش آگاهی عمومی بازدیدکنندگان از برند
  3. برقراری ارتباط قوی تر با مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتریان وفادار
  4. شناخت مشتریان اصلی و پاسخ دهی بهتر به نیازهای آن ها

وب برندینگ web branding

مقایسه وب برندینگ web branding با سئو

شاید در این قسمت، این سوال به ذهن شما خطور کند و با خود بگوئید که : SEO که یکی از ابزارهای مدیریت برند می باشد، چه تفاوتی با وب برندینگ web branding دارد؟ در پاسخ می بایست به شما متذکر شویم که، ابزار سئو تنها به شما کمک می کند که با به کارگیری تکنیک های خاصی، به صفحه اول گوگل بیائید و جز بهترین رتبه بندی های گوگل قرار بگیرید. اما آیا همین که در نخستین صفحه گوگل قرار بگیرید کافیست؟ آیا عاقلانه تر این نیست که علاوه بر گوگل، به مطرح شدن در میان سایر موتورهای جستجوگر نیز بیندیشیم؟ برای این منظور، وب برندینگ به کمک صاحبان کسب و کار آمده است تا، برندی که در رتبه عالی قرار گرفته است، حالا به شهرت و معروف شدن فکر کند و با به کارگیری تکنیک های مناسب، توسط بسیاری از بازدیدکنندگان شناخته شده و جایگاه اصلی خود را بیابد.

 

وب برندینگ web branding برای چه نوع کسب و کارهائی مناسب است؟

اینترنت و به طور کلی صنعت آنلاین بسیار فراگیر شده و افراد را چنان به خود درگیر کرده است که گوئی جزئی از زندگی آن ها شده است. صرف نظر از این موضوع، ما روز به روز شاهد رشد بیشتر این صنعت هستیم. بنابراین در حال حاضر استفاده از امکانات آنلاین، برای همه ی صاحبان کسب و کار این امکان رابه وجود آورده تابر خلاف گذشته، به راحتی هر چه تمام تر به تبلیغات بپردازند و این باعث می شود تا  بسیار راحت تر و درمدت زمان بسیار کوتاه تری توسط افراد مختلف در زمینه های کاری مختلف شناخته شوند. پس این فرصتی است تا به خوبی هر چه تمام تر، صاحبان تمامی کسب و کارها اعم از کسب و کارهای کوچک و بزرگ، صنعت آنلاین را به کار گرفته و آن را فرصتی بدانند تا محصول و کسب و کار خود را به جهان معرفی کنند و آماده ی رقابت با تمامی رقبای خود شوند.

عزیزان همراه، از اینکه وقت گران بهای خود را در اختیار ما قرار می دهید و مقالات ما را مطالعه می نمائید از شما کمال تشکر را داریم. امیدواریم با ارائه مقاله ی فوق به سوالات مطرح شده در ذهن شما پاسخگو بوده باشیم. چنانچه هنوز نکته ای مبهم در این خصوص ذهن شما را به خود درگیر کرده است با همکاران ما در تیم مکعب تماس حاصل نمائید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.

 

بیشتر بخوانید :

برندینگ Branding چیست؟

مراحل برندسازی (branding) چیست؟ 

اهمیت برندینگ در موفقیت کسب و کار

بازسای برند(ریبرندینگ rebranding) چیست؟

برندسازی شخصی(پرسونال برندینگ) چیست؟

روانشناسی رنگ ها در برندسازی

برندینگ احساسی(Emotional Branding) چیست؟