پیدا کردن مشتری برای محصول و خدمات خود، کار چندان آسانی نیست. آیا شما هم محصولات فوق العاده ای دارید اما هنوز مشتریان درستی برای آن ها پیدا نکرده اید؟ آیا هنوز راه مطمئنی برای جذب مشتریان پیدا نکره اید و نحوه ی رساندن پیام تبلیغاتی خود به آن ها را نمی دانید؟ اگر با مشکلات این چنینی مواجه هستید، در این مقاله با ما باشید تا چند مورد از برترین روش های موثر افزایش فروش را به شما عزیزان آموزش دهیم.

برترین استراتژی ها و روش های موثر افزایش فروش

1- مزایای محصول و خدمتی که شما ارائه می دهید، بیشتر از هر چیز دیگری برای مشتریان اهمیت دارد.

این یعنی که مشتریان محصول شما خریداری نمی کنند، آن ها در واقع نتایجی را که از محصول شما دریافت می کنند، خریداری می کنند. برای شروع بهتر است که یک لیست از تمام مزایایی که می تواند برای مشتریان جذاب باشد، در مورد محصول و خدمت خود تهیه کنید.

2- دومین روش از روش های موثر افزایش فروش این است که به طور واضح مشتریان خود را مشخص کنید.

به این معنا که از خود این سوال را بپرسید که : آن کسی که با احتمال خیلی بیشتری قرار است که به محض دیدن محصول، آن را خریداری کند، چه کسی است؟ سپس ویژگی های اصلی آن را مشخص کنید. به طور مثال :

  • او چند ساله است؟
  • زن است یا مرد؟
  • آیا دارای فرزند است؟
  • تحصیلاتش چقدر است؟

و… سوالاتی از این قبیل

3- مشکل مشتری دقیقا چیست؟

یعنی اینکه شما با ارائه محصول و خدمت خود قصد دارید چه قدمی برای مشتری خود بردارید؟ البته گاهی اوقات مشکل وی واضح است، اما گاهی مشکل واضحی نیست. بنابراین شما می بایست توانائی این را داشته باشید تا مشتریان خود را خوب شناخته و در صورت امکان مشکلاتشان را کشف کنید.

روش های موثر افزایش فروش

4- مزایای رقابتی خود را ارتقا دهید.

به این ترتیب که شما مزایای رقابتی خود را تعریف می کنید، که این دلیل خرید مشتریان از شما می شود. نتیجه این است که: مشتریان از خریدشان لذت خواهند برد و شما در میان رقبا پیروز خواهید شد. پس بر روی ویژگی های منحصر به فرد خود که شما را از دیگران متمایز می کند تمرکز کنید.

5- پنجمین نکته ارائه شده در مورد روش های موثر افزایش فروش عبارتست از اینکه برای پیشرفت در کار خود، از تکنیک های بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

راه های زیادی وجود دارد که با به استفاده از آن ها شما قادر خواهید بود، صدای خود را به مشتریان خود برسانید. به طور مثال استفاده از رسانه های اجتماعی از قبیل : فیس بوک و توئیتر. با استفاده از رسانه های اجتماعی، شما می توانید نسبت به گذشته، ارتباط قوی تر و البته پایدارتری با مشتریان بر قرار کنید. استفاده از بازاریابی محتوا نیز تاثیر به سزایی در جذب مشتری و افزایش فروش خواهد داشت. به طور مثال باعث می شود تا :

  • به مشتریان اصلی، بسیار راحت و ارزان دسترسی پیدا کنید
  • برای فروش محصول خود به کانال های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

6- گاهی اوقات هنگام تولید یک محصول جدید و یا ارائه یک خدمت جدید ناچارید که با مشتریان خود تماس تلفنی برقرار کنید و از این طریق، محصول و خدمت خود را معرفی کنید.

این کار در ابتدا ممکن است قدری طاقت فرسا باشد، اما برای جذب مشتریان بالقوه کارایی دارد.

7- قیمت ها را درست و واقعی تعیین کنید.

در  میان رقبای خود، در مورد قیمت ها جستجو کنید. اگر قرار است قیمتی بالاتر از قیمت رقبای خود برای محصولی مشابه با آن ها انتخاب کنید، قطعا می بایست کیفیت محصول را نسبت به رقبا افزایش دهید. در این صورت قیمتی که برای محصول خود تعیین خواهید کرد، معقولانه خواهد بود.

8- تکنیک های صحیح مذاکره را بیاموزید.

در مذاکرات، معمولا مذاکره کنندگان به دنبال یک توافق با سود دوطرفه هستند، یعنی هر دو مذاکره کننده (مشتری و فروشنده) تمایل دارند که ذی نفع باشند. و این مسئله اندکی برای آن ها نگران کننده خواهد بود.

سه نکته مهم در مذاکره عبارتست از :

  • مطرح کردن سوالاتی که دقیقا مشخص کند که نیازمندی های شما چیست.
  • در هنگام مذاکره کاملا آماده باشید.
  • در مذاکره صبور باشید.

روش های موثر افزایش فروش

9- یک نمایش خوب و موثر از کسب و کار خود ارائه دهید. مثلا یک کلیپ تبلیغاتی قوی، زیبا و جذاب ایجاد کنید و در آن خود و محصول و خدمت خود را معرفی کنید.

10- سعی کنید مشتری را تا ابد برای خود نگه دارید.

با کیفیتی که محصول و خدمت خود را ارائه می دهید و نیز با تبلیغات اینترنتی موثر و استفاده از تکنیک های برندینگ و استراتژی هایی از این دست سعی کنید مشتری را برای همیشه تبدیل به یک مشتری وفادار برای خود نمائید. در کل، خوب با مشتری ارتباط بگیرید.

11- برای مشتریان بالقوه خود، یک خدمت یا محصول رایگان در نظر بگیرید.

سعی کنید یک پیش نمایش به همراه یک تست رایگان برای مشتری خود ارائه دهید و به این ترتیب او را به انجام خرید ترقیب کنید.

12- مشتریان خود را از فروش ویژه و تخفیفات خود از قبل آگاه سازید.

با مطالعه ی دقیق و به کارگیری استراتژی های ارائه شده، شما قادر خواهید بود تا در افزایش فروش محصولات خود موفق تر از قبل عمل نموده و گوی سبقت را از رقبای خود بربائید. از توجه شما عزیزان کمال تشکر را داریم.

بیشتر بخوانید :

چگونگی تولید محتوا

اهمیت برندینگ