پر کردن محتوا با کلمات کلیدی یا کیورد استافینگ دیگر مثل سابق جوابگو نیست و اکنون به عنوان یک روش SEO کلاه سیاه شناخته می شود با این وجود بسیاری از شرکت ها هنگام شروع سئو به طور تصادفی درگیر کیورد استافینگ می شوند. اما این کار اشتباه است و این اشتباه می تواند برای کسب و کارها در رتبه بندی نتایج جستجوی تاثیرگذار باشد. در این مقاله با مکعب همراه شوید تا شما را با مطالب بیشتری در مورد کیورد استافینگ آشنا کنیم.

کیورد استافینگ (Keyword stuffing) چیست؟

یکی از روش های قدیمی برای بهینه سازی موتور جستجو پر کردن متن با کلمات کلیدی یا کیورد استافینگ Keyword stuffing بود. اما این روش دیگر پاسخگو نیست و با تغییر الگوریتم ها موتورهای جستجو، نتایج خوبی در رتبه بندی صفحات جستجوی گوگل نخواهید گرفت. به همین علت لازم است که نکاتی مهم در مورد کیورد استافینگ بدانید.

کیورد استافینگ

تعریف کیورد استافینگ

کیورد استافینگ به معنای اشباع (یا پر کردن) یک صفحه با کلمات کلیدی برای افزایش رتبه بندی آن صفحه در نتایج جستجو در موتورهای جستجو مانند Google و Bing است. این کلمات کلیدی می توانند در چند قسمت از جمله در محتوا ، در لیست های جداگانه و … ظاهر شود.

به منظور درک بهتر این اصطلاح در ادامه مثالی آورده ایم. این مثال را به دقت مطالعه کنید.

تحلیل و بررسی مثالی از کیورد استافینگ

“یک اردک لاستیکی زرد برای فرزندان خود تهیه کنید. اردکی لاستیکی زرد یک اسباب بازی جذاب است ، بنابراین امروز یک اردکی لاستیکی زرد بخرید. با یک اردکی لاستیکی زرد می توانید تنوع سرگرمی اردکی لاستیکی زرد را داشته باشید. آسان است که زمان حمام را با یک اردکی لاستیکی زرد عالی کنید ، و یک اردکی لاستیکی زرد رنگ شرکت ما لذت بردن از اردکی لاستیکی زرد را تضمین می کند. “

این پاراگراف دارای مشکلات زیادی است ، از جمله:

تراکم کلمات کلیدی : کلمه کلیدی “اردکی لاستیکی زرد” هشت بار در یک پاراگراف با 61 کلمه استفاده شده است که این تعداد کلمه کلیدی زیاد بوده و مجاز نمی باشد و از طرف موتورهای جستجو امتیاز منفی به شما داده می شود.

هدف قرار دادن مخاطب : پاراگراف به صورت محاوره ای برای خواندن افراد نوشته نشده است و هدف آن فریب خزنده های موتور جستجوگر Google است. هر بازدید کننده ای که به این بند مراجعه کند ، بلافاصله از خواندن آن منصرف شده و سایت را ترک خواهد کرد.

هدف محتوایی : در این پاراگراف در واقع هیچ حس سازمانی و انسجامی وجود ندارد و فقط به مکانی برای استفاده از کلمه کلیدی “اردکی لاستیکی زرد” تبدیل شده است و لازم است که شما برای نوشتن مطالب خود مخاطب را در نظر داشته باشد.

کیورد استافینگ

چرا کیورد استافینگ (Keyword stuffing) مهم است؟

همانطور که می دانید از کلمات کلیدی برای کمک به افراد در یافتن صفحات در وب سایت شما استفاده می شود.

به عنوان مثال، اگر کیف و کفش می فروشید، نمی خواهید بازدیدکننده ای که مبلمان می خواهد به صفحه شما مراجعه کنند، بلکه افرادی باید بیایند که به دنبال کیف و کفش هستند.

با توجه به این نکته ، تمام صفحات وب شما باید متنی داشته باشند که ارتباطی با کلمات کلیدی پیرامون کیف و کفش باشد. همین امر در مورد هرگونه تبلیغات تحت وب ، مانند تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) و استراتژی های SEO نیز صادق است.

چرا نباید از کیورد استافینگ استفاده کرد؟

سال ها قبل هنگامی که افراد برای اولین بار از مزایای SEO در صفحات وب خود بهره می برند، موتورهای جستجو به اندازه کافی پیچیده نبودند که بتوانند سایت های معتبر را از سایت هایی که فقط می خواستند بازدید کنند جذب کنند ، تشخیص دهند. اما امروز دیگر موتورهای جستجو پیشرفته تر از گذشته شده اند و از الگوریتم های هوش مصنوعی در آن ها استفاده شده است.

به همین دلیل موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که چه زمانی کلمات کلیدی در یک سایت حالت اسپم پیدا کرده است. پس برای استفاده از کیورد استافینگ وسوسه نشوید، چرا که این کار به وب سایت شما، تعداد بازدید و کسب و کار شما آسیب می رساند.

بنابراین اگر می خواهید سایت شما سئوی موفقی داشته باشد، از کیورد استافینگ (Keyword stuffing) استفاده نکنید.