دیجیتال مارکتینگ این روزها جایگاه ویژه ی خود را در میان صاحبان کسب و کار به درستی یافته است. در واقع با روی کار آمدن انواع رسانه های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال اهمیت خاصی پیدا کرده است. اما آیا تا کنون به این مسئله اندیشیده اید که آیا دیجیتال مارکتینگ که یک اصطلاح کلی است، می توان چه مواردی را شامل شود؟ تا چه حد با بازاریابی محتوا آشنا هستید؟ آیا مایلید با این اصطلاح بسیار مهم مربوط به بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا شوید؟ قطعا پاسخ شما به این سوال مثبت خواهد بود. پس تا پایان این مقاهله همراه ما باشید.

حتما بخوانید : آموزش دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوا چیست؟

اول از همه بهتر است با این دیدگاه بحث را باز کنیم که : به طور کلی، بازاریابی محتوا مهم ترین و اصلی ترین بخش بازاریابی به حساب می آید و حتی می توان گفت که

 content marketing ، هسته ی بازاریابی(مارکتینگ) است.

با روی کار آمدن بازاریابی دیجیتال، بازاریابی با روشهای قدیم و سنتی گذشته، کم کم، کم رنگ و کم رنگ تر شده است. اما برای موفقیت در بازاریابی دیجیتال، می بایست در زمینه ی مهم ترین رکن بازاریابی دیجیتال که همان بازاریابی محتوا می باشد بسیار قوی و بی نظیر و منحصر به فرد باشید. اما بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا عبارتست از، یک رویکرد بازاریابی استراتژیک که بر روی ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند، مرتبط و قوی متمرکز است و هدف آن جذب و ایجاد مشتریان وفادار می باشد. به این ترتیب که به جای چیدن و در معرض دید قرار دادن محصولات و ارائه ی خدمات به طور فیزیکی، با ایجاد محتواهای قوی، مشتریان را به خود جذب خواهید کرد.

بازاریابی محتوا

آیا می دانید که برندهای برجسته و مطرح، از بازاریابی محتوا بهره برده اند؟

در تحقیقاتی که به طور سالانه به عمل می آید نشان داده شده است که اکثریت قریب به اتفاق از بازاریابان، از مزایای content marketing بهره مند هستند. در واقع، بسیاری از سازمان های برجسته در جهان، از جمله P & G، مایکروسافت، سیستم های سیسکو و …استراتژی بازاریابی محتوا را در راس کار بازاریابی خود قرار داده اند. حتی جالب است بدانید که استراتژی های content marketing در کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان نیز کاربردی و قابل اجرا می باشد. فکر می کنید علت چیست؟ علت آن است که بازاریابی محتوا بسیار در موفقیت کسب و کار شما تاثیر گذار است.

به طور خاص، سه دلیل و مزیت عمده و اصلی برای استفاده از بازاریابی محتوا وجود دارد که در ادامه آن ها را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

مزایای بازاریابی محتوا

  • افزایش فروش
  • صرفه جوئی در هزینه
  • جذب مشتریان بهتر و وفادارتر
  • محتوا، در حال و آینده ی بازاریابی موثر است

اگر به ابتدای مقاله برگردید و بار دیگر، تعریف ارائه شده برای بازاریابی دیجیتال را مرور نمائید، به نظر شما دو کلید واژه ی اصلی که در آن وجود دارد کدامند؟ بله درست است : “مرتبط” و” باارزش” در واژه ی اصلی در این تعریف هستند این دقیقا همان تفاوت اصلی content marketing با سایر اطلاعات بی ارزش دیگر است که بیشتر شرکت ها تلاش می کنند در مورد کالا و خدمات خود بدون استفاده از بازاریابی محتوا به شما برسانند.

چرا بازاریابی بدون به کارگیری بازاریابی محتوای بازارزش، امکان پذیر نمی باشد؟

برای پاسخ به این سوال باید گفت، صرف نظر از نوع تاکتیک های بازاریابی که ب کار می برید، بازاریابی محتوا باید بخش اصلی فرآیند بازاریابی شما باشد و از آن جا نباشد در واقع محتوای باکیفیت بخشی از تمام انواع بازاریابی محسوب می شود. در اینجا دلایل اصلی اینکه چرا بازاریابی می بایست با بازاریابی محتوا همرا ه باشد را بیان خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا

دلایل به کارگیری بازاریابی محتوا

  • بازاریابی رسانه های اجتماعی: برای بازارایابی در رسانه های اجتماعی به content marketing نیازمندیم. در واقع استراتژی بازاریابی محتوا در مرحله ی قبل از راهبرد رسانه های اجتماعی قرار خواهد گرفت.
  • کسب امتیاز از موتورهای جستجوگرها (مربوط به SEO): موتورهای جستجو به کسب و کارهایی که کیفیت و محتوای سازگار را منتشر می کنند، پاداش می دهند.
  • روابط عمومی: راهبردهای موفق در روابط عمومی، موضوعاتی را که خوانندگان مورد توجه قرار می گیرند، و نه کسب و کارشان.
  • PPC: برای بهره مندی از PPC ، شما نیاز به محتوای عالی دارید.
  • و به طور کلی به منظور اینکه در content marketing قوی عمل کنید و موثر باشید، لازم است که استراتژی بازاریابی محتوای مستند داشته باشبد.حال که با اهمیت بازاریابی محتوا در بازاریابی آشنا شدید، برای موفق شدن در یازار رقابتی کشب وکار خود، بهتر است تا بیشتر سعی و تلاش خود را بر یادگیری راه های و روش ها و استراتژی های بازاریابی محتوا متمرکز نمائید تا بتوانید بسیار موفق تر از قبل عمل نمائید. از همرا هی شما تا پایان این مقاله صمیمانه سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید : 

مزایای دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال)

مشاوره دیجیتال مارکتینگ چیست