این روزها افراد زیادی هستند که در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند. قطعا شما نیز یکی از این افراد هستید و به طور حتم تا کنون با اصطلاح پرسونال برندینگ برخورد کرده اید و گاها پیش آمده است که از خود بپرسید پرسیده باشید که برندینگ شخصی دقیقا به چه معناست و چه کاربردی دارد که تا این حد ارزشمند تلقی می شود. در این مقاله قصد داریم به سوالات اینچنینی که در ذهن شما وجود دارد پاسخ دهیم، و برای شما آموزش برندسازی شخصی را به صورت گام به گام بیان کنیم.لطفا تا پایان مقاله با ما باشید. در این جا بهتر است که در ابتدا مطالب را با تعریف واژه ی برند آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید:

قوانین برندینگ (branding) چیست

مزایای برندسازی شخصی (personal branding) چیست

فواید و ضرورت برندینگ(branding) چیست

 

برند دقیقا به چه معناست؟

در زمینه ی آموزش برندسازی شخصی ، ابتدا بهتر است تا شما را با مفهوم “برند” آشنا سازیم. پس ابتدا با توضیحاتی در مورد اصطلاح “برند” ، برای شروع  آموزش برندسازی شخصی، بحث را آغاز می کنیم. اپل، گوگل، آمازون و نام هایی از این قبیل، کاملا شناخته شده و تقریبا برای همه آشنا هستند. این اسامی، اسامی و لوگو مربوط به شرکت های بزرگ و معروف هستند. اما این معنای برند نیست. برند مفهومی فراتر از نام یا لوگو دارد.  برند عبارتست از : آنچه که مخاطبان به محض برقراری ارتباط با کسب و کار شما دریافت می کنند. برند یک کسب و کار شامل نام آن برند، لوگو و ترکیب رنگی آن، فونت و سایز و…مواردی ازاین قبیل می باشد وبه طورکلی کسب و کار شما شامل : بند شما، محصولات و خدمات و شرکت شما می باشد که ممکن است برای آنها میلیون ها تومان هزینه کرده باشید. موراد ذکر شده معرف شما و جایگاه شما در میان رقبای شما می باشد. یک برند نشان دهنده ی هویت کسب و کار شما می باشد و نیز با عث شهرت شما در بازار می شود. به این ترتیب مشتریان با اعتماد بیشتری به سمت شما روی آورده و در نتیجه این باعث موفقیت کب و کار شما می شود.

مانند هر کسب و کاری، افراد نیز دارایبرند هستند. به طورمثال : همه ی افراد دارای یک نام، چهره، استایل و یک راه ارتباطی با دیگران می باشد که این ویژگی ها همگی برای افراد مختلف منحصر به فرد بوده و در نتیجه باعث می شود که نحوه ی تاثیرگذاری شما بر افراد و نیز تاثیرپذیری آن ها از شما متفاوت شود. در ابن جا باید بدانید که برندینگ و خصوصا برندینگ شخصی، لزوما در مورد فروش، سرویس وخدمات نمی باشد، بلکه در مورد ایجاد ارتباط بین کسب و کار شما و مشتریان شما می باشد اگر چه در این جا نیز شما می بایست محصول و خدماتی نیز برای ارائه داشته باشید. در این مقاله قصد  داریم تا پرسونال برندینگ را به شما آموزش دهیم.

آموزش برندسازی شخصی

آموزش برندسازی شخصی (پرسونال برندینگ)

گام اول : ابتدا درمورد نیش مارکت مورد نظر خود تحقیق و بررسی نمائید. منظوراز نیش مارکت، آن بخش کوچکی از کالا و خدمات شما، برای گروه محدودی از افراد است که هنوز در آن زمینه سرمایه گذاری چندانی نشده است. حقیقت این است که موفق به داشتن یک برند شخصی نخواهید بود اگر، یک زمینه ی جالب برای ارائه خدمت و نیز برای مشتریان خاص خود را نداشته باشید. بنابراین، زمانی که شما نیش مارکت خود را مشخص کردید، پس از آن می بایست در آن زمینه به تحقیق و جستجو بپردازید تا بتوانید به بترنین راه ارتباطی با مشتریان دست پیدا کرده و نیز آنچه مد نظر مشتریان است به آن ها ارائه دهید.

در حالت ایده آل، شما می خواهید یک بخش کوچکی از بازار را انتخاب کنید که در آن رقابت خیلی محدود نباشد. سپس می بایست مخاطبان خود را در آن زمینه شناخته و به کسب اطلاعات در مورد علاقه مندی های آن ها ، سن و سال و مواردی از این قبیل در مورد آن ها بپردازید. این مسئله بسیار ضروری است زیرا شما می بایست اطمینان حاصل کنید که افراد مناسب برای ارتباط با محتوای خود، بر روی تبلیغات خود کلیک کرده، لیست ایمیل خود را انتخاب کرده و در نهایت محصول یا سرویس خود را خریداری کنند. به طور کلی در هر زمانی که شما برای کسب و کار جدید تلاش می کنید، همیشه باید مسائل را با وضعیت فعلی صنعت بسنجید و ببینید که رقابت شما در مارکت انتخابی شما خوب است یا نه، و در صورتی که مشکلی وجود دارد که مانع موفقیت شما می شود، ان را بر طرف سازید.

گام دوم : برند خود را هدف گذاری کنید. به عبارت دیگر شما می بایست در مورد اهداف برند خود تصمیم گیری نمائید. در واقع در این بخش شما تصمیم  می گیرید که به چه روشی قرار است بر زندگی مخاطبین خود  که قرار است جز مشتریان وفادار شما شوند تاثیر بگذارید. به طور مثال : قرار است شما به آنها مطالب جدید را بیاموزید، یا زمینه ای برای سرگرمی آن ها فراهم کنید، یا اینکه صرفا برای آن ها در مورد مطالب مفید، برای مطالعه اطلاعاتی قرار دهید و مواردی از این قبیل.

آموزش برندسازی شخصی

گام سوم : رسانه ی تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. به منظور دستیابی به مشتریان خود شما می بایست بدانید که از طریق کدامیک از رسانه های اجتماعی به تبلیغات بپردازید. شما می بایست رسانه ای را انتخاب کنید که مشتریان شما بیشتر در آن هستند،  فعالیت دارند و شما را خواهند دید. همانطور که می دانیدهر رسانه دارای مزایایی می باشد و در بیشتر مواقع بهتر است تا در چند نوع رسانه ی اجتماعی برای تبلیغات، شرکت داشته باشید. به طور مثال : شما می توانید از فیس بوک یا اینستاگرام برای تبلیغات خود استفاده نمائید. یا اینکه از طریق پادکست و یا ایجاد بلاگ روی وب سایت خود، محصولات و خدمات خود را تبلیغ نمائید.

گام چهارم : برای تولید محتوا برنامه ریزی کنید. محتوای شما بیانگر این است که شما قرار است چگونه برای مخاطبان خود جلب توجه کنید و با آن ها ارتباط برقرار کنید. شما می بایست محتواهای قوی  را متناوبا ایجاد شده و انتشار یابد و موضوع این محتواها می بایست به گونه ای باشد که با علاقه مندی های مخاطبان شما مطابقت داشته باشد.

و نکته ی پایانی در خصوص آموزش برندسازی شخصی که باید بدانید این است که، برای داشتن یک برند شخصی موفق، شما می بایست صداقت داشته باشید، در نظر مخاطبان با ارزش باشید و با آن ها به طور شفاف و واضح ارتباط برقرار کنید.

همراهان همیشگی مکعب ، از اینکه تا پایان مقاله ی آموزش برندسازی شخصی همراه ما بودید از شما کمال تشکر را داریم. امید است که مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد. هر گونه سوال یا مشکلی را با ما در میان بگذارید. منتظر شنیدن صدای گرمتان هستیم.