در قسمت اول این مقاله مطالبی را برای شما بیان کردیم در مورد اینکه چگونه می توان به طور فعال در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کرد و راه های بهبود حضور در شبکه های اجتماعی را ذکر کردیم، همچنین گفتیم که یکی از مهم ترین موارد در این زمینه این است که شما بتوانید یک پلتفرم مناسب را برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی انتخاب کنید به این منظور تصمیم گرفتیم چند نوع پلتفرم مهم در شبکه های اجتماعی را به شما معرفی کنیم، لطفا با ما همراه باشید.

انتخاب پلتفرم مناسب در میان شبکه های اجتماعی برای بهبود حضور در شبکه های اجتماعی

در مقاله ی قبلی یکی از مهم ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی به نام فیسبوک را به شما معرفی کردیم. در این بخش از مقاله به معرفی چند شبکه ی اجتماعی دیگر خواهیم پرداخت.

اینستاگرام

اینستاگرام در سال 2016 پروفایل های کسب و کار خود را معرفی کرد و فرصتی را برای صاحبان کسب و کار فراهم کرد تا بتوانند به تبلیغات هدفمند و موثر برای بازدیدکنندگان و اعضای این شبکه ی اجتماعی بپردازند. امروزه  اینستاگرام به داشتن ماهانه بیش از 1 بیلیون کاربر و 8 میلیون به خود می بالد. مایلید تا آمار دقیق تری از اینستاگرام در اختارتان قراردهیم؟

  • 30 % از کاربران کالاهایی را که دراینستاگرام جستجو می کنند، خریداری می کنند.
  • 60% افراد با برخی از جدیدترین کالاها در اینستاگرام آشنا می شوند.
  • 80% از کاربران یک اکانت بیزینسی را در اینستاگرام دنبال می کنند.
  • از هر 10 هشتگ دراینستاگرام 7 تای آن برند هستند.
  • بیش از 65% از پروفایل های کسب و کار اینستاگرام توسط افرادی دیده می شوند که فالوورهای آن ها نیستند.

بهبود حضور در شبکه های اجتماعی

همچنین فراموش نکنید که استوری های اینستاگرام نیز بسیار مهم هستند. از زمانی که برای اولین بار در سال 2017 استوری های اینستاگرام ارئه شد چیزی نگذشته است اما در حال حاضر استوری در اینستاگرام به عنوان یکی از مهم ترین و موثرترین ابزارهای یازاریابی محسوب می شود. امروزه بیش از 300 میلیون نفر از استوری های اینستاگرام استفاده می کنند و مزایای آن در انجام تبلیغات بهره مند می شوند.

توئیتر

تحقیقات نشان داده است که بیش از 86% کسب و کارهای کوچک و متوسط ترجیح می دهند که از توئیتر در زمینه هایی که به خدمات کاربران مرتب می شود استفاده کنند. اگر کاربران هدف شما زیر 50 سال هستند این پلتفرم می تواند برای شما بسیار عالی باشد چرا که می توانند موضوعات مورد علاقه ی خود، تازه ترین اخبار و رویداد ها را در این شبکه ی اجتماعی پیدا کنند.

پینترست

پینترست به عنوان یک پلتفرم اشتراک گذاری عکس به حساب می آید و برای کسب و کارهایی از قبیل : مد، سفر، جشن ها، هنر و…مناسب خواهد بود چرا که کاربر می تواند از طریق بازدید محصولات ارائه شده انتخاب کرده و خرید نماید.

4. محتواها را بر اساس نیازهای مخاطبان تولید کنید

به منظور بهبود حضور در شبکه های اجتماعی به تولید محتوا توجه کافی داشته باشید. محتواهایی که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید در افزایش تعداد مخاطبان و جذب مشتری های جدید بسیار تاثیر گذار است. بنابراین اگر بخواهید در میان رقبای خود بهتر دیده شوید، باید بر روی تولید محتواهای شخصی نو و منحصر به فرد متمرکز شوید. آیا می دانید محتوایی که تولید می کنید باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ویژگی های یک محتوای قدرتمند

  • محتوا باید منحصر به فرد و بکر باشد
  • با کیفیت باشد
  • بتواند مخاطبان را جذب کند

بنابراین علت این که شدیدا توصیه شده است که ابتدا سعی کنید به تولید پرسونای مخاطب بپردازید و شناخت لاز م از مشتریا ن خود به دست آورید همین است که بتوانید محتواهایی تولید کنید که بر اساس علاقه مندی ها و نیاز های آن ها باشد.

البته نوع محتوایی که تولید می کنید به پلتفرمی که انتخاب می کنید بستگی دارد. در حال حاضر پلتفرم های بصری بسیار قوی و تاثیر گذاری ارائه شده اند که شما با استفاده از تولید محتواهای تصویری و ویدئویی می توانید تبلیغات موثر در بستر آن پلتفرم ها ارئه دهید.

بهبود حضور در شبکه های اجتماعی

5. سعی کنید همشه فعال باشید

بهبود حضور در شبکه های اجتماعی به معنای منتشر کردن محتوا  و همچنین ارتباط با بازدیدکنندگان و جذب مخاطب با استفاده از یک سری تکنیکهای بنیادی می باشد. در ادامه به برخی از بهترین راه ها برای ایجاد ارتباط موثر با مخاطبان را برای ذکر خواهیم کرد.

راه ای موثر برقراری ارتباط با مخاطبان

  • کامنت گذاری و لایک کردن پست ها
  • مشارکت در بحث ها
  • پاسخ دادن به سوالات مشتریان
  • قرار دادن محتواها و پست های سرگرم کننده و البته مفید
  • گذاشتن محتواهایی که توسط مخاطبان تولید شده اند
  • توجه به پیشنهادات و انتقادات توجه

این ها نشان می دهد که شما واقعا به مشتری بها می دهید و همه ی تلاش خود را برای جلب رضایت او انجام می دهید.

در نهایت می توان گفت که رسانه های اجتماعی دائما در حال تغییر و تحول هستند، و مخاطبان آن ها روز به روز درحال افزایش هستند. نیازی نیست که شما در تمامی شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید، همانطور که گفته شد مهم این است که شما بتوانید هدف اصلی خود را مشخص نموده و با تشخیص این مسئله که بدانید مشتریان شما در کدام یک از شبکه های اجتماعی حضور دارند، می توانید پلتفرم مناسبی را انتخاب کنید.

همراهان همیشگی مکعب امید است که با مطالبی که در مقاله ی “بهبود حضور در شبکه های اجتماعی” ارائه کردیم توانسته باشیم به سوالات شما در زمینه ی بهبود حضور در شبکه های اجتماعی پاسخ داده باشیم. در صورتی که پس از مطالعه ی این مقاله با سوال یا مشکلی مواجه شدید حتما آن را با ما در میان بگذارید. هدف ما خدمت رسانی به شما عزیزان است لطفا با ما در تماس باشید.