در گذشته استفاده از کلمات کلیدی به گونه ای بود که محتوا را پر می کردیم از  این کلمات تا سئو را بهبود بخشیم و این تاکتیک را به عنوان یک راهکار موثر می دانستیم، اما با تغییر الگوریتم موتور جستجوی گوگل و استفاده از هوش مصنوعی ، این راهکار دیگر چندان کاربردی ندارد و امروزه کلمات کلیدی LSI روی کار آمده اند. مکعب در این مقاله کلمات کلیدی LSI را به شما معرفی کرده است. لطفا با ما همراه شوید تا با این کلمات کلیدی و تاثیر آن در سئو سایت آشنا شوید.

استفاده از کلمات کلیدی LSI چه اهمیتی دارد؟

نکته جالبی که وجود دارد این است که تکرار بیش از حد یک کلمه یا مجموعه ای از کلمات و عبارات مشابه اغلب باعث می شود متن غیر طبیعی به نظر برسد و محتوای شما را زیر سوال ببرد.

در این زمان است که Google تصمیم می گیرد چنین متن هایی را هرزنامه علامت گذاری کند و به سمت استفاده از کلمات مفهومی و  دقیق تر برود و مقالاتی که به طور طبیعی نوشته شده اند، از دید گوگل مقالات معتبرتری محسوب شود. یکی از راه های تشخیص این موضوع مشاهده کلمات کلیدی LSI است.

کلمات کلیدی LSI

به عبارت دیگر کلمات کلیدی LSI یا (Lexical Semantic Indexing) به Google کمک می کند تا بتواند مفهوم متن مطالب را درک کند.

حال که با اهمیت کلمات کلیدی LSI آشنا شدید، در ادامه برای شما خواهیم گفت که این نوع کلمات کلیدی دقیقا چه نوع کلماتی هستند و چه تاثیری در سئو خواهند داشت.

کلمات کلیدی LSI چه نوع کلماتی هستند؟

LSI یا نمایه سازی معنایی نهفته ، روشی است که از پردازش زبان طبیعی برای تحلیل رابطه کلمات در یک محتوا استفاده می کند. Google از کلمات کلیدی LSI برای درک مطالب و مفاهیم موجود در صفحات در فهرست خود استفاده می کند و از این طریق محتواهای معتبر را از اسپم تشخیص می دهد.

اهمیت و تاثیر کلمات کلیدی LSI در سئو

در این بخش از مقاله برای شما دوستان عزیز به نکات مهمی اشاره کرده ایم که نشان دهنده ی اهمیت کلمات کلیدی LSI و تاثیر آن در سئو سایت می باشد.

  1. محتواهای شما قابل فهم تر می شود

کلمات کلیدی LSI برای موتورهای جستجو این امکان را فراهم می کند تا محتوای شما و ارتباط آن با کلمات کلیدی اصلی توسط خواننده و همچنین موتور جستجو بهتر درک شود.

  1. رتبه بندی شما بهتر خواهد شد

سیستم رتبه بندی Google از یک سری الگوریتم تشکیل شده است که برای کسب نتایج جستجوی بهتر ، بسیاری از فاکتورها از جمله کلمات مورد جستجو و مرتبط بودن محتوا با کلمات در نظر گرفته می شود.

کلمات کلیدی LSI

به طور خلاصه ، کلمات کلیدی LSI به Google کمک می کند تا موضوع کلی صفحه را بفهمد و رتبه بندی صفحات مربوطه را برای درخواست های مربوطه برای Google آسان تر کند.

  1. فرصتی برای رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی تر

کلمات کلیدی LSI از نظر معنایی کلمات مرتبط هستند ، در حالی که کلمات کلیدی طولانی ترکیبی از دو یا سه کلمه است که کمی خاص ترند. وجود کلمات کلیدی ترکیبی طولانی در یک وب سایت بهینه شده ، باعث می شود که رتبه بندی آن محتوا در موتور جستجو بهتر شود.

  1. ایده های محتوایی بیشتری به شما می دهد

هنگامی که یک جستجو در موتور جستجو صورت می گیرد ، Google به شما نشان می دهد چه کلمات کلیدی مرتبط را می توانید استفاده کنید، این کلمات مرتبط را در پایین صفحه نتایج جستجو می توانید مشاهده کنید.

از این طریق شما ایده های بیشتری خواهید داشت برای اینکه بتوانید محتواهای بهتری تولید کنید که بیشتر از کلماتی در آن ها استفاده شده است که کاربران آن ها را سرچ می کنند.

سخن پایانی

در این مقاله با کلمات کلیدی LSI آشنا دید و متوجه شدید که این کلمات کلیدی چقدر با اهمیت هستند و با توجه تغییر الگوریتم جستجوی گوگل که از هوش مصنوعی برای یافتن کلمات کلیدی استفاده می کند، دیدید که استفاده از این نوع کلمات چه تاثیری می تواند در سئو و رتبه بندی موتور جستجو داشته باشد.

بنابراین اگر شما دوست عزیز هم در زمینه تولید محتوا مشغول فعالیت هستید، از هم اکنون از کلمات کلیدی LSI در محتوانویسی استفاده کنید.