دوستان عزیز! برای شما علاقه مندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ ، در مقاله ای که پیش رو دارید، به معرفی چند کتاب آموزش بازاریابی دیجیتال پرداخته ایم که می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی نماید. البته هر چند مقالات، وبلاگ ها، فیلم ها و پادکست های زیادی در دسترس شما عزیزان وجود دارد که می توانید از آن ها نیز استفاده کنید،  اما دلایل بسیاری هم برای مطالعه ی کتاب وجود دارد و لازم است که شما بخشی از اوقات خود را در طی شبانه روز به مطالعه کتاب های مفید اختصاص دهید. اما در این مقاله علاوه بر اینکه به چند دلیل مهم برای مطالعه کتاب اشاره کرده ایم، بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا با مطالعه این کتاب ها بتوانید به یک بازاریاب حرفه ایتبدیل شوید. با مکعب همراه باشید.

بیشتر بدانید :

استفاده از هوش تجاری در بازاریابی دیجیتال

چرا باید کتاب بخوانیم؟

هر فردی که بخواهد در حرفه ی خود پیشرفتی داشته باشد باید کتاب های مرتبط با زمینه کاری خود را مطالعه کند. دیجیتال مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنا نیست. در اینجا 4 دلیل اساسی مطالعه کتاب ارائه شده است.

اطلاعات عمیق

مقالات، وبلاگ ها، فیلم های YouTube، پادکست ها همه منابع خوبی برای دستیابی به اطلاعات آسان هستند. اما مطمئناً آنها نمی توانند به اندازه یک کتاب 300 صفحه ای، عمق داشته باشند. اگر به دنبال دریافت اطلاعات عمیق در مورد یک موضوع خاص هستید، کتاب ها انتخاب خوبی هستند.

تنوع در قالب ها

وقتی به یک کتاب فکر می کنید، یک دسته از مقالات قدیمی و گرد و غبار گرفته، احتمالاً اولین چیزی است که به ذهن شما خطور می کند. اما باید گفت امروزه کتاب ها در قالب های مختلف و قابل انطباق ارائه میشوند. علاوه بر موارد چاپی، می توانید از کتاب ها در قالب دیجیتال و صوتی نیز لذت ببرید.

بهبود توانایی های شناختی و خلاقیت

ورزش مغز بسیار حیاتی است. خواندن، مغز شما را تحریک می کند و آن را فعال نگه می دارد و باعث بهبود حافظه می شود. آنها شما را با ایده های جدید آشنا می کنند و تخیل شما را به چالش می کشند. خلاقیت برای موفقیت در دنیای تجارت مدرن بسیار مهم است.

بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 را بشناسید!

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین کتاب های ارائه شده در حوزه دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 میپردازیم.

بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال برای آدمک ها (Digital Marketing for Dummies)

با عنوان این کتاب فریب نخورید. “بازاریابی دیجیتال برای آدمک ها” در واقع یکی از بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ برای بازاریاب های دیجیتال تازه کار است (زیرا اطلاعات اساسی زیادی را در اختیار شما قرار می دهد). این کتاب در واقع یک منبع مرجع عالی است که شامل مجموعه ای از بینش های خاص، عملی و فعلی و بخش هایی از توصیه ها است.

این کتاب همه آنچه که در بازاریابی دیجیتال اهمیت دارد را پوشش میدهد. از برنامه ریزی بازاریابی، ایجاد محتوا، سئو، تبلیغات، بازاریابی شبکه های اجتماعی گرفته تا داده ها و تجزیه تحلیل ها را شامل میشود که آن را به یکی از بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ تبدیل کرده است.

بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی محتوای حماسی (Epic Content Marketing)

جو پولیزی، بنیانگذار و صاحب موسسه بازاریابی محتوا (CMI) یکی از بهترین نویسندگان کتاب بازاریابی دیجیتال و استراتژیست های بازاریابی محتوا در جهان است. از این رو نام مستعار وی “پدرخوانده بازاریابی محتوا” است. این کتاب یکی از بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ میباشد.

پولیزی در کتاب خود، با عنوان “بازاریابی محتوای حماسی” ، بر اهمیت محتوای ارزشمندی که مشتریان در واقع می خواهند بخوانند و به اشتراک می گذارند به جای بازاریابی بیش از حد سنتی و درهم و برهم ، تأکید می کند. این کتاب 350 صفحه ای، اصول اساسی بازاریابی محتوا را شرح می دهد و برخی از رازهای تولید و توزیع محتوای با کیفیت را فاش می کند.

یکی از مهمترین چیزهایی که من از این کتاب آموخته ام این است که شرکت ها باید جلوی صرفا صحبت کردن درباره خود را بگیرند و به جای آن روی مشتری خود تمرکز کنند. این کتاب علاوه بر نسخه های چاپی و دیجیتال، در قالب کتاب صوتی نیز موجود است.

بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ

کشتن بازاریابی: چگونه تجارت های نوآورانه هزینه بازاریابی را به سود تبدیل می کنند
(Killing Marketing: How Innovative Businesses Are Turning Marketing Cost Into Profit)

به قول نویسندگان : “کشتن ساختار بازاریابی فعلی شما ممکن است تنها راه حفظ آن باشد”. نویسندگان این کتاب پس از موفقیت اولیه خود با کتاب بازاریابی دیجیتال در سال 2011 با عنوان “مدیریت بازاریابی محتوا”، بار دیگر با هم همکاری کردند تا گام بعدی موفقیت تجاری در دنیای دیجیتال مدرن را فاش کنند. این کتاب از جمله بهترین کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ میباشد.

این کتاب ها و بسیاری دیگر از این قبیل کتاب ها می توانند شما را در مسیر تبدیل شدن به یک بازاریاب ماهر کمک کنند. توصیه ما به شما این است که برای پیشرفت در زمینه کاری خود به مطالعه بهترین کتاب ها در آن زمینه بپردازید. برای بازاریابی دیجیتال نیز کتاب های ارائه شده در بالا از بهترین ها در نوع خود هستند. اگر تجربه خواندن کتابی در این زمینه را داشته اید آن را با ما به اشتراک بگذارید.