تجربه کاربری یکی از مواردی ست که لازم است به آن توجه کافی داشته باشید به این علت که ترافیک سایت شما را تحت تاثیر قرار می دهد و این بر سئو سایت تان تاثیرگذار است. لینک شکسته یا Broken Link تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می دهد؛ به این علت که یک لینک خراب کاربر را به سمت صفحه ی اشتباه هدایت می کند. بنابراین لازم است که لینک های شکسته را جستجو کنید و آن ها را برطرف نمائید. در این مقاله با مکعب همراه باشید تا در مورد لینک شکسته یا Broken Link اطلاعات مفیدی به دست آورید.

حتما بخوانید : افزایش ترافیک سایت

تفاوت بین لینک مرده با لینک شکسته یا Broken Link چیست؟

اصطلاح پیوند مرده و پیوند خراب اغلب به جای هم دیگر به کار می روند اما این دو با هم متفاوت هستند.

پیوند مرده پیوندی است که صفحه مربوط به آن که به اصطلاح به آن پیوند داده شده بود ، از بین رفته است. این اتفاق در سایت های تجارت الکترونیکی زمانی می افتد که کالایی دیگر برای فروش نیست و صاحب وب سایت صفحه را حذف می کند.

لینک شکسته

در این صورت زمانی که یک کاربر از سایت شما بازدید می کند ، روی پیوند مرده کلیک کرده و مشاهده می کند که صفحه از بین رفته است. از این صفحه بعضاً به عنوان صفحه 404 یاد می شود. صفحه 404 صفحه ای است که “یافت نشد” است.

حال ببینیم لینک شکسته چیست؟

اصطلاح “لینک شکسته” اصطلاح جذابی برای هر پیوندی است که کار نمی کند و پیوند مرده نیز نوعی پیوند خراب است. دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد یک پیوند خراب می شود :

  • URL اشتباه است
  • صاحب وب سایت صفحه را حذف کرده است
  • وب سرور غیر فعال است یا در دسترس نیست
  • شما اجازه ورود به صفحه را ندارید
  • txt دسترسی را مسدود می کند
  • ریدایرکت ها دسترسی را متوقف می کنند
  • و دلایل فنی دیگر

سایت Dead Link City وب سایتی است که برای نشان دادن انواع مختلف لینک های خراب در دسترس است. در حال حاضر 72 نوع لینک شکسته وجود دارد و این سایت، یک سایت عالی برای آزمایش ابزارهای لینک شکسته است.

لینک شکسته

برخی از ابزارها تشخیص لینک شکسته عبارتند از :

  • W3 Link Check ، یک ابزار آنلاین از استانداردهای وب.
  • Dead Link Checker ، ابزاری آنلاین که می توانید برای بررسی یک صفحه به صورت رایگان از آن استفاده کنید.
  • Broken Link Checker ، ابزاری با خط فرمان که می توانید به عنوان بخشی از پایپ لاین توسعه وب سایت خود آن را اجرا کنید.
  • Screaming Frog ، ابزاری ست فنی برای کراولرها که می توانید برای جستجوی وب سایت و یافتن پیوندهای خراب از آن استفاده کنید.

به این ترتیب شما می توانید با استفاده از این ابزارها لینک های خراب و شکسته را پیدا کنید و آن ها را برطرف نمائید، تا تجربه کاربری تان را تحت تاثیر قرار ندهد.

سخن پایانی

در این مقاله ما به بررسی لینک های خراب پرداختیم و گفتیم که چه عواملی باعث ایجاد لینک های خراب می شود. به علاوه ابزارهایی را برای پیدا کردن لینک های خراب به شما عزیزان معرفی کردیم. از میان این چهار ابزار ، فقط یکی از آن ها تمام پیوندها را می تواند پیدا کند به نام Dead Link Checker که قادر به تشخیص 74 نوع لینک شکسته می باشد.

همچنین اگر شما در زمینه SEO نیز فعالیت می کنید، و قبلاً Screaming Frog را نصب کرده اید ، می توانید از طریق این ابزار 66 نوع لینک خراب را پیدا کرده و آن ها را برطرف کنیم.

از توجه و همراهی شما تا پایان این مقاله بسیار ممنون و سپاسگزاریم. لطفا با ما در تماس باشید و سوالات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید.