در دنیای امروز، بازاریابان باید از رویکردهای علمی و دقیق در ارتباط با داده ها برخوردار باشند. آنچه می تواند در این زمینه به آن ها کمک کند، داشبورد های بازاریابی است که دیدگاه های آسان، خوانا و جذاب بصری از معیارهای اصلی و KPI های متعدد را ارائه کرده اند؛ که با در نظرداشتن این معیارها به طور مداوم ، بازاریابان می توانند بر اساس داده های موجود، عملکرد کمپین ها ، وب سایت ها و … را بهبود بخشند. برای آشنایی بیشتر با بهترین داشبوردهای بازاریابی در سال 2020 با تیم مکعب همراه شوید.

شرکت مهندسی مکعب، ارائه دهنده ی کلیه ی خدمات دیجیتال مارکتینگ در استان اصفهان می باشد که در حوزه ی برگزاری کلاس های آموزش مباحث دیجیتال مارکتینگ به صورت خصوصی نیز فعالیت دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های   ۳۷۷۷۰۳۷۷  و ۰۹۱۳۸۳۴۷۶۳۴  تماس حاصل فرمائید.

داشبورهای بازاریابی را بیشتر بشناسید

حقیقت این است که یک داشبورد بازاریابی، معیارهای اصلی بازاریابی را به روشی کاملا بصری به نمایش می گذارد؛ که این می تواند در صفحه گسترده اکسل یا سایر ابزارهای بصری مانند Tableau ، Looker یا Google Data Studio نیز باشد.

 داشبوردهای بازاریابی ، برای ارائه داده ها به بازاریابان و ذینفعان مربوطه به گونه ای طراحی شده اند که بتوان با استفاده از آن ها تجزیه و تحلیل داده ها و ایجاد یک تجسم بصری را از داده ها را ارائه داد.

داشبوردهای بازاریابی

آیا مایلید تا برخی از بهترین داشبوردهای بازاریابی در سال 2020 را بشناسید؟ پس همچنان با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید : کمپین سئو چیست؟

بهترین داشبوردهای بازاریابی در سال 2020

به منظور آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با داشبوردهای بازاریابی در این بخش از مقاله چند نمونه از بهترین داشبوردهای بازاریابی را معرفی کرده ایم.

داشبورد عملکرد بازاریابی (Marketing Performance Dashboard)

داشبورد عملکرد بازاریابی یکی از بهترین داشبوردهای بازاریابی می باشد که با ارائه یک نگاه سطح بالا و کلی به داده ها ، برای کمک به بازاریابان در تصمیم گیری آگاهانه، اطلاعاتی را در مورد نرخ تبدیل ، درآمد و منابع مربوط به آن ها اراده می دهد.

شاخص های KPI و معیارهایی که معمولاً در داشبورد عملکرد بازاریابی گنجانده می شود ، شامل بازده سرمایه گذاری در بازاریابی ، نرخ تکمیل هدف ، منابع ترافیک و میزان خرید هستند.

داشبورد بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing Dashboard)

به منظور پیگیری عملکرد فعالیت های بازاریابی آنلاین کسب و کار خود، شما می توانید از داشبورد بازاریابی دیجیتال استفاده کنید. این نوع داشبورد که یکی از بهترین داشبوردهای بازاریابی در سال 2020 می باشد، برای شما این امکان را فراهم می کند تا رقابت ها و سایر تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را به صورت لحظه ای کنترل کنید تا بتوانید درباره نحوه تخصیص بودجه بازاریابی خود به صورت بهینه تر تصمیم گیری کنید.

داشبورد SEO Analytics

داشبورد SEO Analytics را می توان به عنوان یک مقصد یک مرحله ای برای تجزیه و تحلیل همه داده های وب و کسب و کار شما در نظر گرفت ، که از طریق چندین معیار مختلف ، نمای کاملی از عملکرد SEO شما را ارائه می دهد.

سئو فعالیت اصلی هر تیم بازاریابی است و بازاریاب ها از KPI و معیارهای SEO برای ارزیابی عملکرد فعالیت های خود در وب سایت شان استفاده می کنند تا نتایج جستجوی ارگانیک را بررسی نموده و به پیگیری تغییرات ماهانه وب سایت خود بپردازند.

داشبوردهای بازاریابی

داشبورد بازاریابی تجارت الکترونیکی (eCommerce Marketing Dashboard)

این نوع داشبورد نیز یکی از بهترین داشبوردهای بازاریابی می باشد و یک مکان متمرکز برای تجمع داده ها فراهم می کند که بر فعالیت های روزمره ، بودجه و در نهایت تصمیم گیری شرکت شما تأثیر گذار است. آنچه در داشبورد بازاریابی تجارت الکترونیکی ردیابی می شود به این بستگی دارد که شما دقیقاً چه عملیاتی روی داده ها انجام می دهید.

داشبورد بازاریابی تجارت الکترونیکی معیارهایی را نشان می دهد که عبارتند از : هزینه ها، منابع ترافیک وب ، بازده سرمایه گذاری در بازاریابی، نرخ ریزش ، نگهداری ، مشتریان جدید ، موارد اضافه شده به سبد خرید ، فروش از طریق تماس ، و … .

داشبورد تجزیه و تحلیل وب (Web Analytics Dashboard)

داشبورد بازاریابی تجزیه و تحلیل وب نیز یکی دیگر از بهترین داشبوردهای بازاریابی است و عملکرد وب سایت شما را در زمان واقعی ردیابی می کند و برای شما این امکان را فراهم می کند تا عملکرد وب سایت خود را در راستای اهداف بازاریابی خود تنظیم نمائید.

تجزیه و تحلیل وب می تواند در زمینه های مختلفی از جمله تجارت الکترونیکی ، تجربه کاربر ، سئو ، رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال مورد استفاده قرار گیرد.

از دیگر داشبوردهای بازاریابی می توان داشبورد رسانه اجتماعی، داشبورد کمپین ادوردز، داشبورد ایمیل مارکتینگ، داشبورد بازاریابی CMO ، داشبورد بازاریابی سازمانی و داشبورد بازاریابی آنلاین را نام برد.