شرکت ها و صاحبان کسب و کارهای مختلف مرتبا در حال به روز رسانی نقشه محتوایی سایت و استراتژی های بازاریابی خود هستند تا بتوانند رتبه شان را در موتورهای جستجو افزایش دهند و پاسخگوی نیازهای مشتریان بوده و هر زمان که مخاطبان آن ها را جستجو می کنند، در دسترس آن ها باشند. در مقاله ی قبلی با معنا و مفهوم نقشه محتوایی سایت آشنا شدید. در این مقاله نیز نکات و راهنمایی های نهایی در زمینه ی ایجاد نقشه محتوایی سایت را برای شما دوستان بیان خواهیم کرد.

شرکت مهندسی مکعب، در زمینه تولید محتوا در زمینه های مختلف در اصفهان در حال فعالیت است. از آنجایی که تولید محتوای هدفمند همیشه شما را جزء برترین های گوگل نگه می دارد، در این مقاله نکات لازم را جهت تدوین نقشه محتوای سایت در اختیارتان قرار می دهد.

نحوه ی ایجاد نقشه محتوایی سایت

گام اول برای ایجاد یک نقشه محتوا مؤثر، بررسی کامل محتوای است. بهتر است که هر قطعه ای از محتوا را با مشخص کردن عنوان آن بر روی قطعه ای از کاغذ یادداشت نمائید. سپس یادداشت را در مقابل خود قرار دهید و آنها را به شیوه ی صحیح و مرتبط در کنار هم قرار دهید. این اساسی ترین روش ایجاد یک نقشه محتوا است و به این ترتیب می توان محتوا را با اهداف کسب و کار خود هماهنگ کرد. اما قبل از اینکه سازماندهی نقشه محتوا را آغاز کنید، حتما هدف مشخصی را در استراتژی های بازاریابی محتوا داشته باشید. اگر از اهداف خود اطمینان ندارید، استراتژی هایتان را بازبینی کنید تا بتوانید محدوده کامل و هدف ایجاد محتوا را برای کاربران خود مشخص کنید و همچنین یک شِما و دید دقیق از محتواهای خود در پیش رو داشته باشید.

ایجاد نقشه محتوایی

راه های سازماندهی نقشه محتوایی

راه هایی وجود دارد که می توانید دریایی از یادداشت های ایجاد شده را که در مقابل خود قرار داده اید، سازماندهی کنید. صرف نظر از چگونگی تصمیم گیری برای انجام این کار، هدف مشخص شده در استراتژی مورد نظر شما باید در خط مقدم ذهنتان قرار داشته باشد. در ادامه شما را با راه های سازمان دهی محتوا، برای ایجاد نقشه محتوای سایت آشنا خواهیم کرد.

سازماندهی محتوا بر اساس عنوان

ایجاد یک نظم در محتواها، بر اساس عنوان آن ها یکی از اصلی ترین راه ها است. در واقع با استفاده از این روش شما دقیقا آن چه را که در زمینه ی تولید محتوا انجام داده اید ، خواهید دید و متوجه خواهید شد که کدام قسمت نیازمند صرف زمان بیشتری است تا موثرتر شود.

سازماندهی بر اساس طول عمر مشتری

یک راه عالی برای انجام این کار، پیاده سازی رویکردهای بازاریابی در زمینه ی طول عمر مشتری، در استراتژی های تولید محتوا می باشد. این نیاز به یک درک عمیق از فرایند تصمیم گیری مشتریان برای خرید دارد، از بازدید اولیه ای که انجام می دهند تا زمانی که خرید آن ها کامل می شود.

سازماندهی محتوا بر اساس خریداران

یک شخص خریدار، یک نماینده از مشتریان ایده آل شما است و ایجاد محتوا بر اساس اهداف، چالش ها و فرصت هایی که آن ها در مقابل شما قرار می دهند، یک راه عالی برای نگه داشتن آنها و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است. فقط کافیست که بر روی هر یک از آن ها به طور صحیح تمرکز کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا جریان سازنده ای از افرادی که واقعا به محتوای تولید شده ی شما علاقمند هستند، ایجاد کنید.

استفاده از مهندسی معکوس برای تولید نقشه محتوایی جهت ایجاد محتوا در آینده

همانطور که برای ایجاد یک نقشه ی محتوای موثر، در نظر داشتن طول عمر مشتری راهی موثر است، به همین ترتیب سازماندهی محتوا بر اساس اطلاعات خرید قبلی مشتریان گذشته نیز می تواند در این زمینه بسیار تاثیر گذار باشد. هنگامی که شما علاوه بر بررسی مشتری های فعلی و نحوه ی خرید آن ها در زمان حال، برای تولید محتوا های زمان آینده تصمیم می گیرید، بهتر است در تولید نقشه ی محتوای خود از اطلاعات مربوط به سابقه ی خرید وی در گذشته نیز استفاده کنید. به این ترتیب بسیار موثرتر و منطقی تر به تولید محتواهای کاربردی و تاثیرگذار خواهید پرداخت.

ایجاد نقشه محتوایی

دوستان گرامی، حال که با راه های ایجاد نقشه محتوایی سایت آشنا شدید، بهتر است این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که هرگز نقش موتورهای جستجو را نادیده نگیرید. یکی از مهم ترین مزایای ایجاد نقشه ی محتوایی سایت این است که شما می توانید مشخص کنید که کدام تاپیک ها و عنوان ها قرار است در رتبه ی پایه ی موتورهای جستجو گر قرار گیرند. همانطور که می دانید موتورهای جستجوگر مرتب در حال به روز رسانی و الگوریتم های آن ها در حال بهبود بخشی هستند تا بتوانند نتایج مرتبط تری با عنوان جستجو شده توسط کاربر ارائه دهند. بنابراین محتوای شما باید به گونه ای تولید شده باشند که سازگار و هماهنگ با الگوریتم های موتورهای جستجو بوده و به راحتی توسط موتورهای جستجو دیده شوند.

درکل ایجاد نقشه محتوایی ، یک روش فوق العاده برای شناخت جایگاهی است که شما بر اثر تلاش های خود در زمینه ی بازاریابی محتوا به دست آورده اید. علاوه بر روشی که ارائه شد، راه های زیادی وجود دارد که شما بتوانید یک نقشه ی محتوایی تولید کنید. با استفاده از ایجاد نقشه محتوایی شما به راحتی می توانید نتیجه ی فعالیت های خود را ارزیابی کرده و با توجه به عملکرد مشتریان و اطلاعات خرید آن ها در گذشته و حال، برای ایجاد محتواهای جدید و مناسب و منطبق با سلیقه ی آن ها، در آینده اقدام نمائید.