بر اساس داده های آماری به دست آمده،  شبکه های اجتماعی دومین روش محبوب برای جستجوی یک برند، ازطریق موتورهای جستجوگر می باشد. در واقع همه ما می دانیم که مدیریت شبکه های اجتماعی می تواند یک جریان تقریبا دشوار و پیچیده ای باشد چرا که نام تجاری شما نیازمند این است که جذاب باشد و بتواند مخاطبان را به خود جذب کند، که این مستلزم زمان زیادی است؟ در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین نکات مربوط به آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی را به شما آموزش دهیم. چنانچه مایلید تا به فعالیت در این زمینه بپردازید، می بایست ابتدا با نحوه ی مدیریت آن آشنا شوید. پس پیشنهاد می شود که تا پایان مقاله آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی همراه ما باشید.

حتما بخوانید:

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی

تمرکز بر کیفیت

همیشه خوب است که یک جریان ثابت از محتوا و اطلاعات به روز داشته باشید. به این منظور که اطمینان حاصل نمائید که محتوایی را به اشتراک می گذارید به اندازه کافی با کیفیت و مفید می باشد تا بتوان آن را مجددا به اشتراک گذاشت. همچنین تلاش کنید تا محتواهای ماندگار ایجاد کنید.

داده ها را آنالیز کنید تا به کیفیتی بی نظیر دست یابید

طبق یافته های اخیر، میزان مشارکت مخاطبان در هفته، بیش از 46 درصد افزایش یافته است و تعداد توئیت های منتشر شده نیز بسیارافزایش یافته است. که این باعث می شود تا به همین نسبت ترافیک وب سایت شما و نیز با تعداد کلیک ها افزایش یابد. یکی دیگر از ترفندهای مهم این است که از تقاضای مخاطبان آگاه باشید. چشم خود را در مورد موضوعات مورد علاقه ی آن ها در حوزه صنعت خود باز نگه دارید. این باعث افزایش میزان مشارکت شما می شود و به طور بالقوه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند.

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی

 

بیشتر بخوانید:

تبلیغات در شبکه های اجتماعی

اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو چیست؟

جذاب باشید (ابزارها می تواند به شما کمک کند!)

یکی از بزرگترین چالش های موجود این است که موضوعی را برای ایجاد محتوای جذاب خود، پیدارای این منظور  کنید بهتر است از طریق ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی این کار را انجام دهید تا هنگامی که در جستجوی متنی مناسب برای کلمه ی کلید مورد نظر خود هستید، هشدارهای لازم را به شما اعلام نماید!

از ابزارهای زمان بندی و برنامه ریزی مناسب استفاده کنید

جالب است بدانید که مهمترین نکته در استفاده از این ابزارها (به غیر از صرفه جویی در وقت) توانایی آنها در پست کردن خودکار محتوا در برنامه های منظم زمانی است.

استفاده از تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی

شما چگونه می توانید متوجه شوید که چه تعداد افراد پست های شما را می بینند و جذب کسب و کار شما می شوند؟ بنابراین شما نیاز به یک ابزار تجزیه و تحلیل دارید تا بتوانید از روی اعدای که در خروجی این ابزارها برای شما تولید می شود، متوجه شوید که مخاطبان شما چه تعداد هستند و یا پست های شما در چه زمینه ای بازدید بیشتری داشته اند. به این ترتیب شما متوجه خواهید شد  که فعالیت های خود را در چه زمینه هایی متمرکز نموده و بتوانید مخاطب های بیشتری را به خود جذب نمائید.

خود را در جایگاه یک بازدیدکننده ی واقعی قرار دهید

منظور از این کار این است که مخاطبان راضی و ناراضی را پیدا کرده و در تلاش برای حل مشکلات مطرح شده توسط افراد ناراضی برآئیم و نکات مطرح شده توسط افراد راضی را قوت بخشیم. این یک راه عالی است تا نشان دهید که شما بسیار مورد اعتماد هستید، چرا که در برآوردن خواست های مخاطبان بسیار دقت به خرج می دهید.

 

آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی

معرفی برخی از ابزارهای مدیریت شبکه های اجتماعی

ابزار Everypost

داشبورد سیاه و سفید Everypost جریان کسب و کار شما را ساده کرده و کار با رسانه های اجتماعی شما را بسیار آسان  می کند. هنگامی که وارد سیستم شوید، در گوشه سمت راست بالا می توانید حساب ها را اضافه کنید و آن ها را به روز رسانی کنید. شما می توانید فیس بوک، پینترست، توییتر، لینکدین، Google+ و حساب های دیگر رسانه های اجتماعی را پیوست کنید. رابط کاربری آم ساده است و یک ویژگی جالب دارد که به شما اجازه می دهد محتوای بصری را از بسیاری از منابع مختلف مانند Instagram، YouTube، Flickr یا Pinterest استخراج نمائید تا مطالب منحصر به فرد خود را برای اشتراک با مخاطبین خود ایجاد کنید.

ابزار Hootsuite

Hootsuite یکی از شناخته شده ترین ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی است که توسط میلیون ها نفر از مردم سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد تا کسب و کار خود را در راه کارآمد و ساده انجام دهند. پس از ثبت نام برای Hootsuite و انتخاب طرح خود شما می توانید از ویژگی های مختلف پنل مدیریت آن استفاده کنید. اولین چیزی که باید انجام دهید اضافه کردن کانال های رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر، نمایش مشخصات عمومی، LinkedIn و Google+) است. هنگامی که آنها را تنظیم می کنید، داشبورد شما همه آنها را در گوشه بالا سمت چپ نمایش می دهد و از آنجا شما می توانید به راحتی کانال مورد نظر برای ارسال را انتخاب کنید. شما می توانید یک محتوا را به همه کانال ها ارسال کنید.

همراهان همیشگی مکعب ، از توجه شما تا پایان مقاله آموزش مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار سپاسگزاریم. امید است مطالب ارئه شده برای شما مفید واقع شده باشد. سوالات و اشکالات خود را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.