آیا می خواهید یک استارتاپ موفق راه اندازی کنید؟ تقریبا بیش از 90 درصد کار آفرینان شکست می خورند به نظر شما دلیل این شکست ضعف در ساخت محصول و به کارگیری ابزارهای نا مناسب است، در نحوه برندینگ استارت اپ است، یا نادیده گرفتن مشتریان و خواسته های آنها؟! معمولا مردم قبل از خرید محصول یا استفاده از آن، با برند شما ارتباط برقرار می کنند. تا کنون به این فکرکرده اید که تفاوت محصول شما با دیگر محصولات چیست؟ بیشتر کار آفرینان اغلب خدمات به مشتریان را نادیده می گیرند، در صورتیکه یکی از ضروری ترین اجزای ارتباطی، در نظر گرفتن مشتریان بالقوه است. به منظور درک هر چه بیشتر این مسئله، تا پایان این مقاله با مکعب همراه شوید.

باید و نبایدهای ارائه خدمات به مشتریان

تمرکز روی ساخت محصول و نادیده گرفتن مشتری و نیازهای او

همیشه تمرکز روی ساخت محصول و توجه به کیفیت آن پاسخگوی نیازهای مشتریان نیست. یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت در استارتاپ ها رضایت مشتریان و خدمات دهی به آنها است. در یک شرکت مدیر و کارمندان باید خدمات مربوط به کالای خریداری شده توسط مشتری را قبل و پس از خرید او پشتیبانی کنند. این پشتیبانی و خدمت رسانی شامل نحوه ارتباط و برخورد با مشتریان و چگونگی حل مشکلاتی است که ممکن است اتفاق بیافتد.

خدمات به مشتریان

خدمات به مشتریان به ابعاد دفتر، شرکت و به طور کلی کسب و کار شما مرتبط نیست. این خدمات باید به همه‌ی مشتریان جدید، بالقوه و بالفعل داده شود. اگر چه این خدمات ممکن است منابع، زمان و هزینه ی بیشتری از شما کسر کند اما در عوض مشتریان جدیدی پیدا خواهید کرد. از مزایای دیگر خدمت رسانی به مشتریان، وفاداری آن ها به برند شما است که باعث افزایش رضایت و تشویق آنها به خرید از محصولات شما خواهد شد.

چرا ارائه خدمات به مشتریان مهم است

ارائه خدمات به مشتریان و کسب رضایت آنها می تواند به شما در مواردی از جمله عوامل زیر کمک نماید.

  1. افزایش وفاداری مشتری به کسب و کار و برند شما
  2. افزایش میزان درآمد
  3. افزایش تعداد مشتریان
  4. افزایش مشتری جدید از طریق مشتریان سابق

چه عواملی در خدمت رسانی به مشتریان تاثیر گذار است

نمونه هایی از خدمات خوب به مشتریان عبارتند از:

  1.  با احترام و با روش صحیح با مشتریان صحبت کردن
  2. دریافت بازخورد از مشتریان
  3. رسیدگی به شکایات مشتریان
  4. برآورده کردن انتظارات مشتریان

خدمات به مشتریان

نکاتی درباره ارائه خدمات به مشتریان

اگر یک شرکت یا کسب و کار حقیقی داشته باشید بهتر است به این نکات توجه کنید:

  1. در صورت وارد شدن مشتریان به شرکت یا محیط مورد نظر حتما با آنها به خوبی صحبت نمائید و سعی کنید به خوبی ارتباط برقرار کنید. از آنها بپرسید که چه کمکی جهت رفع مشکل آنها از دست شما بر می آید و چه کاری می‌توانید برای آن ها انجام دهید؟
  2. در صورت انتظار مشتریان جهت ملاقات با شما بهتر است شخصی را برای خوش آمد گویی به آن ها در نظر بگیرید و مدت زمان انتظار را به آنها اطلاع دهد.
  3. اگر مشتریان در محیط شرکت یا کسب و کار شما هستند، حتما به آنها در پیدا کردن محصول مورد نظر کمک کنید و با صبر و شکیبایی به سوالات آنها پاسخ دهید.

چگونه تکنیک های دیجیتال مارکتینگ می تواند به ارائه خدمات به مشتریان کمک کند؟

دیجیتال مارکتینگ با ایجاد تغییرات بهینه همسو با نیازهای بازار و طراحی برندینگ کمک بزرگی در ارائه خدمات به مشتریان و ارتباط با آنها می کند. امروزه با گسترش تکنولوژی و ایجاد شبکه های اجتماعی بسیاری از افراد محصولات و خدمات خود را از این شبکه ها تامین می کنند. از این رو  متخصصان دیجیتال مارکتینگ با توجه به نیازهای موجود در بازار و تکنولوژی، تولید محتوای متنی در شبکه های اجتماعی، طراحی سایت اصلی استارتاپ، طراحی برند و نام محصول، طراحی گرافیک و از همه مهم تر برندینگ استارتاپ شما کمک بزرگی در موفقیت کسب و کار شما و خدمات به مشتریان خواهند کرد.

خدمات مکعب

شرکت مهندسی مکعب با سال ها سابقه در زمینه‌ی دیجیتال مارکتینگ سعی در رفع موانع و مشکلات شما در برندینگ، ارائه خدمات به مشتریان، استراتژی محتوا ، سند چشم انداز، طراحی لوگو و… دارد. جهت کسب اطلاع بیشتردر زمینه خدمات و پشتیبانی های این شرکت با شماره  تلفن : 03137770377 تماس حاصل فرمائید.