در حال حاضر دنیای بازاریابی دیجیتال با کلمات و اصطلاحات زیادی درگیر شده است که ممکن است ما تنها برخی از آن ها را در وبلاگ های مختلف خوانده باشیم و یا در مورد آن ها شنیده باشیم. نظرتان در مورد لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) Zero Moment Of Truth چیست؟ آیا تا کنون در مورد آن شنیده اید و یا مطلبی در این خصوص مطالعه کرد اید؟ اگر نه، در این مقاله تا پایان با مکعب همراه شوید تا شما را با مطالب جالبی در مورد لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) آشنا کنیم.

حتما بخوانید :

آشنایی با راه کارهای افزایش فروش در اینستاگرام 

چگونه تست A/B به افزایش فروش کمک می کند؟

راهکارهای موثر در افزایش فروش

این اصطلاح برای نخستین بار توسط گوگل در یک کتاب الکترونیکی با عنوان “ZMOT” در سال 2011 ارائه شد و عبارتست از لحظه ای در چرخه خرید بین محرک، یعنی آنچه شما را، در مورد یک محصول وادار به خرید می کند، مثلا یک آگهی تبلیغاتی) و لحظه ای که شما برای خرید تصمیم می گیرید.

در ادامه تعریف دقیق تری از آن ارائه کرده ایم و نکاتی را در مورد اهمیت لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) خاطر نشان کرده ایم. پس همچنان با ما همراه باشید و این مطالب را به طور دقیق مطالعه کنید.

لحظه ی صفر حقیقت

لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) چیست؟

لحظه صفر حقیقت (ZMOT) به مرحله کشف و آگاهی در چرخه خرید اشاره دارد، لحظه ای که مصرف کننده در مورد محصول، تحقیق می کند، قبل از اینکه فروشنده اطلاعاتی در مورد آن در اختیار خریدار بگذارد.

طبق گفته یGoogle ، 53٪ از خریداران می گویند که همیشه قبل از خرید تحقیق می کنند تا اطمینان حاصل کنند که بهترین انتخاب را انجام می دهند.

چگونه بازاریابان B2B می توانند برای ZMOT آماده شوند؟

ZMOT های جدید دیگر مطابق با الگوی سنتی تصمیم گیری خطی عمل نمی کنند. به بیان ساده ، از آنجا که مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به گذشته تغییر کرده اند، الگوی لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) نیز دچار تغییر و تحول شده است. این الگوریتم با مصرف کنندگان همیشه آگاه مرتبط می شود.

بنابراین لازم است که هنگام طراحی تجربه کاربری خود این نکته را مد نظر داشته باشید.

در ادامه به چند روش اشاره خواهیم کرد که از طریق آن ها می توانید اطمینان حاصل کنید که محصول یا خدمات B2B شما از نظر لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) مطلوب می باشد و بازاریابان B2B برای ZMOT آماده هستند. این روش ها عبارتند از :

نکته اول :

اطلاعات کافی در مورد محصول و خدمات خود در دسترس مشتریان قرار دهید. مصرف کنندگان به دنبال این هستند که انواع محتوای زیر را مطالعه کنند و در مورد محصولات شما تصمیم گیری نمایند. این محتواها عبارتند از :

  • توصیفات مشتری
  • راهنماهای خریداران
  • مطالعات موردی

مصرف کنندگان معمولا به دنبال نظراتی هستند که از سوی مشتریان شما ارائه می شود نه مستقیماً از طرف خود شما.

لحظه ی صفر حقیقت

نکته دوم :

روی بهینه سازی تمرکز کنید. بیشتر تحقیقات مصرف کنندگان در مورد محصولات، با جستجوی آنلاین آغاز می شود؛ بنابراین آنچه بسیار اهمیت دارد این است که سایت شما از لحاظ سئو بهینه سازی شده باشد.

به علاوه، نکته ی دیگری که وجود دارد این است که شما باید برند خود را در گوگل جستجو کنید، کامنت ها و نظرات کاربران را در مورد محصولات / خدمات خود در حیطه کاریتان بررسی نمائید و به سوالات آن ها پاسخ دهید. از این طریق مشتریان رغبت بیشتری پیدا می کنند تا در مورد محصولات و خدمات شما نظر دهند.

نکته سوم :

به تولید فیلم و محتوای ویدئویی فکر کنید. تصادفی نیست که YouTube دومین موتور جستجوی محبوب در اینترنت است. مصرف کنندگان به دنبال تصاویر بصری از محصولات هستند که به آن ها در تصمیم گیری کمک کند. این بدان معنی است که نمایش محصولات و وبینارها را در استراتژی کار خود بگنجانید.

پس ببرای اینکه از لحظه ی صفر حقیقت (ZMOT) در کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید، لازم است که این نکات را به دقت مطالعه کنید و به کار ببندید.

از توجه و همراهی همیشگیتان تا پایان این مقاله ممنون و سپاسگزاریم.